نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی E7 سامسونگ [قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

در قسمت اول بررسی گلکسی E7 سامسونگ به معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی و کیفیت ساخت آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. صفحه نمایش گلکسی E7 گوشی هوشمند گلکسی E7 سامسونگ از نمایشگری 5.5 […]

در قسمت اول بررسی گلکسی E7 سامسونگ به معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی و کیفیت ساخت آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

صفحه نمایش گلکسی E7

گوشی هوشمند گلکسی E7 سامسونگ از نمایشگری 5.5 اینچی از نوع سوپر‌آمولد بهره‌ می‌برد که از نظر ابعادی در سری E گوشی‌های این شرکت، جزو بزرگترین آنها به حساب می‌آید. دقت تصویر این نمایشگر 5.5 اینچی برابر 720 × 1280 پیکسل بوده که با این تفاسیر چگالی تصویری برابر 267 پیکسل در هر اینچ را پدید می‌آورد که در واقع خیلی شگفت‌آور نبوده و نسبتا رضایت‌بخش است. البته صفحه نمایشی با دقت تصویر فول اچ‌دی لایق گوشی‌هایی با سطح قیمتی بالا‌تر و همچنین سخت‌افزاری قدرتمند مانند گلکسی A7 سامسونگ می‌باشد.

نمایشگر این گوشی، رنگ‌هایی با اشباع بسیار زیاد را به نمایش می‌گذارد که در واقع از پنل‌های سوپرآمولد سامسونگ نیز چنین انتظاری می‌رفت، اما متاسفانه در میان تنظیمات گوشی، حالتی به منظور تنظیم رنگ‌ها همانند آن چیزی که در گوشی‌های سطح بالای این شرکت دیده می‌شود، وجود ندارد. اما مسلما کاربرانی که به نمایش رنگ‌های غلیظ تمایل دارند، عاشق این صفحه نمایش خواهند شد.

همانطور که در مقاله پیشین به آن اشاره کردیم، گوشی گلکسی E7 فاقد هر‌گونه سنسور سنجش نور محیط بوده و در نتیجه به منظور تعیین میزان روشنایی گوشی، کاربر می‌بایست خود دست به کار شده و از منو تنظیمات روشنایی نمایشگر، این مورد را به طور دستی تنظیم نماید. البته به منظور تسهیل کار با نمایشگر گوشی در فضا‌های باز، حالتی بنام Outdoor mode نیز وجود دارد که البته این مورد را نیز ابتدا می‌بایست به طوز دستی تنظیم نمایید. با فعال کردن این بخش، تنظیمات مربوط به روشنایی دستی نمایشگر به طور کامل غیر فعال شده و روشنایی نمایشگر در حالت کمی بیش از حداکثر میزان روشنایی در حالت دستی تنظیم می‌شود. حالت Outdoor mode گوشی گلکسی E7 تا مدت زمان 15 دقیقه روشن خواهد ماند و اگر با سپری شدن این مدت زمان، هنوز هم در حال کار با گوشی خود باشید، تا هنگام غیر فعال شدن نمایشگر گوشی، این زمان تمدید خواهد شد. شاید قرار‌گیری این قابلیت جدید نتواند جای خالی حسگر نورسجی محیط را پُر کند اما مسلما از نبودش بهتر است.

تنظیمات دیگری که به حوزه تنظیم نور صفحهع نمایش گوشی ربط پیدا می‌کند، قابلیت‌های غیر فعال‌سازی نمایشگر به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی گوشی است که در حالت Smart stay، این مورد فعال خواهد شد و گوشی هوشمند از طریق دوربین سلفی جلویی دستگاه، صورت کاربر را تحت نظر داشته و در صورت عدم توجه کاربر به نمایشگر گوشی، این بخش به طور خودکار غیر فعال خواهد شد. علاوه بر آن حالتی بنام glove mode نیز وجود داشته که در روز‌های سرد زمستان به کارتان خواهد آمد و باعث افزایش میزان حساسیت نمایشگر گوشی به لمس کاربر و در نتیجه کار کردن او با دستکش می‌شود. البته استفاده از این حالت معایب‌های خاص خود را دارد و از بزرگترین آنها، افزایش قابل توجه میزان مصرف باطری گوشی است.

در بررسی‌های انجام شده بر روی نمایشگر سوپر‌امولد این گوشی متوجه شدیم که ماتریکس‌های آن از استاندارد RGB پیروی نموده و دارای آرایش خاصی به این شکل هستند که ساب‌پیکسل‌های قرمز و سبز در کنار‌ هم و به شکلی ضخیم‌تر و ساب پیکسل آبی، عمود بر آن دو و دراز‌ از آنها می‌باشد. این آرایش ساب‌پیکسل‌ها دقیقا شبیه به آن چیزی است که در سال 2012 بر روی گوشی گلکسی نوت 2 N7100 سامسونگ و همچنین گلکسی A3 این شرکت (که در ابتدای سال میلادی جاری مورد رونمایی قرار گرفت) شاهد آن بودیم. علت قرار گیری و شکل ساب‌پیکسل آبی نیز به این دلیل است که این ساب‌پیکسل در پنل‌های سوپرامولد سامسونگ عمر نسبتا کمتری در مقایسه با دیگر ساب‌پیسکل‌ها داشته داشته و از این نظر باعث پدید آمدن تعادل در نمایش بهتر تصاویر می‌شود. در حقیقت با انجام این عمل، ساب‌پیکسل آبی از تابش بیشتر نور در مقایسه با دو ساب‌پیکسل دیگر عقب‌تر می‌ماند و همین مورد باعث افزایش عمر آن بدون تاثیر گذاری خاص بر روی نمایش رنگ‌ها می‌شود.

gsmarena_001

نمایشگر گلکسی E7 بسیار پُر نور است. در واقع جالب است بدانید زمانی که از حالت Outdoor mode استفاده کرده و آن را فعال کردیم، روشنایی نمایشگر این گوشی به میزان 500 نیت بالا رفت که این مقدار با میزان روشنایی نمایشگر گوشی گلکسی اس5 سامسونگ برابری می‌کند و برای یک نمایشگر از نوع سوپر‌امولد نیز کمی زیاد از حد به نظر می‌رسد. حالت روشنایی 50 درصد این گوشی، بیشتر شباهت به تنظیمات 40 درصدی روشنایی نمایشگر داشته و نسبتا کم است. اما مسلما با افزایش این مقدار، کاربر به میزان روشنایی بسیار زیادی دست پیدا خواهد کرد. میزان کنتراست صفحه نمایش نیز با خاموش شدن پیکسل‌های مشکی در پنل سوپر‌امولد، به بی‌نهایت می‌رسد.

Untitledو اما شگقتی‌های نمایشگر این گوشی انگار تمامی ندارد. زیرا در زمینه خوانایی نمایشگر گوشی در زیر نور مستقیم خورشید، به کمک میزان روشنایی حداکثری گوشی، نمایشگر گوشی گلکسی E7 رکورد جالبی را از خود برجای می‌گذارد و به امتیاز دست نیافتنی گوشی 808 پیور ویو نوکیا نزدیک می‌شود.

Untitledتست دوام باطری گلکسی E7

همانطور که قبلا اشاره کردیم، گوشی گلکسی E7 سامسونگ به باطری قدرتمندی با ظرفیت 2950 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که در مقایسه با گوشی سطح بالا‌تر خود، گلکسی A7 با ظرفیت 2600 میلی‌آمپر ساعت، بسیار ارزشمند‌تر می‌نماید. البته در بررسی‌های انجام شده بر روی باطری هر دو گوشی، گلکسی E7 با وجود ظرفیت باطری بیشتر و تعداد پیکسل‌های بسیار کمتر نسبت به گوشی سطح بالای خود، امتیازات نسبتا پایین‌تری را در مقایسه با آن گوشی از خود بر‌جای گذاشت. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که امتیاز ثبت شده از هر دو گوشی در حد بسیار مطلوبی قرار دارند.

رکورد‌های دقیق باطری 2950 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی بدین نحو است که در زمینه پخش ویدئو، عدد 15 ساعت ممتد نمایش تصاویر را از خود بر جای گذاشت که در واقع میزان قابل توجهی به حساب می‌آید. در حوزه مرورگری تحت وب نیز توانست مدت زمانی بیشتر از 8 ساعت را دوام بیاورد که این خود میزانی میانگین است. از دیگر ویژگی‌های مثبت عمر باطری گلکسی E7، توانایی اجرای ممتد مکالمات تحت شبکه 3G به میزان 20 ساعت است.

میزان عمر باتری گلکسی E7 در زمینه حالت استند‌بای (آماده بکار) گوشی نیز به صورت دقیق مورد محاسبه قرار گرفت و گرچه این میزان بر روی تصویر زیر به طور مجزا قابل مشاهده نمی‌باشد اما در امتیاز کلی دوام باطری گوشی تاثیر داده شده است. در حالت کار با سه حالت مرورگری تحت وب، مکالمه و پخش فیلم، هر کدام به میزان یک ساعت در روز، حالت تک سیم کارته گوشی گلکسی E7 توانست به میزان 78 ساعت دوام بیاورد و حالت دو سیم کارته آن نیز با 2 ساعت کمتر، رکورد بسیار مطلوب 76 ساعت را برای خود به ثبت رساند.

gsmarena_001 gsmarena_002

قابلیت‌های ارتباطی گلکسی E7

دو سیم کارته بودن از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. وجود شکاف برای سیم کارت دمو از مزیت‌های این گوشی است اما کاربرانی که به دلایلی از یک سیم کارت استفاده می‌کنند می‌توانند از شکاف سیم کارت دوم گوشی به عنوان شیار کارت حافظه حانبی نیز استفاده کنند. این ویژگی زمانی به کار شما می‌آید که در هنگام سفر به خارج از کشور باشید و از سیم کارتی جدیدی بدین منظور استفاده می‌کنید. در این حالت سیم کارت جدید در محل سیم کارت دوم قرار گرفته و سیم کارت اصلی گوشی نیز به منظور تماس‌های ضروری درون شکاف خود باقی‌ می‌ماند.

علاوه بر آن، قابلیت پشتیانی از خطوط LTE با اساندارد Cat. 4 از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌باشد. در حقیقت تحت وجود این استاندارد، کاربر می‌تواند با سرعت 150 مگا‌بیت بر ثانیه به تبادل اطلاعات اینترنتی بپردازد و با سرعت 50 مگا‌بیت بر ثانیه، اطلاعات خود را آپلود کند. ویژگی ارتباطی دیگر این گوشی، قابلیت انجام تنظیمات بر روی سیم‌کارت‌ها بوده و می‌توان تعیین نمود که کدامیک از سیم‌کارت‌ها تنها به منظور مکالمه و کدامیک برای استفاده از بسته‌های دیتای اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد. البته قبلا می‌بایست به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که شیار سیم‌کارت اول تنها از خطوط شبکه 4G و 3G پشتیبانی می‌کند و شکاف سیم کارت دوم نیز تنها قابلیت پشتیبانی از خطوط شبکه 2G را دارد. البته بهتر است بدانید که اولویت‌های شیار‌های تعیین شده نرم‌افزاری بوده و در واقع مهم نیست که کدام سیم‌کارت در کدام یک از شکاف‌ها قرار گرفته باشد.

گوشی گلکسی E7 سامسونگ، گوشی هوشمندی با قابلیت استفاده همزمان از هر دو سیم‌کارت بوده و در واقع در حین صحبت با یکی از خطوط سیم‌کارت‌ها، ممکن است از خط سیم‌کارت دیگر، تماس دیگری بر‌قرار شود. البته این گوشی از قابلیت dual call (صحبت همزمان یا هر دو خط سیم‌کارت) پشتیبانی نمی‌کند و در هنگام بر‌قراری تماس از خط دیگر، در صورت تمایل، تماس به خط دیگر فوروارد (منتقل) خواهد شد. در واقع مکالمه با سیم کارت اول غیر قعال شده و سیم کارت دوم به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این ویژگی بدلیل صرفه جویی در مصرف انرژی باطری می‌تواند توسط کاربر غیر‌فعال شود.

در زمینه امکانات ارتباطی از راه نزدیک، گلکسی E7 از وای‌فای تک بانده با استاندارد  b/g/n (تحت نبود 802.11a/ac) پشتیبانی می‌کند و ویژگی‌های وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات و بلوتوث نسخه 4.0 از دیگر مشخصات فنی آن می‌باشد. همچنین سرویسی بنام +ANT نیز وجود دارد که در صورت وجود حسگر‌های ورزشی و عدم پشتیبانی آنها از بلوتوث، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جفت شدن آسان گوشی با دستگاه‌های دیگر توسط NFC موجود در گوشی میسر می‌شود و جی‌پی‌اس به همراه GLONASS وظیفه، عمل منطقه‌یابی صحیح گوشی را تسهیل می‌نمایند.

متاسفانه پورت microUSB 2.0 موجود در بخش تحتانی گوشی از ویژگی MHL پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین خبری از خروجی تلویزیون نخواهد بود. وجود سرویس DLNA به بر‌قراری ارتباط نزدیک آسان‌تر به منظور تبادل فایل‌های چند‌رسانه‌ای میان دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این سرویس کمک خواهد نمود. البته ویژگی screen mirroring نیز در این گوشی به چشم می‌خورد و توسط آن می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را بر روی دیگر نمایشگر‌ها به نمایش بگذارید. گلکسی E7 از قابلیت USB On the Go برخوردار بوده و در نتیجه می‌توان لوازم جانبی و حتی حافظه فلش خود را به آن متصل کرده و از آن استفاده کنید. همچنین این گوشی دارای سوکتی به منظور اتصال جک 3.5 میلی‌متری صدا بوده و توسط آن می‌توانید هدفون‌های مورد علاقه خود را به گوشی گلکسی E7 متصل نمایید.

رابط کاربری گلکسی E7

گوشی هوشمند گلکسی E7 سامسونگ از نسخه 4.4.4 سیستم عامل اندروید منتسب به کیت‌کت استفاده می‌کند و به علاوه آن، از رابط کاربری مجهز تاچ‌ویز سامسونگ نیز بهره‌مند است. رابط کاربری این گوشی دارای تم‌های گرافیکی زیبایی بوده و از این جهت ما را به یاد گوشی‌های سری A سامسونگ که معرفی کننده‌ این روند بودند، می‌اندازد. البته این نسخه از رابط کاربری سامسونگ، تفاوت خیلی زیادی با نسخه‌های قبلی آن و تمام آن چیزی که در طول سال‌ها بر روی گوشی‌های مختلف این شرکت می‌دیدیم، ندارد.

تم‌ها (Themes) راه خود را این گونه به رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ باز کرده‌اند. اما فعلا تنها چهار عدد ز آنها به طور پیش‌فرض بر روی رابط کاربری گلکسی E7 وجود دارند. با نتخاب هر یک از تم‌های موجود، تصویر پس‌زمینه گوشی به اضافه نمای آیکون‌ها و انیمیشن‌های انتقالی قاب‌ها دست‌خوش تغییر می‌شوند. اما با این حال ظاهر برنامه‌های مربوط به شرکت سامسونگ بدون تغییر باقی‌ می‌مانند .

لاک اسکرین گلکسی E7 یا همان قفل صفحه گوشی، اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ را به نمایش می‌گذارد و در کنار آن در سمت پایین نمایشگر، میانبری را به منظور دسترسی سریع‌تر به برنامه دوربین گوشی فراهم می‌کند. ویجت‌های پیش‌بینی وضع آب و هوا و ساعت ثانویه نیز برای این قسمت وجود دارند و در صورت تمایل می‌بایست توسط کاربر شخصا فعال شوند. یکی از ویژگی‌های جدید این رابط کاربری که از نسخه لالی‌پاپ اندروید به عاریت گرفته شده است، قابلیت نمایش اعلانات مهم و ضروری مانند تماس‌های از دست رفته بر روی قفل صفحه گوشی می‌باشد. با لمس هر یک از آنها و سپس کشیدن آنها به سمت پایین، قفل صفحه گوشی باز شده و به سمت برنامه مورد نظر هدایت خواهید شد.

به منظور محافظت از اطلاعات شخصی کاربران، سامسونگ اقدام به تعبیه حالتی بنام  private mode کرده است که در این حالت کاربر با استفاده از پسورد، پین و یا الگو لمسی به رمز گذاری اطلاعات شخصی خود می‌پردازد. در واقع این حالت، بخشی از فضای حافظه گوشی را به شکلی امن قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند تصاویر و دیگر فایل‌های خود را درون آن جای دهد. فایل‌های موجود در این بخش توسط دیگر کاربران و با برنامه‌ها قابل دسترسی نخواهد بود، مگر آنکه قفل آن باز شود. در نتیجه نگرانی خاصی در مورد لو رفتن اطلاعات شخصی شما نخواهد بود.

ظاهر هوم اسکرین گلکسی A7 یا همان صفحه اصلی گوشی، از نمای همیشگی رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ تبعیت می‌کند و به همین خاطر چهار آیکون برنامه در بخش پایینی نمایشگر وجود دارند. تعداد قاب‌های صفحه اصلی گوشی تا 7 عدد قابل افزایش است و امکان ویرایش آنها از جهت افزایش و کاهش، انتخاب یکی به عنوان اصلی و پیش‌فرض و همچنین تغییر ترتیب آنها نیز وجود دارد. البته در صورت فهال بودن سرویس Briefing، این قضیه نسبتا منتفی است.

سرویس Briefing که در غربی‌ترین قاب صفحه اصلی گوشی قرار گرفته است، وظیفه جمع‌آوری بروز‌ترین خبر‌های اجتماعی دنیا را داشته و در کنار آن دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است. یکی از این قابلیت‌ها امکان انتخاب موضوعات مورد علاقه و انتخاب دکمه Read Later بر روی برنامه است. با انتخاب این حالت از سرویس‌های مشهور خواندن مقاله در زمانی دیگر همانند Instapaper و Pocket و همچنین Readability استفاده می‌کند و می‌توانید بعدا از آنها بر روی کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید. همچنین امکان مطالعه این مقالات در آینده و در صورت خالی شدن زمان بر روی نمایشگر گوشی نیز وجود دارد.

تنظیمات صفحه اعلانات گلکسی E7 که شباهت زیادی به دیگر گوشی‌های کمپانی سامسونگ دارد، با ترتیب‌بندی گسترده‌ای از آیکون‌های تنظیم فوری (quick toggles) نمایان می‌شود. در صورت تمایل امکان جا‌به‌جایی و یا مخفی سازی آیکون آنها وجود دارد اما این مسئله در مورد میله تنظیم روشنایی گوشی صدق نمی‌کند و امکان مخفی سازی آن وجود ندارد (همچنین گزینه Outdoors  در کنار آن که به دلیل نبود حسگر نور‌سنجی محیط و عدم وجود حالت تنظیم روشنایی خودکار گوشی، این بخش قابلیت مخفی سازی را به خود نمی‌گیرد). همچنین گوشی گلکسی E7 از وجود دکمه‌ها و قابلیت‌های S Finder و  Quick Connect بی‌بهره است. اگر از دو سیم کارت بر روی گوشی خود استفاده می‌کنید، تنظیمات مربوط به انتخاب اولویت سیم‌کارت‌ها نیز در این بخش به نمایش گذاشته می‌شود.

منو تنظیمات گوشی دارای بخشی است که بیشترین تنظیمات استفاده شده توسط کاربر به ترتیب میزان رجوع به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی و یا جستجو در بین تنظیمات گوشی نیز وجود دارد. قابلیت جستجوی میان تنظیمات گوشی از این نظر با‌ارزش است که رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ دارای بخش‌های گوناگونی بوده و پیدا کردن تنظیمات موزرد نظر از میان آنها کاری نسبتا دشوار است. در حالی که با استفاده از این ویژگی می‌توان به راحتی به بخش مورد نظر خود هدایت شوید. در منو تنظیمات فوری نیز کاربر می‌تواند 9 آیکون بزرگ را در آن قسمت گنجانده و یا به دلخواه خود از وجود هر کدام از آنها صرف نظر کند.

در قسمت کشوی برنامه‌ها، تریتب قرار‌گیری آنها می‌تواند به طور دستی و یا بر‌ساس حروف الفبای انگلیسی باشد. در هنگام خریداری گوشی، تعداد برنامه‌های موجود در گوشی در دو صفحه گنجانده شده است و جالب‌ترین آنها مربوط به اپلیکیشن‌های استاندارد سامسونگ می‌شود. البته در صورت تمایل کاربر و عدم نیاز، امکان غیر‌فعال یا مخفی‌سازی هر کدام از برنامه‌ها نیز وجود دارد.

بخش app switcher یا منوی جا‌به‌جایی میان برنامه‌های گلکسی E7 از طراحی منحصر به فرد کارتی-چرخشی نسخه لالی‌پاپ سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. این برنامه به طور همزمان قادر به نمایش چهار صفحه از برنامه‌ها خواهد بود و در پایین آنها نیز، دکمه‌های میانبری به منظور ورود به بخش  task manager و پاکسازی برنامه‌های در حال اجرا وجود دارد.

مسلما استفاده از قابلیت Multi Window یا نمایش همزمان چند برنامه، بر روی نمایشگری به ابعاد 5.5 اینچ بسیار مهیج خواهد بود. رابط کاربری این گوشی تنها امکان پخش دو برنامه را به طور همزمان می‌دهد (البته این موضوع در مورد نمایش یک برنامه در دو حالت نیز امکان پذیر است). به منظور فعال‌سازی این حالت که split screen mode نام دارد، می‌بایست در هنگام نمایش کارت هر برنامه در قسمت app switcher، به بخش فوقانی سمت راست آن توجه کنید و در صورت پشتیبانی اپلیکیشن‌ها از این سرویس، دکمه‌ای در این قسمت نمایان می‌شود که با لمس آن، قابلیت Multi Window فعال خواهد شد.

علاوه بر آن با کشیدن گوشه بالایی برنامه به طور مورب به سمت پایین، پنجره برنامه به طور شناور در می‌آید و البته این مورد دارای مزیت‌های نسبتا به ویژگی قبلی است و آن هم امکان اجرای همزمان بیش از دو برنامه می‌باشد. با فشردن و سپس نگه داشتن دکمه back یا بازگشت (موجود در زیر صفحه نمایشگر گوشی)، در سمت راست صفحه نمایش، منوی برنامه‌ها به طور نواری ظاهر خواهد شد و با انتخاب هر کدام از آنها، برنامه مورد نظر به صورت پنجره‌ای شناور به نمایش در‌‌می‌آید.

قابلیت‌های کار با یک دست موجود در رابط کاربری سامسونگ بسیار کاربردی بودهو به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش این گوشی، بسیار ارزشمند است. این قابلیت‌ها به سه قسمت تقسیم می‌شوند. ویژگی اول One handed input نام دارد و در این حالت، صفحه کلید گوشی در مقیاسی کوچکتر به نمایش در‌ آمده و به سمت مورد نظر گوشی منتقل می‌شود. در نتیجه کاربر به راحتی می‌تواند به انگشت شست خود به نوشتن متن مورد نظر افدام کند. ویژگی دوم امکان قرار دادن پنلی شناور را فراهم می‌کند که بر روی این پنل کوچک، دکمه‌های زیرین نمایشگر به سبب دسترسی آسان‌تر به نمایش در می‌آیند.

ویژگی سوم (که ویژگی دو مورد قبلی را یکجا در خود دارد) نیز باعث کاهش میزان ابعاد تصاویر بر روی نمایشگر گلکسی E7 می‌شود و در واقع خروجی تصاویر گوشی در مقیاسی کوچکتر به نمایش در‌می‌آید. همچنین امکان قرار گیری این پنجره در مکانی دلخواه وجود دارد و به منظور تسهیل دسترسی به دکمه‌های سخت‌افزاری گوشی، این دکمه‌ها در زیر این پنجره به نمایش در‌می‌آیند. این ویژگی مثل آن است که در حال استفاده از نمایشگری با ابعاد کوچکتر هستید. البته دیگر بخش‌های نمایشگر غیر فعال بوده و به رنگ مشکی در‌می‌آیند تا از مصرف انرژی بیشتر باطری گوشی جلوگیری شود. به منظور فعال‌سازی این ویژگی می‌بایست انگشت خود را از نیمه کناری سمت مورد نظر گوشی، در حرکتی ناگهانی، تا قسمت میانی نمایشگر گوشی آورده و سپس همین مسیر را بر‌گردید.

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله به بررسی صفحه نمایش نسبتا رضایت‌بخش گلکسی E7 پرداختیم. جایی که بدلیل نبود حسگر نور سنجی محیط، تنظیم روشنایی نمایشگر می‌بایست توسط کاربر و به طور دستی انجام شود. البته بعد از اجرای تست‌های مختلف بر روی این نمایشگر، امتیازات بسیار عجیبی در زمینه حداکثر میزان روشنایی نمایشگر و میزان خوانایی آن در زیر نور مستقیم آفتاب به دست آمد که قابل توجه می‌باشد. در زمینه تست‌های انجام شده بر روی باطری این گوشی، امتیازات خوبی به ثبت رسید، هر چند به دلیل ظرفیت بالاتر و همچنین دقت تصویر پایین‌تر این گوشی نسبت به گوشی‌های سطح بالا‌تر خود، انتظار امتیازات بالا‌تری را از باطری این گوشی داشتیم. گرچه امتیازات بدست آمده برای یک گوشی در این سطح بسیار عالی در نظر گرفته می‌شود. در حوزه قابلیت‌های ارتباطی، این گوشی از امکاناتی استاندارد در این زمینه بهره می‌برد. هر چند ویژگی‌ دو سیم کارته بودن آن در این بخش بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در بررسی رابط کاربری این گوشی نیز تمامی ویژگی‌ها برای کار یک دستی با نمایشگر بزرگ یک فبلت در نظر گرفته شده است. هر‌چند فقدان بعضی ویژگی‌های رابط کاربری تاچ‌ویز احساس می‌شود. البته بهتر بود که این گوشی از نسخه بروز‌تری از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کرد. در پایان باید گفت که ویژگی‌های نرم افزاری قرار گرفته بر روی این گوشی بواسطه قیمت پایین دستگاه بسیار مناسب و معقول است. 

 

پایان قسمت دوم

در قسمت بعد به بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی، کیفیت صدا، پلیر‌ها و گالری گوشی گلکسی E7 سامسونگ خواهیم پرداخت؛ کماکان با تک‎نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال