نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی E7 سامسونگ [قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

در قسمت چهارم  بررسی گلکسی E7 سامسونگ به معرفی گوشی و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. اپلیکیشن‌های وب گردی گلکسی E7 گوشی گلکسی E7 سامسونگ همانند […]

در قسمت چهارم  بررسی گلکسی E7 سامسونگ به معرفی گوشی و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن‌های وب گردی گلکسی E7

گوشی گلکسی E7 سامسونگ همانند دیگر گوشی‌های اندرویدی از دو برنامه پیشفرض مرورگری تحت وب بهره‌ می‌برد. برنامه وبگردی اندروید یکی از آنها بوده که توسط کمپانی سامسونگ با کمی دستکاری و ویرایش، موجب افزایش گزینه‌های پیش‌روی کاربر شده است. مرورگر بعدی نیز مربوط به اپلیکیشن مجهز کروم گوگل می‌شود.هر دو برنامه از ایجاد زبانه‌های مختلف به همراه حالت وبگردی ناشناس بهره برده و هر دو نیز دارای گزینه‌ای هستند که کاربر به راحتی می‌تواند صفحات وب مورد تمایل خود را بر روی نمایشگر کامپیوتر خود به نمایش بگذارد.

هر دو مرورگر از حالت Multi Window و نیز tab syncing (انتقال صفحه برای مشاهده آن در دستگاهی دیگر) پشتیبانی می‌کنند. البته خبر خوبی نیز برای کاربران مرورگر Firefox داریم و آن این است که می‌توانید صفحات وب خود را ازطریق اکانت سامسونگ به دیگر مرورگرهای اینترنتی انتقال دهید. کاربران مرورگر کروم (Chrome) نیز می‌توانند صفحات وب خود را به تمام نسخه‌های مرورگر کروم در تمام دستگاه‌ها انتقال دهند.

البته مرورگر کروم، ترفند دیگری نیز در آستین دارد. این مرورگر می‌تواند با فشرده کردن اطلاعات صفحات وب در سرور گوگل، قبل از ارسال به مرورگر، از میزان ترافیک مصرف‌شده کاربر بکاهد. این همان ترفندی است که مرورگر اوپرا (و همچنین مرورگر اوپرا مینی) در حالت Turbo mode از آن استفاده می‌کند.

اگر استفاده از این موارد برای شما کافی نبود، می‌توانید از مرورگر دیگری بنام اوپرا مینی نیز استفاده کنید. البته رجوع به این برنامه در حضور برنامه‌های قدرتمند مرورگری صفحات وب این گوشی کمی غیر عاقلانه بنظر می‌رسد، زیرا این برنامه به طور واضحی کند عمل کرده و  بارگیری صفحات وب در این برنامه با کمی تاخیر همراه خواهد بود. (زیرا این برنامه بیشتر برای گوشی‌های سطح پایین دارای پردازنده‌های ضعیف‌تر طراحی شده است). در هر صورت اگر بر روی گوشی هوشمند پیشین خود از اپلیکیشن اوپرا مینی استفاده می‌کردید، هم اینک می‌توانید این برنامه را باز کرده و به دلیل عادت به رابط کاربری آن، از این برنامه استفاده کنید. هرچند استفاده طولانی مدت از آن از طرف ما پیشنهاد نمی‌شود.

دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده گلکسی E7

اپلیکیشن S Planner، برنامه تقویم پیشفرض این گوشی است و دارای 5 نمای (روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و دستور کار) مختلف است. نماهای ماهانه و دستور کار(agenda) به صورت نیم صفحه و برای راحتی در نمایش رخدادهای روزانه هر ماه، تنظیم شده‌اند. همچنین از چند تقویم آنلاین به همراه کد‌ گذاری‌های رنگی نیز پشتیبانی می‌شود.

اپلیکیشن Memo گلکسی E7 نیز از ابزارهای قدرتمند این گوشی می‌باشد و توانایی ضمیمه کردن عکس و صدا به متن‌ یادداشت شده و دسته‌بندی آنها به شکل‌های دلخواه نیز وجود دارد. این یادداشت‌ها قابلیت ذخیره شدن به صورت آنلاین را دارند و کاربر می‌تواند توسط دیگر دستگاه‌های سامسونگی خود، به آنها دسترسی داشته باشد.

اپلیکیشن ساعت این گوشی دارای بخش‌های متفاوتی همچون ساعت هشدار (alarm)، ساعت‌های جهانی، کرنومتر (stopwatch) و زمان‌سنج (timer) است. بخش هشدار این ساعت دارای گزینه‌ای بنام Smart alarm است که با فعال کردن آن، صدای زنگ در مدت چند دقیقه با شیب ملایمی زیاد می‌شود.

برنامه My Files، اطلاعات حافظه گوشی را بر اساس نوع آنها (فیلم‎ها، اسناد، دانلود شده‌ها و غیره) دسته بندی می‌کند. همچنین توانایی دسترسی به حافظه داخلی یا microSD را نیز دارد و می‌توانید در حافظه‌های گفته شده، موارد مورد نظر خود را مورد جستجو قرار دهید.

برنامه Voice recorder گلکسی E7 نیز نسبتا پیشرفت کرده است. این برنامه در کنار ضبط صدا، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی شما را نیز دارد. همچنین قابلیت‌های جالب دیگری نیز وجود دارند که توسط دو میکروفون موجود بر روی این گوشی، اعمال می‌شوند. برای مثال در مود Conversation، صدا شما از روی میکروفون پایینی و صدا مخاطب از روی میکروفون بالایی، ضبط می‌شود. همچنین گزینه‌ای نیز برای تبدیل صدا به نوشته وجود دارد. این اپلیکیشن از سرویس کاهش دهنده نویز محیط نیز پشتیبانی می‌کند.

در کنار اپلیکیشن Google Play store، سامسونگ برنامه Galaxy apps (دارای محتوایی انحصاری برای گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ) را نیز قرار داده است. همانند کمپانی Amazon، سامسونگ نیز در اپلیکیشن Store خود از تبلیغات آزاد استفاده کرده است.

سخن پایانی

بهتر است بدانید در مدتی که گوشی گلکسی E7 سامسونگ را مورد بررسی خود قرار می‌دادیم، از کار کردن با این گوشی بسیار لذت بردیم. این گوشی میان‌رده با قیمتی پایینتر همواره از ویژگی‌های و قابلیت‌های گوشی‌های سطح بالاتر خود برخوردار بوده و حتی قادر است در زمینه امکانات نرم افزاری با آنها رقابت پایاپایی داشته باشد. در واقع این تولید این گوشی برای سامسونگ هزینه کمتری نسبت به دیگر گوشی‌های آن داشته اما می‌تواند برای این شرکت سودهی مناسبی داشته باشد.

گلکسی E7 سامسونگ

 

بهترین بخش ظاهری این گوشی مربوط به صفحه نمایش 5.5 اینچی سوپرامولد آن می‌شود که از سلایق طرفداران سامسونگی پیروی کرده و دارای میزان اشباع رنگی بالا، میزان کنتراست بی‌نهایت و همچنین میزان روشنایی بسیار بالاست. در حقیقت این دقت تصویر نمایشگر این گوشی فول اچ‌دی نبوده و چگالی آن در حد عالی نیست، اما وضوح تصویر آنقدر زیاد است که به ازای هزینه پرداخت شده برای آن بتواند بیش از انتظارتان نظرتان را جلب کند و مطمئن باشید زندگی کردن با آن لذت بخش خواهد بود.

کیفیت ساخت گوشی در حد مناسب سطح قیمتی خود بوده و ارگونومی گوشی و خوش دستی آن برایمان رضایت بخش بود. مسلما این گوشی از نوع دستگاه‌های کوچک و فشرده نیست و در زمره سری فبلت‌ها قرار دارد. پس بهتر است بدانید که یک گوشی نمی‌تواند هم کوچک باشد و هم یک فبلت.

احتمالا باطری 2950 میلی آمپر ساعتی این گوشی باید برای شما کافی باشد. گرچه امتیازات تست دوام باتری این گوشی در آزمایشات مربوط به وبگری کمی ضعیفتر از دیگر زمینه‌ها بود و در صورت انجام این عمل، احتمال کاهش سریعتر میزان باطری گوشی وجود خواهد داشت. اما وقتی به بنچمارک‌های این گوشی و عملکرد آن در تست‌های مربوط به پردازنده و واحد گرافیکی تراشه آن نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که احتمالا انجام وبگردی (بجای اجرای بازی و برنامه‌های سنگین) می‌تواند خود بهترین گزینه برای انجام باشد.

سپس به بخش بررسی رابط کاربری این گوشی وارد شدیم. جایی که رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی تاچ ویز خودنمایی می‌کرد. مسلما وجود این ویژگی می‌تواند به آسانی بسیاری از کاربران و خریداران گوشی‌های هوشمند را به سمت خود سوق دهد، اما متاسفانه سامسونگ بر  روی این گوشی از قرار دادن ویژگی‌های غیر‌ ضروری خودداری نموده و تعداد برنامه‌های پیشفرض و از پیش نصب شده گوشی نیز در حد بسیار کم و حداقلی قرار دارند.

گوشی گلکسی E7 هم اینک به طور پیشفرض از نسخه کیت‌کت سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند، اما خوشبختانه بسیاری از ویژگی‌های نسخه بالاتر خود یعنی ویرایش لالی‌پاپ را به عاریت گرفته است و از این نظر به زیبایی ظاهری آن کمک شایانی شده است. پشتیبانی از قابلیت Multi window (باز کردن چندین پنجره برنامه به طور همزمان بر روی نمایشگر گوشی) جزو یکی از همین موارد است که هم اکنون این ویژگی بر روی گوشی گلکسی نوت 4 این شرکت قرار دارد.

 

مواردی که در طی تست و بررسی گوشی گلکسی E7 متوجه آن شدیم:

– طراحی زیبا و خیره کننده گوشی که ظاهری حرفه‌ای به آن می‌دهد، در حالی که طراحی انحصاری سامسونگ را نیز به خود گرفته است.

– نمایشگر سوپرامولد گوشی به هیچ وجه کاربر خود را ناامید نخواهد کرد و در تولید رنگ‌های بسیار شاداب و غلیظ، میزان روشنایی و کنتراست تصویر بسیار تواناست. علاوه بر آن زاویه دید نمایشگر نیز بسیار مناسب می‌باشد.

– دوام و عمر باطری گوشی بسیار بالاست، گرچه انجام وبگردی با آن، روند کاهش انرژی باطری را با سرعت بیشتری به پیش می‌برد و در این زمینه آن طور که دوست داشتیم و انتظار می‌رفت، عملکرد مناسبی از این گوشی به نمایش گذاشته نشد.

– قابلیت دو سیم کارته بودن این گوشی خود می‌تواند یکی از بهترین ویژگی‌های ظاهری گوشی برای جذب خریداران به سمت خود باشد. البته شیار کارت حافظه دوم با کارت حافظه جانبی گوشی قابلیت جابه‌جایی دارد.

– وجود مدل ساده شده رابط کاربری تاچ ویز بر روی نسخه کیت‌کت سیستم عامل اندروید که علاوه بر آن، احتمال عرضه نگارش لالی‌پاپ نیز در آینده‌ای نزدیک برای آن وجود خواهد داشت. پشتیبانی از قابلیت‌های مالتی ویندو، پنجره شناور و دیگر امکانات به منظور سهولت کار با یک فبلت.

– میزان عملکرد این گوشی با توجه به هزینه‌های پرداخت شده توسط کاربر، راضی کننده خواهد بود. البته می‌بایست از اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین صرف نظر کرد.

– عملکرد بلندگوی گوشی در حد میانگین و متوسطی قرار داشت.

– ویدئو پلیر این گوشی، بسیاری از کدک‌ها و فرمت‌های ویدئو را به آسانی پخش می‌کند. اما متاسفانه از صدای چند کاناله پشتیبانی نخواهد کرد.

– کیفیت صدای خروجی دستگاه در حالت اتصال به بلندگوی خارجی در حد بسیار عالی و شگفت‌آوری قرار دارد، گرچه در هنگام اتصال هدفون به آن، این عملکرد به سطح خوب کاهش ارتقا خواهد داد.

– دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی تصاویری با جزئیات بسیار بالا به همراه دقت رنگ بالا و نوردهی بسیار مناسب را به ثبت می‌رساند، گرچه میزان محدود گستره دینامیکی آن نیز جزو موارد منفی این بخش به حساب می‌آید.

– دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی این گوشی برای عکاسی در این زمینه بسیار مناسب است.

– فیلم‌های ضبط شده در بهترین حالت آن یعنی با دقت 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه نسبتا باکیفیت است، گرچه وجود گزینه‌ای برای فیلمبرداری در فریم‌ریت‌های بالاتر می‌توانست رضایت بخش‌تر باشد.

– در پایان باید گفت که هم اکنون گوشی گلکسی E7 سامسونگ در فروشگاه‌های ایران با قیمت 900 هزار تومان به همراه گارانتی رسمی سامسونگ ارائه می‌شود. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، قهوه‌ای و آبی به بازارهای فروش عرضه شده است.

 

رقیبان اصلی این دستگاه در زمینه فروش در بازار‌های جهانی، گوشی‌های گلکسی نوت3 نئو سامسونگ، زن فون 2 ایسوس، m1 نوت میزو، اکسپریا C سونی، وان پلاس وان، دیزایر 816 و دیزایر 820 اچ‌تی‌سی می‌باشند.

 

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله به بررسی اپلیکیشن‌های وب گردی گلکسی E7 پرداختیم. این گوشی از دو برنامه بسیار مجهز کروم و برنامه پیشفرض اندرویدی استفاده می‌کند که انتخاب بین آن دو جهت وبگردی کار بسیار آسانی نخواهد بود. گرچه مرورگر دیگری بنام اوپرا مینی نیز در این گوشی وجود دارد که کاربران مخصوص به خود را خواهد داشت. در ادامه، دیگر برنامه‌های پیشفرض و از پیش نصب شده بر روی گوشی گلکسی E7 را مورد بررسی قرار دادیم. اپلیکیشن S Planner به عنوان برنامه تقویم پیشفرض گوشی، اپلیکیشن Memo جهت نوشتن متون و یادآوری‌ها، اپلیکیشن ساعت با قابلیت‌های گوناگون، برنامه My Files به منظور جستجو در میان پوشه‌های حافظه گوشی، برنامه Voice recorder گوشی جهت ضبط صدا با ویژگی‌های بسیار مناسب در حد بسیار پیشرفته و برنامه Galaxy apps در کنار اپلیکیشن Google Play store جهت دانلود اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اختصاصی سامسونگ جزو این دسته هستند. 

 

پایان قسمت نهایی

در پایان این بررسی کدامیک از ویژگی‌های این گوشی مورد توجهتان قرار گرفت؟ آیا این گوشی در بازار‌های ایران فروش خوبی را تجربه خواهد کرد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال