سامسونگ از تبلت Galaxy Tab Iris مجهز به اسکنر چشم در هند رونمایی کرد

همان‌طور که احتمالا می‌دانید شرکت سامسونگ سرمایه‌ هنگفتی را در بخش تحقیقاتی هند هزینه کرده است. به همین دلیل این شرکت علاقه بسیار زیادی به معرفی محصولات و دستگاه‌های جدید و نوآورانه از این طریق دارد. آخرین دستگاه از این نمونه که به‌تازگی از آن به طور رسمی رونمایی شده است، تبلت گلکسی تب آیریس (Galaxy […]

همان‌طور که احتمالا می‌دانید شرکت سامسونگ سرمایه‌ هنگفتی را در بخش تحقیقاتی هند هزینه کرده است. به همین دلیل این شرکت علاقه بسیار زیادی به معرفی محصولات و دستگاه‌های جدید و نوآورانه از این طریق دارد. آخرین دستگاه از این نمونه که به‌تازگی از آن به طور رسمی رونمایی شده است، تبلت گلکسی تب آیریس (Galaxy Tab Iris) نام دارد. همان‌طور که از نام این تبلت پیداست، به قابلیتی نسبتا جدید به نام اسکنر عنبیه چشم مجهز است.

این تبلت به شکلی طراحی شده است که بتوان از آن در سرویس Aadhaar کشور هند نیز استفاده کرد. جالب است بدانید که در کشور هند اطلاعات زیستی افراد را در شناسنامه‌ای به نام Aadhaar گردآوری می‌کنند تا در تمامی نقاط کشور هند قابل شناسایی باشند. این تبلت که کاملا با این سرویس سازگاری دارد و از طرفی مجوز STQC را نیز دریافت کرده است و به همین دلیل عبارت “Made for India” به معنای ساخته شده برای کشور هند، برای آن بسیار مناسب است؛ چراکه از طریق این تبلت، سازگاری و استفاده از سرویس Aadhaar در هند بسیار ساده و راحت‌تر شده است.

از نظر سخت‌افزاری باید گفت که این تبلت فاقد استانداردهای تبلت‌های امروزی بوده و در واقع براساس تبلت سال 2014 شرکت سامسونگ با نام گلکسی تب 3 لایت ساخته شده است. در حقیقت این تبلت نمایشگری برابر با 7.0 اینچ داشته که دقت تصویر 600 × 1024 پیکسل را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن تراشه موجود در این گوشی چهار هسته‌ای بوده و دارای فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز می‌باشد. میزان حافظه رم آن برابر با 1.5 گیگابایت از نوع LPDDR3 بوده و میزان حافظه داخلی آن نیز معادل 8 گیگابایت است.

ابعاد دقیق این تبلت برابر با 193.4 × 116.4 × 9.7 میلی‌متر بوده و وزنی برابر با 327 گرم دارد. دوربین اصلی این تبلت هفت اینچی دقتی برابر با 5 مگاپیکسل داشته و در درون آن نیز سخت‌افزارهای مربوط به اسکن چشم قرار گرفته است. استاندارد وای‌فای این تبلت برابر با b/g/n بوده و نسخه 4.1 بلوتوث به همراه USB host از جمله دیگر ویژگی‌های آن هستند. میزان ظرفیت باتری این تبلت نیز برابر با 3600 میلی‌آمپر ساعت است. بزرگترین قابلیت غایب در این دستگاه، ویژگی پشتیبانی از 4G است. شرکت سامسونگ قول داده است نسخه  نسل چهارم این تبلت کمی دیرتر به بازارهای فروش عرضه شود.

قیمت نهایی این تبلت جدید نزدیک به 200 دلار بوده و به نظر می‌رسد به جای مشاهده آن در دستان کاربران معمولی، بیشترین میزان استفاده و پیش‌خرید آن به جهت مصارف حرفه‌ای در این کشور به کار گرفته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال