نسل جدید تلویزیون‌های تایزنی سامسونگ، امنیت کاربران را بیش از پیش تضمین می‌کند

سامسونگ تلاش زیادی برای به دست گرفتن نبض پروژه “Internet of Things” دارد و در قلب این پروژه که تلویزیون‌های هوشمند قرار دارند، نیاز به امنیت بسیار بالا دارند. به همین جهت سامسونگ به صورت رسمی اعلام کرده که تلویزیون‌های هوشمند تایزنی این شرکت که قرار است در سال 2016 وارد بازار شوند، از تکنولوژی‌های […]

سامسونگ تلاش زیادی برای به دست گرفتن نبض پروژه “Internet of Things” دارد و در قلب این پروژه که تلویزیون‌های هوشمند قرار دارند، نیاز به امنیت بسیار بالا دارند. به همین جهت سامسونگ به صورت رسمی اعلام کرده که تلویزیون‌های هوشمند تایزنی این شرکت که قرار است در سال 2016 وارد بازار شوند، از تکنولوژی‌های جدیدی برای تضمین امنیت کاربران استفاده خواهند کرد.

سیستم امنیتی جدیدی که سامسونگ از آن استفاده کرده، GAIA نام دارد و اینطور که سازندگان اعلام کرده‌اند، دیوار امنیتی این سیستم از سه لایه مختلف تشکیل شده تا امنیت کاربران در استفاده از این تلویزیون‌ها تا حد ممکن افزایش پیدا نماید.

2015-12-30-image-17

برای افرادی که در این مورد اطلاعات کافی ندارند، باید بگوییم که تکنولوژی امنیتی GAIA، اطلاعات حساس رد و بدل شده میان تلویزیون و سرورهای Internet of Things را رمزگذاری نموده و امکان هک شدن اطلاعات را به حداقل خود می‌رساند. همچنین یک سیستم داخلی ضد بدافزار نیز در این تکنولوژی امنیتی قرار گرفته تا راه هر گونه عامل مشکوکی به هنگام ارسال اطلاعات، مسدود گردد. در کنار این سیستم، یک PIN-Code یا کد مخصوص نیز همانند آنچه که در کارت‌های اعتباری می‌توانید پیدا کنید نیز وجود دارد که می‌تواند امنیت کاربران را تا حد ممکن افزایش دهد. توسعه‌دهندگان این سیستم حتی از یک چیپ سخت‌افزاری نیز برای تضمین همه‌ی موارد ذکر شده استفاده کرده‌اند تا جای هیچ‌گونه شکافی برای نفوذ، باقی نماند.

سامسونگ اعلام کرده‌ که تلویزیون‌های SUHD این شرکت که قرار است در سال جاری عرضه شوند نیز به تمامی این قابلیت‌ها مجهز خواهند شد و کاربران می‌توانند از آنها نیز در کنار سیستم هوشمند خانه خود استفاده نمایند.

2015-12-30-image-18

شاید اطلاع نداشته باشید، اما اخیرا تلویزیون‌های هوشمند مورد انتقادات بسیار زیادی به خاطر داشتن قیمت‌های بالا و امنیت پایین، قرار گرفته‌اند. اخیرا نیز شرکت Vizio دچار این مشکل شده بود که البته آن را در حال حاضر رفع کرده است. سامسونگ نیز احتمالا برای قرار نگرفتن در این شرایط، سعی کرده تا پیش از وقوع هر اتفاقی، امنیت نسل جدید تلویزیون‌های خود را افزایش دهد.

یکی از مواردی که باعث تزلزل امنیت کاربران تلویزیون‌های هوشمند می‌گردد، این است که تعداد زیادی میکروفون و وب‌کم بر روی این دستگاه‌ها قرار گرفته دارد و همین‌ها، راه‌هایی هستند که هکرها می‌توانند اطلاعات کاربران را به سرقت برده و امنیت آنها را تهدید نمایند. اگر هکری که این کار را انجام می‌دهد حرفه‌ای نیز باشد، حتی این امکان وجود دارد که با ارسال بدافزاری، از زندگی خصوصی کاربران جاسوسی نیز شود که شاید تصور آن، بسیار سخت باشد!

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال