چیپ 8 هسته‌ای اگزینوس 8890 سامسونگ رسما معرفی شد

اکثریت شایعات یا گمان‌هایی که در مورد چیپ 8 هسته‌ای اگزینوس 8890 سامسونگ طی هفته‌های گذشته منتشر شد، مارا بسیار مشتاق ساخت تا از صحت اطلاعات منتشر شده آگاه شویم. چیپ 7 هسته‌ای اگزینوس 7420 بسیار قدرتمند عمل کرد و باعث شد تلفن‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس6، گلکسی اس‌6 اج و گلکسی نوت 5 در […]

اکثریت شایعات یا گمان‌هایی که در مورد چیپ 8 هسته‌ای اگزینوس 8890 سامسونگ طی هفته‌های گذشته منتشر شد، مارا بسیار مشتاق ساخت تا از صحت اطلاعات منتشر شده آگاه شویم. چیپ 7 هسته‌ای اگزینوس 7420 بسیار قدرتمند عمل کرد و باعث شد تلفن‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس6، گلکسی اس‌6 اج و گلکسی نوت 5 در بازار کم رقیب شوند، مشتاق بودیم تا از اقدامات سامسونگ در مسیر توسعه خط تولید چیپست‌هایش مطلع شویم و اکنون زمان آشنایی با چیپ 8 هسته‌ای اگزینوس 8890 فرا رسیده‌است.

همانند همتای قبلی این چیپست، با یک چیپ سیلیکونی 64 بیتی و 8 هسته‌ای روبه رو هستیم که از معماری 14 نانومتری FinFET بهره می‌برد. این چیپ برای اولین بار با هسته‌های پردازنده‌ی سفارشی طراحی شده، 4 هسته‌ی این چیپ را با نام Mongoose یا M1 می شناسیم. این هسته‌ها بر پایه‌ی معماری 64 بیتی ARMv8 طراحی شده‌اند. 4 هسته‌ی دیگر را نام آشنای Cortex-A53 تشکیل می دهند. این دو خوشه با به کارگیری پردازش چندگانه ناهمگون big.LITTLE، همگام با با یکدیگر کار می‌کنند.

فایده‌ی داشتن 4 هسته‌ی سفارشی و هسته‌ی Cortex-A53 چیست؟ به نظر میاید سامسونگ یک بازی برنده-برنده را آغاز کرده و اعلام کرده چیپ اگزینوس 8890 30 درصد کارایی بهتری نسبت به همتای قبلی خود دارد در حالی که از نظر مصرف باتری نیز 10 درصد بهینه تر عمل می کند.

جدا از هسته‌های سفارشی این چیپ اولین چیپ رده بالای سامسونگ است که مودم و پردازنده را در کنار هم دارد. اگرچه پیشتر چنین نمونه‌ای مشاهده شده اما همه‌ی آنها چیپ‌های میان رده‌ی سامسونگ بوده‌اند. این چیپ با قابلیت اتصال LTE و مودم‌های 12 Cat و 12/13 عرضه می گردد که مانعی برای ترافیک بالا نخواهد بود. سامسونگ ادعا می کند که این چیپ قابلیت دانلود با سرعت 600 مگابایت بر ثانیه و آپلود 150 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند.

این چیپ مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی ARM Mali-T880 MP12 است که قابلیت‌های گرافیکی قابل قبولی را فراهم می‌کند.

  1. سامسونگ اعلام کرده تولید انبوه چیپ 8 هسته‌ای اگزینوس 8890 از اواخر سال 2015 آغاز می‌گردد. انتظار می‌رود نیمی از تلفن‌های هوشمند گلکسی اس7 با این چیپ مجهز شوند اما می توان این چیپ را در دستگاه‌های گلکسی نوت 6 در سال 2016 نیز انتظار داشت. البته سامسونگ می توان این چیپ را تلفن‌های هوشمند رده بالایی که اکنون انتظارشان را نداریم نیز به کار بگیرد.
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال