کلاهبرداران از لینک های جعلی دعوت کلاب هاوس برای فیشینگ استفاده می کنند

کاربران برای استفاده از پلتفرم کلاب هاوس نیاز به لینک دعوت یکی از اعضا دارند تا به این شبکه اجتماعی وارد شوند. در حال حاضر ارسال لینک دعوت توسط کلاهبرداران به ترفندی برای سوء استفاده تبدیل شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هم اکنون پلتفرم کلاب هاوس توانسته کاربران زیادی را […]

کاربران برای استفاده از پلتفرم کلاب هاوس نیاز به لینک دعوت یکی از اعضا دارند تا به این شبکه اجتماعی وارد شوند. در حال حاضر ارسال لینک دعوت توسط کلاهبرداران به ترفندی برای سوء استفاده تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هم اکنون پلتفرم کلاب هاوس توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. در ایران نیز این شبکه اجتماعی در میان کاربران و حتی شخصیت های سیاسی و اجتماعی طرفداران بسیاری دارد. در این شبکه اجتماعی تنها از صوت برای برقراری ارتباط استفاده می شود و دیگر خبری از تصویر و ویدئو نخواهد بود. اتاق های گفتگوی مجازی به کاربر امکان می‌دهد تا از طریق گفتگو و به طور زنده در مورد موضوعات گوناگون صحبت کند.

محبوبیت این شبکه اجتماعی به حدی رسیده که حتی مسئولان نیز ترجیح می دهند گفتگوهای خود را در این شبکه اجتماعی انجام دهند. برای حضور در این برنامه نیاز است تا یکی از اعضای کلاب هاوس لینکی را به عنوان لینک دعوت به شخص جدید ارسال کند. این در حالیست که لینک های دعوت به اتاق مجازی محدود هستند و حتی در برخی موارد لینک های دعوت با هزینه های بسیار بالایی در برخی سایت ها به فروش میرسد. اکنون کلاهبرداران از این ویژگی برای ارسال لینک های جعلی استفاده می کنند. در این هنگام کاربر تصور می کند لینک دعوت به کلاب هاوس را خریداری کرده اما پس از واریز وجه متوجه جعلی بودن آن می شود و دیگر قادر به ورود نخواهد بود.

در برخی موارد نیز کلاهبرداران در این سایت های جعلی اطلاعات مالی کاربران را نیز به سرقت می برند. در این صفحات جعلی پس از ورود اطلاعات مالی کاربران جمع آوری و برای مقاصد دیگر استفاده می شود. با توجه به این که منبع رسمی ای برای فروش لینک دعوت وجود ندارد کاربران باید در این مورد بسیار احتیاط کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال