دانشمندان از خداحافظی قمر دوم زمین خبر دادند

قمر دوم زمین که یک جرم کوچک از باقی مانده پیشران یک موشک است تا هفته آینده با زمین خداحافظی خواهد کرد. اصطلاحاً قمر دوم زمین پس از اینکه برای بار آخر به زمین نزدیک میشود، به طور کامل مدار زمین را ترک کرده و به سمت فضا خواهد رفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

قمر دوم زمین که یک جرم کوچک از باقی مانده پیشران یک موشک است تا هفته آینده با زمین خداحافظی خواهد کرد. اصطلاحاً قمر دوم زمین پس از اینکه برای بار آخر به زمین نزدیک میشود، به طور کامل مدار زمین را ترک کرده و به سمت فضا خواهد رفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی  تکنا، قمر دوم زمین یا جرم SO 2020  یک شی فضایی نبوده و باقی مانده یک موشک متعلق به سال ۱۹۶۰ است. این موشک در ماموریت سفر به ماه امریکن سرویر(American Surveyor) استفاده شده بود. این جرم کوچک در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ شناسایی شده و مکان آن نیز بین سیاره زمین و مدار ماه است. قمر کوچک SO 2020 در روز سه شنبه دوم فوریه برای آخرین بار در نزدیکترین مکان به زمین قرار خواهد گرفت. در واقع این مکان معادل ۵۸% مسافت بین ماه و زمین است. پس از آن این قمر کوچک مدار زمین را به طور کامل ترک می کند. مرکز بین المللی تلسکوپ مجازی (The Virtual Telescope Project) نیز برای ترک این جرم کوچک مراسمی را به صورت آنلاین در شب اول فوریه پخش خواهد کرد.

شناسایی این قمر کوچک در دسامبر ۲۰۲۰ توسط محققان ناسا انجام گرفت و پس از آن این محققان متوجه شدند در طول چندین سال گذشته حدود ده ها بار این قمر به زمین نزدیک شده است. حتی پس از ارسال کاوشگر ماه در سال ۱۹۶۶ نیز این کاوشگر داده های مهمی را در مورد این شیء کوچک جمع آوری کرده بود. علاوه بر آن دانشمندان ویژگی های شیمیایی این شی را با شی دیگری که از سال ۱۹۷۱ در حال گردش بود مقایسه کردند. در این مقایسه نیز مشخصات این قمر و مصنوعی بودن آن ثابت شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال