Seagate سریعترین هارد جامد (SSD) جهان را تابستان معرفی خواهد کرد

این روزها هاردهای جامد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و بازار معرفی و توسعه نسخه‌های جدید این هاردهای جامد بسیار داغ‌تر از گذشته شده است. شرکت‌های مختلف همه روزه در حال معرفی نسخه‌های بسیار پر سرعت از این محصولات بوده و پیشتر شرکت‌های کینگستون و اینتل با معرفی محصولات بسیار قدرتمند خود، سرعتی […]

این روزها هاردهای جامد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و بازار معرفی و توسعه نسخه‌های جدید این هاردهای جامد بسیار داغ‌تر از گذشته شده است. شرکت‌های مختلف همه روزه در حال معرفی نسخه‌های بسیار پر سرعت از این محصولات بوده و پیشتر شرکت‌های کینگستون و اینتل با معرفی محصولات بسیار قدرتمند خود، سرعتی خیره‌کننده را پیش روی کاربران قرار داده بودند.

اما اخیرا شرکت آمریکایی سیگیت اعلام کرده که مهندسین این شرکت در حال توسعه پرسرعت‌ترین هارد جامدی که تا کنون معرفی شده بوده و به زودی آن را معرفی خواهند کرد. اینطور که مشخص شده این شرکت قصد دارد تا این هارد جامد را تابستان پیش رو معرفی کرده و سرعتی بی‌نظیر را به همراه داشته باشد. اخباری که پیشتر منتشر شده‌اند، نشان می‌دهد این هارد جامد جدید قادر خواهد بود تا اطلاعات را با سرعت 10GB در ثانیه منتقل کند که اگر اینطور باشد، باید شاهد شکستن رکورد هارد جامدی که اخیرا سامسونگ معرفی کرده بود، باشیم.

متاسفانه سیگیت اطلاعات دقیق و کاملی در مورد این هارد جامد را منتشر ننموده و ما دقیقا نمی‌ذانیم که سرعت Read/Write این هارد جامد دقیقا چه اندازه خواهد بود. البته باید اشاره داشته باشیم که سازندگان قصد دارند این هارد فوق سریع را در اختیار دیتاسنترها قرار داده و یا برای کارهایی که به سرعت بالای انتقال اطلاعات نیاز دارند، مورد استفاده قرار دهند. سیستم‌هایی که اپلیکیشن‌های تحت اینترنت را اجرا می‌کند و یا سرویس‌های گزارش وضعیت آب و هوا، می‌توانند از اصلی‌ترین افرادی باشند که هارد جامد جدید سیگیت به کار آنها خواهد آمد.

در نهایت باید بگوییم که هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت این هارد جامد مشخص نشده، اما نباید متصور شوید که مادربوردهای مدرن و پیشرفته امروزی که حتی از رابط‌های NVMe برای هاردهای جامد نیز پشتیبانی می‌نمایند، بتوانند از چنین هارد جامد پرسرعتی پشتیبانی کنند. به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم که اطلاعاتی که سیگیت از محصول بعدی خود در اختیارمان قرار داده، تا چه اندازه می‌تواند واقعیت داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال