آزمایش اولین کامیون هوشمند مرسدس‌بنز در خیابان‌های اشتوتگارت

پس از ورود خودروهای بدون راننده و هوشمند به بازار، حالا شاهد آزمایش اولین کامیون بدون راننده در خیابان‌های عمومی نیز هستیم. در این آزمایش، شرکت Daimler Trucks که در توسعه سیستم‌های هوشمند برای خودروها شهره است، با همکاری شرکت آلمانی مرسدس‌بنز، کامیون Mercedes-Benz Actros را برای آزمایش عملکرد سیستم‌های مختلف این شرکت، وارد اتوبان شماره 8 […]

پس از ورود خودروهای بدون راننده و هوشمند به بازار، حالا شاهد آزمایش اولین کامیون بدون راننده در خیابان‌های عمومی نیز هستیم. در این آزمایش، شرکت Daimler Trucks که در توسعه سیستم‌های هوشمند برای خودروها شهره است، با همکاری شرکت آلمانی مرسدس‌بنز، کامیون Mercedes-Benz Actros را برای آزمایش عملکرد سیستم‌های مختلف این شرکت، وارد اتوبان شماره 8 در نزدیکی شهر اشتوتگارت کرده و تاکنون نیز نتایج بسیار خوبی را به دست آورده است.

daimler-mercedez-truck-1

این کامیون نیز همانند بسیاری از خودروهای هوشمند بازار، امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و هدف اصلی از تولید آن، افزایش امنیت و به کارگیری تکنولوژی برای کاهش تصادفات اعلام شده است. از آنجایی که رانندگان کامیون‌ها شغلی بسیار سخت داشته و دائما باید در جاده باشند، این تکنولوژی و هوشمندتر شدن خودروهای آنان می‌تواند خستگی را کاهش داده و در عین حال، از اشتباهات و مشکلاتی که ممکن است هنگام رانندگی به وجود بیاید، کاسته می‌شود. همچنین زمانی که صحبت از ترافیک و یا مسیرهای پر پیچ و خم که راننده باید دائما در حال ترمز کردن و گاز دادن باشد، وجود این تکنولوژی می‌تواند بهتر از هر زمان دیگری مشخص گردد چرا که علاوه بر کاهش فرسودگی راننده، مصرف سوخت و تولید کربن‌دی‌اکسید نیز می‌تواند تا حد زیادی کاهش پیدا نماید.

سیستم هوشمند Highway Pilot شرکت Daimler که اعلام شده به صورت رسمی از سال 2025 بر روی کامیون‌های هوشمند Mercedes-Benz Future Truck (خودرویی مفهومی که می‌تواند آینده‌ی دنیای کامیون‌ها را دگرگون سازد) قرار خواهد گرفت، مسئول انجام بسیاری از کارها در این کامیون هوشمند خواهد بود. همچنین باید اشاره کنیم که اخیرا یکی از کامیون‌های هوشمند دایملر نیز اجازه‌ی تردد در منطقه‌ی ناوِدا را با مجهز بودن به این تکنولوژی دریافت کرده است.

اما همانطور که اشاره داشتیم، این تکنولوژی برای اولین‌بار بر روی کامیونی با طراحی معمولی (و نه مفهومی) نصب شده و آزمایش‌های مختلفی نیز بر روی آن انجام گرفته است. برای آزمایش این خودرو نیز مدیر و معاون ارشد شرکت دایملر، آقایان Wolfgang Bernhard و Winfried Kretschmann خود در این کامیون قرار گرفته و در مسیری از دنکندورف تا اشتوتگارت، تکنولوژی Highway Pilot را آزمودند.

این کامیون به رادارهایی مجهز شده که در مرحله‌ی اول، رادار نزدیک-برد اطراف خودرو تا فاصله‌ی 230 فوت (70 متر) را از قسمت جلویی و با زاویه‌ی 130 درجه ارزیابی و یک رادار دور-برد نیز فاصله‌ای تا 820 فوت (250 متر) را با زاویه‌ی 18 درجه بررسی می‌کنند. تمامی این کارها به کمک سیستم‌های Active Cruise Control و Active Brake Assist انجام شده و تماما نیز توسط یک دوربین استریو، کنترل می‌گردند.

daimler-mercedez-truck-2daimler-mercedez-truck-3daimler-mercedez-truck-7

با اینکه هوشمند بودن کامیون باعث شده تا سیستم Highway Pilot، نام “کامیون بدون راننده” را یدک کشد، باید بدانید که سازندگان همانند سایر شرکت‌ها قصد ندارند تا راننده را صرفا برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پشت خودرو بنشانند. در واقع دایملر سعی کرده تا سیستم خود را با استداندارهای حرکت خودکار هوانوردی تنظیم کند و در عین حال، رانندگان را برای رخ دادن هر اتفاقی، پشت فرمان قرار دهد. همچنین Highway Pilot این قابلیت را دارد تا راننده را از تغییر وضعیت‌های آب و هوا با خبر کرده و اگر پاسخ مناسبی دریافت نکند، خودرو را متوقف سازد.

daimler-mercedez-truck-4daimler-mercedez-truck-5

برای ورود این کامیون هوشمند به خیابان‌های آلمان، چاره‌ای جز دریافت اجازه‌ای مخصوص برای دایملر از سوی نهاد تنظیم‌کننده کنترل ترافیکی آلمان وجود ندارد. به همین جهت کامیون‌های هوشمند  Mercedes-Benz Actros قادرند با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت (50 مایل بر ساعت) در خیابان‌های آلمان و به صورت نیمه‌هوشمند تردد کنند. همچنین این کامیون می‌تواند با سایر کامیون‌هایی که به سیستم Highway Pilot مجهز هستند، در ارتباط باشد و کمک زیادی به کنترل هر چه بهتر خودرو نماید.

daimler-mercedez-truck-8

هر چند شاید کمی طول بکشد تا شاهد ورود کامیون‌های هوشمند به بازار باشیم، اما همین اقدام شرکت دایملِر، می‌تواند به پیشرفت این موضوع کمک بسزایی نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال