لنز خود ترمیم شونده از تصادفات خودروهای خودران جلوگیری می کند

پژوهشگران نوعی لنز خود ترمیم شونده برای حذف خراش های سطحی توسعه دادند که با حذف این خراش ها در ۶۰ ثانیه می تواند از تصادفات خودروهای خودران جلوگیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری های مرتبط با رانندگی های خودران وابستگی زیادی به انواع حسگرها دارد. از طرفی کوچکترین خراش […]

پژوهشگران نوعی لنز خود ترمیم شونده برای حذف خراش های سطحی توسعه دادند که با حذف این خراش ها در ۶۰ ثانیه می تواند از تصادفات خودروهای خودران جلوگیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری های مرتبط با رانندگی های خودران وابستگی زیادی به انواع حسگرها دارد. از طرفی کوچکترین خراش روی حسگرها می تواند مشکل ساز شود. به همین دلیل پژوهشگرانی از موسسه فناوری شیمیایی کره ماده جدیدی برای ساخت نوعی لنز خود ترمیم شونده ابداع کردند که از بروز مشکلات در خودروهای خودران جلوگیری خواهد کرد.

به گفته این محققان اعتماد به خودروهای خودران به دلیل تشخیص نادرست برخی سیستم ها مانند حسگرهای لیدار و حسگرهای تصویر بسیار پایین است. این محققان نوعی ماده شفاف برای استفاده در لنز ساختند که می تواند خراش های روس سطح حسگرها را با کمک یک ذره بین و متمرکز کردن نور خورشید روی آن برطرف کند. این ماده می تواند تنها در ۶۰ ثانیه این خراش ها را حذف کند. به گفته آنها مواد شفاف می توانند برای تضمین عملکرد خود ترمیمی مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو لنز خود ترمیم شونده می تواند از تصادفات خودروهای خودران جلوگیری کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال