روبات 1800 دلاری شارپ با نام Robohon ماه آینده از راه می‌رسد

شانزدهم مهر سال گذشته بود که شرکت ژاپنی شارپ از رباتی کاملا متفاوت و با نام Robohon که نیمی از آن را ربات تشکیل می‌داد، رونمایی نمود. در واقع می‌توان Robohon را اولین گوشی‌هوشمند رباتیک جهان نامید که البته به خاطر قیمت بالایی که این محصول دارد، شاید خود بتوانیم به این موضوع نیز پی […]

شانزدهم مهر سال گذشته بود که شرکت ژاپنی شارپ از رباتی کاملا متفاوت و با نام Robohon که نیمی از آن را ربات تشکیل می‌داد، رونمایی نمود. در واقع می‌توان Robohon را اولین گوشی‌هوشمند رباتیک جهان نامید که البته به خاطر قیمت بالایی که این محصول دارد، شاید خود بتوانیم به این موضوع نیز پی ببریم.

این ربات یا تلفن همراه، 19.5 سانتی‌متر (7.7 اینچ) ارتفاع داشته و وزن آن نیز 380 گرم می‌باشد و همین وزن بالا می‌تواند آن را از دنیای گوشی‌های هوشمند دور نماید. همچنین قیمت 1800 دلاری این ربات دو برابر آخرین نسل از آیفون قیمت دارد. اما اینها مورادی نیستند که بخواهید در همین ابتدا در رابطه با Robohon قضاوت نمایید.

151006-sharp-robohon-12-100619945-large

این ربات توانایی راه‌ رفتن بر روی دو پای خود را دارد و حتی می‌تواند با صاحب خود نیز صحبت کند. با اینکه شارپ سعی کرده تا محصولی تلفیقی از یک ربات و یک گوشی‌هوشمند را تولید نماید، اما سیستم‌های ارتباطی این ربات محدود بوده و به همین جهت نباید در زمینه صحبت کردن، آن انتظار همیشگی از ربات‌ها را داشته باشید. اما همین سیستم ارتباطی و صحبت کردن ربات نیز مجانی نیست و کاربران باید 980 یوآن (معادل 9 دلار) را به صورت ماهانه پرداخت نمایند.

151006-sharp-robohon-4-100619929-large

شاید در نگاه اول به این ربات، به یاد آقای Tomotaka Takahashi، مدیر ارشد شرکت رباتیک RoboGarage بیفتید چرا که وی در طراحی Robohon نیز حضور داشته است. وی تلاش دارد تا به ربات‌های شخصیت بخشیده و این امکان را برای آنها فراهم کند تا بتوانند آنطور که دوست دارند، فعالیت نمایند.

در مورد این ربات صحبت‌های زیادی کردیم اما چیزی در مورد توانایی‌های آن برای یک گوشی‌هوشمند بودن نگفتیم. مهندسین شارپ سعی کرده‌اند از صفحه‌نمایشی 2 اینچی در کنار یک دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت پشتی Robohon بهره بگیرند. در قسمت جلویی و سر این ربات نیز سازندگان از یک پروژکتور استفاده نموده‌اند تصاویر مختلف را با رزولوشن بالای HD نمایش دهد. همچنین این ربات از سیستم‌عامل اندروید 5.0 استفاده می‌کند که البته در اواسط سال 2016، قدیمی می‌باشد.

151006-sharp-robohon-9-100619946-large

 مدیران شارپ امیدوار هستند تا بتوانند به صورت ماهانه، 5000 دستگاه از این ربات را به فروش برسانند و از تاریخ ششم خرداد نیز عرضه‌ی آن را در کشور ژاپن و از طریق شرکت مخابراتی NTT DoCoMo آغاز خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال