قطع ارتباط سیم‌کارت‌های بی‌هویت ظرف یک ماه آینده

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از مهلت یک ماهه احراز هویت تمام مشترکین ارتباطات ثابت و موبایلی در کشور و نیز در تمامی حوزه‌های فضای مجازی خبر داد و گفت: در صورت عدم احراز هویت ارتباط مزبور قطع خواهد شد. فیروزآبادی با اشاره به اینکه نظام شبکه‌ای در دنیا در حال توسعه […]

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از مهلت یک ماهه احراز هویت تمام مشترکین ارتباطات ثابت و موبایلی در کشور و نیز در تمامی حوزه‌های فضای مجازی خبر داد و گفت: در صورت عدم احراز هویت ارتباط مزبور قطع خواهد شد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه نظام شبکه‌ای در دنیا در حال توسعه است، گفت: نظام شبکه‌ای در فضای مجازی باعث شده تا تحولات اساسی در دنیا به وجود آید و در حال حاضر پیام‌رسان‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و حتی نظام آموزشی نیز به صورت شبکه‌ای شده و افراد در جهان با زبان‌های مختلف با هم رقابت، بازی، خرید و فروش و تجارت می‌کنند که با توجه به افزایش تعداد بازیگران و فعالان در فضای مجازی بحث مسائل امنیت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه نظام بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری مجازی – شبکه‌ای در حال حرکت است، اعلام کرد: بانک‌ها و تمامی زیرساخت‌های حیاتی در کشور ملزم هستند شبکه‌های اختصاصی داشته باشند. بنابراین بایستی در فاز اول شبکه اختصاصی ایجاد کرده و این شبکه‌ها باید ویژگی‌های خاصی همچون مبتنی بودن بر اقتصاد مقاومتی و طراحی داخلی داشته باشند که این ویژگی‌ها در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات آمده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: اتصال شبکه‌های اختصاصی در شبکه ملی اطلاعات باید از طریق گیت‌هایی صورت گیرد. این گیت‌ها باعث می‌شوند تا اگر بخشی از شبکه مورد حمله واقع شد به سایر قسمت‌ها و بخش‌ها وارد نشود.

فیروزآبادی افزود: ما اصلاح نظام احراز هویت در فضای مجازی کشور، تقسیم کار ملی، طرح نظارت بر شرکت‌های خارجی ارایه دهنده سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای را در دست بررسی داریم و به تدریج در شورای عالی فضای مجازی بررسی و تصویب خواهد شد.

به گفته وی، در شورای عالی فضای مجازی به اتفاق آراء مسئولان مصوب کردند که تمام مشترکین ارتباطات ثابت و موبایلی در کشور  نیز در تمامی حوزه‌های فضای مجازی ظرف یک ماه آینده احراز هویت شده و در غیر این صورت قطع ارتباط مزبور شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال