6 دلیلی که آیفون 6 اس پلاس را بهترین آیفون اپل حال حاضر کرده است

همان‌طور که دنبال کنندگان اخبار دنیای تکنولوژی اطلاع دارند، چندی پیش شرکت محبوب اپل از آیفون‌های جدید خود یعنی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس رونمایی کرد. این دو محصول جدید توانسته‌اند با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در مدت زمان نه چندان زیادی پس از ورود به بازارهای فروش، محبوبیت بالایی در میان طرفداران […]

همان‌طور که دنبال کنندگان اخبار دنیای تکنولوژی اطلاع دارند، چندی پیش شرکت محبوب اپل از آیفون‌های جدید خود یعنی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس رونمایی کرد. این دو محصول جدید توانسته‌اند با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در مدت زمان نه چندان زیادی پس از ورود به بازارهای فروش، محبوبیت بالایی در میان طرفداران محصولات اپل پیدا کرده و فروش بالایی برای این شرکت رقم بزنند.

اگر شرکت اپل بتواند با همین روند صعودی به راه خود ادامه دهد، بدون شک با عرضه محصولاتش کار سایر تولیدکنندگان محصولات اندرویدی را دشوار خواهد کرد و از طرفی نیز ممکن است انتخاب برای طرفداران محصولات اندرویدی هم مشکل شده و آن‌ها را مجبور به اتخاذ تصمیم‌های دیگری وادار نماید.

ظاهراً آن‌گونه که آمار و ارقام نشان می‌دهد آیفون 6 اس پلاس، بهترین آیفون اپل از ابتدای تولید گوشی‌های آیفون تاکنون است؛ حتی در صورتی که پیشرفت‌های این گوشی را به عنوان توسعه و بهبود حاصل از ارتقای هر محصول جدید تلقی کنیم، آیفون 6 اس پلاس اپل با این وجود هم از تمام آیفون‌های این شرکت بالاتر قرار خواهد گرفت. البته واضح است که این سخن بدین معنا که آیفون 6 اس پلاس بدون نقص است، نخواهد بود و این گوشی نیز مانند هر دستگاه جدید دیگری ممکن است نقص‌هایی داشته باشد اما با همه این تفاسیر آنچه مسلم است آیفون 6 اس پلاس توانسته در مقایسه با سایر آیفون‌های این شرکت عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در ادامه دلایلی را که این گوشی آیفون را به بهترین آیفون اپل تبدیل نموده، بررسی خواهیم کرد.

 

عمر باتری

مطمئناً عمر باتری را می‌توان جزئی از تجربه کاربری به حساب آورد این در حالی است که آیفون‌های پیشین اپل، آن‌طور که باید حق این مطلب را ادا نکرده و محصولات این شرکت، کاربران خود را در این زمینه راضی نمی‌کرد. حال آیفون‌های جدید اپل با برخورداری از عمر باتری استثنایی تجربه خوبی را برای کاربران خود به ارمغان خواهند آورد.

Apple-iPhone-6s-battery-life

در آزمون اندازه‌گیری و سنجش طول عمر باتری، آیفون 6 اس پلاس توانسته با ثبت 9 ساعت و 11 دقیقه که تقریباً با طول عمر پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت 5 برابری می‌کند، هم‌ردیف با این گوشی اندرویدی قرار بگیرد. همچنین لازم به ذکر است که آیفون 6 اس پلاس در آزمون تخلیه باتری هم مدت‌زمان 8 ساعت و 15 دقیقه کسب نموده است.

عمر باتری آیفون‌های نسل‌های گذشته اپل در مقایسه با این آیفون بسیار پایین‌تر بوده و حتی می‌توان گفت که عملکرد خوبی نداشته‌اند. بد نیست به این مسئله در اینجا اشاره کنیم که طول عمر باتری آیفون 6 که به عنوان پرچمدار سال گذشته این شرکت معرفی شد تنها 5 ساعت و 22 دقیقه بود؛ در حالی که همزادش، آیفون 6 پلاس با عملکرد بهتر، توانسته بود رکورد 6 ساعت و 32 دقیقه را به نام خود به ثبت برساند.

 

چیپست A9 اپل

پردازنده گوشی‌های رده‌بالا یکی از فاکتور‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده و رقابت در آن بالا گرفته است، ظاهراً با تولید چیپست A9 توسط اپل، سایر چیپست‌های موجود دیگر جایی برای رقابت ندارند و این چیپست توانسته است عنوان سریع‌ترین چیپست را تاکنون از آن خود نماید. در نتایج به دست آمده از بنچمارک‌های ترکیبی، این چیپست در مقایسه با سایر رقبای خود همچون اسنپ‌دراگون 810 کوالکام و اگزینوس 7420 شرکت سامسونگ که از آن‌ها در پرچم‌دارانی مانند گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 استفاده نموده، نمرات بالاتری بدست آورده است.

Apple-iPhone-6s-Plus-performance-A9

بدون شک بهره‌گیری از نمایشگری با رزولوشن 1080 پیکسل که این روزها برای یک پرچمدار جدید اندکی سالخورده به نظر می‌رسد، یکی از دلایل عملکرد سریع و روان آیفون 6 اس پلاس بوده باشد. با این وجود نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که که چیپست A9 اپل نسبت به چیپست A8 این شرکت توانسته بهبودهای درخور توجهی را در عملکرد خود ارائه نماید.

 

آلومینیم سری 7000

پس از اینکه سال گذشته آیفون 6 به بازار عرضه شد و مشخص گردید که بدنه این گوشی ممکن است در اثر فشار دست در برخی از نقاط خاص، خم شود؛ احتمالاً اهالی کوپرتینو را به این فکر واداشته است تا در آیفون جدید، مواد مقاوم‌تری نظیر آلومینیوم سری 7000 را مورد استفاده قرار دهند.

iPhone-6s-Plus-7000-series-alluminum

جالب است بدانید که علی‌رغم این پیشرفت، نه با فشارهای تصادفی بلکه با فشار عمدی و با هدف خم کردن دستگاه، امکان خم شدن در این گوشی نیز وجود خواهد داشت اما تاکنون گزارشی در خصوص خم شدن آیفون‌های جدید اعلام نشده است.

 

لمس 3 بعدی حساس به فشار

ممکن است بهبودها و تغییراتی که تا اینجا نامبردیم اندکی تکراری به نظر برسند اما اپل با بهره‌گیری از فناوری لمس حساس به فشار در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس خود، بی‌شک برگ برنده بازی را در اختیار خویش خواهد داشت.

Apple-iPhone-6s-Plus-3D-Touch

این سیستم جدید لمسی، قادر به تشخیص ضربه، فشار و فشار عمیق‌تر از هم بوده و بر اساس تفکیک آن‌ها برای هر کدام از ورودی‌هایی که از جانب کاربر اعمال می‌شوند، بازخوردهایی متفاوت و متناسب با نوع نیاز وی نشان خواهد داد. بسیاری از اپلیکیشن‌‌ها نیز از جانب تولیدکنندگان خود برای همگام‌سازی با فناوری لمس 3 بعدی اپل به‌روزرسانی شده‌اند و به نظر می‌رسد کاربران هم بر همین اساس انطباق اعمال روی گوشی خود را با هدف بهبود تعامل با این فناوری ‌مد نظر قرار داده‌اند.

 

سنسورهای جدید دوربین

یکی دیگر از بهبودهای آیفون 6 اس پلاس را می‌توان به سنسور 12 مگاپیکسلی جدیدی که روی آخرین سری آیفون‌های اپل تعبیه شده برشمرد که مطمئناً از ضروری‌ترین توسعه‌ها در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری این محصولات است و خیل عظیمی از کاربران مدت‌هاست که چشم انتظار آمدن دیدن این ارتقا در محصولات هستند. هرچند سایر رقبای آیفون 6 اس پلاس اپل همچون گلکسی اس 6 سامسونگ و یا گوشی جی 4 ال‌جی نیز کیفیت‌های قابل قبول و ایده آلی در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری دارند اما دوربین جدید آیفون 6 اس پلاس اپل این قدرت را داشته است که بهبود قابل توجهی را ارائه نموده و همچنین در مقایسه با آیفون‌های نسل‌های گذشته نیز بسیار بهتر و قدرتمندتر ظاهر شده است.

Apple-iPhone-6s-Plus-camera

از طرفی نیز از آیفون‌های جدید اپل می‌توان به عنوان اولین گوشی‌های این شرکت با برخورداری از قابلیت فیلم‌برداری 4K نام برد. با توجه به اینکه برخی گوشی‌های اندرویدی هم از این قابلیت جدید پشتیبانی می‌کنند، روی آوردن اپل به استفاده از رزولوشن 4k و به‌کارگیری آن در آیفون‌های جدیدش، نقطه عطفی برای این شرکت تلقی می‌شود.

گفتنی است که آیفون‌های جدید در دوربین سلفی خود نیز پذیرای تغییراتی در رابطه با کیفیت و بهبود جزئیات تصاویر بوده‌اند و از آن‌جا که گرفتن تصاویر سلفی طرفداران خاص خود را دارد، تغییر بسیار مفیدی برای کاربران اپل به شمار خواهد آمد. مخاطبان تصاویر سلفی علاوه بر دوربین 5 مگاپیکسلی جلوی آیفون 6 اس پلاس که تغییری بسیار محسوس در کیفیت تصاویر خواهد داشت، همچنین با قابلیت ثبت تصاویر عریض‌تر که در این دوربین ایجاد شده، قطعاً به آن علاقه‌مند خواهند شد.

 

تثبیت‌کننده نوری تصویر

تقریباً بیشتر ویژگی‌هایی  که تا اینجا به آن‌ها اشاره شد، تنها مختص آیفون 6 اس پلاس نبوده و همزاد کوچک‌ترش، آیفون 6 اس هم از آن‌ها بهره می‌برد. دلیل اینکه در عنوان این نوشته تنها نام آیفون 6 اس پلاس به‌عنوان بهترین آیفون اپل ذکر شده تنها تفاوت در یک قابلیت است که به طور خاص متعلق به آیفون 6 اس پلاس است. این قابلیت سخت‌افزار تثبیت‌کننده نوری تصاویر است که آیفون 6 اس پلاس اپل از آن در دوربین خود استفاده می‌کند و آیفون 6 اس از این ویژگی تنها در قالب نرم‌افزار بهره برده و برای ایجاد ثبات در تصاویر به همین نرم‌افزار متکی است. شاید این دو به ظاهر چندان تفاوتی با هم نداشته باشند اما این تفاوت از این نظر قابل توجه است که ویدئوهای ضبط شده در حالت 4K در آیفون 6 اس پلاس بسیار روان‌تر شده که به دنبال آن نیز بهبود ملموسی را در کیفیت این ویدئوها مشاهده خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال