اپلیکیشن های تشخیص سرطان پوست می تواند برای افراد مضر باشد

پژوهشگران در بررسی های اخیر خود متوجه شدند اپلیکیشن های هوشمند تشخیص دهنده سرطان پوست می توانند برای افراد مضر باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارشناسانی از انجمن متخصصان پوست بریتانیا در مورد اپلیکیشن های تشخیص دهنده سرطان پوست هشدار دادند. این اپلیکیشن ها با کمک هوش مصنوعی و تلفن های […]

پژوهشگران در بررسی های اخیر خود متوجه شدند اپلیکیشن های هوشمند تشخیص دهنده سرطان پوست می توانند برای افراد مضر باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارشناسانی از انجمن متخصصان پوست بریتانیا در مورد اپلیکیشن های تشخیص دهنده سرطان پوست هشدار دادند. این اپلیکیشن ها با کمک هوش مصنوعی و تلفن های هوشمند قادرند سرطان پوست را تشخیص دهند. اما محققان می گویند این اپلیکیشن ها می توانند جان مردم را به خطر بیندازند. البته بسیاری از کاربران این اپلیکیشن ها را ایمن می دانند.

گروهی از پژوهشگران موسوم به BAD AI نظرسنجی را اخیراً از مردم بریتانیا در مورد اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند و میزان اعتماد مردم به آن انجام داده اند که نشان می دهد حدود ۴۱ درصد از مردم به این اپلیکیشن ها اعتماد دارند. این گروه معتقد است استفاده از هوش مصنوعی به طور ایمن و موثر در تشخیص سرطان پوست و حمایت های انجام گرفته پیرامون آن ممکن است افراد را در معرض خطر تشخیص نادرست و یا تشخیص ندادن قرار دهد.

 بسیاری از اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی در دسته دستگاه های پزشکی طبقه بندی می شوند. به همین دلیل با استفاده از این نظرسنجی تلاش شد تا آگاهی عموم مردم در رابطه با تشخیص علائم هشدار دهنده افزایش پیدا کند. در حال حاضر عموم مردم باور دارند استفاده از این اپلیکیشن ها کاملا بی خطر است. اما این در حالی است که بسیاری از آنها استاندارد های لازم برای تشخیص بیماری را ندارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال