چیپ‌های LPDDR4 جدید سامسونگ، به‌کارگیری حافظه‌های رم 6 گیگابایتی را امکان‌پذیر می‌کند

چیپ‌های جدید و با ظرفیت بالای LPDDR4 DRAM سامسونگ، می‌تواند با تکنولوژی‌های جدیدی که دارد، امکان به کارگیری مقدار بیشتری حافظه‌ی رم را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به وجود آورده است. این چیپ‌ها که با فناوری ساخت 20 نانومتری تولید شده‌اند، ظرفیتی 12Gb (برابر با 1.5GB) داشته و 50 درصد حجیم‌تر از چیپ‌های 8Gb فعلی […]

چیپ‌های جدید و با ظرفیت بالای LPDDR4 DRAM سامسونگ، می‌تواند با تکنولوژی‌های جدیدی که دارد، امکان به کارگیری مقدار بیشتری حافظه‌ی رم را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به وجود آورده است. این چیپ‌ها که با فناوری ساخت 20 نانومتری تولید شده‌اند، ظرفیتی 12Gb (برابر با 1.5GB) داشته و 50 درصد حجیم‌تر از چیپ‌های 8Gb فعلی سامسونگ هستند.

چندین دلیل وجود دارد که استفاده از چیپ‌های با ظرفیت بالاتر DRAM می‌تواند بهتر باشد. اول اینکه سازندگان می‌توانند با به کارگیری این چیپ‌ها، فضای کمتری را در گوشی خود اشغال نموده و در عین حال، محصول خود را با همان حافظه‌ای که هست، عرضه کنند. به عنوان مثال، محصولی با 3 گیگابایت حافظه‌ی رم، تنها به دو چیپ 12Gb نیاز دارد اما اگر بخواهیم برای همین میزان حافظه‌ی رم، از چیپ‌های 6Gb استفاده کنیم، باید تعداد را به “چهار” افزایش دهیم، چیزی که در معماری فعلی گوشی‌های وجود داشته و می‌تواند تغییر کند.

دوم اینکه از این پس سازندگان قادر خواهند بود تا از میزان حافظه‌ی رم بیشتری در محصولات خود استفاده کنند، میزانی برابر با 6GB چرا که رسیدن به چنین مقداری، فضای بیشتری را در گوشی اشغال نکرده و می‌توان از 4 چیپ 12Gb استفاده نمود. بیشترین میزان حافظه‌ی رم که ما در گوشی‌های امروزی دیده‌ایم، 4GB می‌باشد و شاید سال‌ها طول بکشد که به گوشی‌هایی با 6GB حافظه‌ی رم احتیاج داشته باشیم، اما بحث اصلی ما در این مورد، پیشرفت تکنولوژی و امکانی که سامسونگ آن را به وجود آورده، می‌باشد.

جدای از این موارد، سامسونگ مدعی شده که این چیپ‌های جدید با سرعت 4266 مگابیت در هر پین، 30 درصد سریع‌تر از ماژول‌های 8Gb فعلی در چیپ‌های 64-بیتی عمل می‌کنند. همچنین مصرف برق این چیپ‌های جدید، 20 درصد کاهش پیدا کرده که این موضوع نیز می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برای سازندگان و تولیدکنندگان محصولات قابل حمل، برخوردار باشد.

سامسونگ اعلام کرده که پیش از این تولید انبوه چیپ‌های 12Gb LPDDR4 DRAM را آغاز نموده، پس مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد که این چیپ‌ها را در گوشی‌ها و محصولات جدید ببینیم. همینطور این احتمال وجود دارد که پرچم‌دار بعدی سامسونگ، گلکسی اس 7 نیز به این چیپ‌ها مجهز و این گوشی با 6 گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال