چیپست اسنپ‎دراگون 660 در بنچمارک GeekBench قدرت خود را نشان داد

اوایل ماه گذشته‎ی میلادی شرکت کوالکام از چیپست اسنپ‎دراگون 660 رونمایی و مشخصات آن را با این گفته اعلام کرد که در یک تاریخ مشخص نشده پیش از سه‎ماهه‎ی سوم سال 2017 به بازار خواهد آمد. دقیقا هنوز مشخص نیست که این سیستم روی چیپ در دنیای واقعی چه عملکردی داشته باشد، اما روز گذشته […]

اوایل ماه گذشته‎ی میلادی شرکت کوالکام از چیپست اسنپ‎دراگون 660 رونمایی و مشخصات آن را با این گفته اعلام کرد که در یک تاریخ مشخص نشده پیش از سه‎ماهه‎ی سوم سال 2017 به بازار خواهد آمد. دقیقا هنوز مشخص نیست که این سیستم روی چیپ در دنیای واقعی چه عملکردی داشته باشد، اما روز گذشته چیپ مذکور در بنچمارک GeekBench جضور یافت و امتیازهای واقعا عالی به دست آورد تا بتوانیم پیش‎نمایشی از قدرت رقابت چیپست در پیش روی کوالکام با رقبایش را مشاهده کنیم.

نتایج بنچمارک مذکور اطلاعات زیادی در خصوص مشخصات این چیپست یا نام آن مطرح نمی‎کند به جز این حقیقت که از هشت هسته بهره‎ می‎برد که 4 تای آن‎ها سرعت کلاکی تا حداکثر 1.84 گیگاهرتز دارند. گرچه، بایستی اشاره کرد که 4 هسته‎ی باقی‎مانده با پیکربندی big.LITTLE هر کدام تا حداکثر 2.2 گیگاهرتز سرعت کلاک دارند. نمونه‎ی اولیه از دستگاهی که برای تست اسنپ‎دراگون 660 به کار گرفته شده با نام “قلب ناشناس” مطرح شده که از یک مادربورد ناشناخته، 3 گیگابایت رم و سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.1.1 استفاده می‎کند. در رابطه با عملکرد این چیپ بایستی گفت که ظاهرا اسنپ‎دراگون 660 توانسته است در تست‎های تک هسته امتیاز 1599 و در بنچمارک‎های چند هسته امتیاز 5639 را به دست آورد. در تئوری و در مقایسه با سایر چیپست‎های به محک گذاشته در بنچمارک GeekBench، اسنپ‎دراگون 660 به نظر می‎رسد عملکردی در سطح اسنپ‎دراگون 820 کوالکام در تست‎های تک هسته دارد. در بخش چند هسته، این چیپ ظاهرا اندکی بهتر به نسبت چیپ HiSilicon Kirin 950 هوآوی عمل می‎کند اما HiSilicon Kirin 960 به نسبت آن بهتر است.

برای یک چیپست میان‎رده‎ی با قدرت بالا، اسنپ‎دراگون 660 به خوبی در این بنچمارک‎های اولیه توان عالی خود را به نمایش می‎گذارد. گرچه، این نتایج احتمالا تغییر می‎کند و بنچمارک‎ها الزاما منعکس‎کننده‎ی تجربه‎ی کاربر و عملکرد در دنیای واقعی نیستند. از نظر مشخصات، این چیپ براساس فناوری ساخت 14 نانومتری LPP ساخته شده و مجهز به هشت هسته‎ای کریو 250 کوالکام به همراه چیپ گرافیکی آدرنو 512 و یک مودم X12 LTE است. این سیستم روی چیپ جدا از عملکرد بهتری که به نسبت نسل‎های قبلی خود دارد از فناوری شارژ سریع 4.0 نیز پشتیبانی کرده که نویدی برای مدیریت بهتر انرژی باتری و افزایش عمر باتری تا دو ساعت بیشتر به نسبت اسنپ‎دراگون 653 است. جزئیات بیشتر در خصوص آخرین تراشه‎ی کوالکام بایستی طی چند ماه آینده منتشر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال