به‌روزرسانی 10.2 iOS مشکلات باتری آیفون را بدتر کرده است

تعداد روزافزونی از کاربران اپل که مشکلات جدی‌ای با باتری‌هایشان دارند، منتظر انتشار iOS 10.2 بودند. اپل تایید کرده است که برخی از دستگاه‌های آی‌فون 6s و مدل‌های قدیمی تر آی‌فون مشکلاتی دارند. اگر این گوشی‌ها وقتی 30 درصد شارژ دارند، خاموش شوند، باتری آن‌ها کاملا خالی می‌‌شود. کاربران امید داشتند که با به روز […]

تعداد روزافزونی از کاربران اپل که مشکلات جدی‌ای با باتری‌هایشان دارند، منتظر انتشار iOS 10.2 بودند. اپل تایید کرده است که برخی از دستگاه‌های آی‌فون 6s و مدل‌های قدیمی تر آی‌فون مشکلاتی دارند. اگر این گوشی‌ها وقتی 30 درصد شارژ دارند، خاموش شوند، باتری آن‌ها کاملا خالی می‌‌شود. کاربران امید داشتند که با به روز رسانی جدید iOS این مشکل را حل خواهد کرد. متاسفانه برای برخی از کاربران مشکلات باتری که بسیاری از مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون را نیز درگیر کرده است، فقط بدتر شد.

پس ازتایید این مشکل که گویا فقط بر تعداد اندکی از دستگاه‌های آی‌فون 6s تاثیر گذاشته بود، اپل در اوایل این ماه تایید کرد که مشکل از آنچه که فکر می‌شد، خیلی گسترده‌تر است.

اپل در بیانیه ای در وب سایت خود، مخصوصا خطاب به بازار چین گفته است: «به غیر از دستگاه‌های آسیب دیده، عده‌ی کمی از کاربران خاموش شدن ناگهانی را گزارش کرده‌اند. برخی از این خاموش شدن‌ها طبیعی است؛ زیرا آی‌فون برای حفاظت از اجزای الکترونیکی‌اش خاموش می‌شود. برای جمع آوری اطلاعات بیش‌تر ما یک مشکل یاب جدی را به به روز رسانی نرم افزاری iOS که هفته‌ی آینده عرضه می‌شود، اضافه می‌کنیم. این ویژگی، مجموعه ای از اطلاعات را در هفته‌های آتی جمع آوری می‌کند که می‌تواند به ما در بهبود الگوریتم‌ها برای مدیریت عملکرد باتری و عملیات‌های خاموش شدن کمک کند. اگر چنین بهبودهایی حاصل شود، ما آن‌ها را در به روز رسانی‌های بعدی عرضه خواهیم کرد”.

اپل یک برنامه‌ی جایگزینی باتری برای کاربرانی که این مشکل را داشتند، عرضه کرد. اما این برنامه فقط برای کاربرانی که دستگاه آی‌فون 6s آن‌ها در سپتامبر یا اکتبر 2015 تولید شده باشد در دسترس است. این خبر بد، بدتر هم می‌شود؛ زیرا کاربران دریافتند که با عرضه‌ی به روز رسانی iOS 10.2 مشکلات بدتر هم شدند.

یکی از نویسنگان سایت فوربس در یک از پست‌های اخیر وبلاگش در مورد این مشکل نوشت. پس از آن خوانندگان می‌گفتند که گوشی‌های آن‌ها نیز چنین مشکلی دارد. مدل‌های متاثر از این مشکل از آی‌فون 6s گرفته تا مدل‌های پایین تر مانند آی‌فون 5 بودند. این مشکل به شکل‌های دیگری تشدید شد. گوشی‌ها وقتی به 30% می‌رسیدند، خاموش می‌شدند، اما گزارشات تازه‌ی کاربران حاکی از آن بود که درصد باتری در مقدارهای بالا ثابت می‌ماند. یکی از کاربران گفته بود گوشی او در حدود 50% باقی می‌ماند، سپس ناگهان 30 درصد شده و سپس خاموش می‌شود.

متاسفانه، از اینکه چه زمانی اپل می خواهد این مشکل را تصحیح کند یا برنامه‌ی جایگزینی باتری خود را توسعه دهد، خبری در دست نیست.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال