سونی واحد سنسورهای توشیبا را می‌خرد

سونی با تأیید شایعات گذشته، به‌صورت رسمی از برنامه‌های این شرکت برای خرید بخش سنسورهای تصویر CMOS شرکت توشیبا خبر داد و اعلام کرد که با این خرید، قصد دارد مهم‌ترین صنعت خود را با قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدیدتر و بیشتر، توسعه و پیشرفت آن را سرعت بخشد. طبق توافقی که میان این دو شرکت […]

سونی با تأیید شایعات گذشته، به‌صورت رسمی از برنامه‌های این شرکت برای خرید بخش سنسورهای تصویر CMOS شرکت توشیبا خبر داد و اعلام کرد که با این خرید، قصد دارد مهم‌ترین صنعت خود را با قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدیدتر و بیشتر، توسعه و پیشرفت آن را سرعت بخشد. طبق توافقی که میان این دو شرکت انجام گرفته، تمامی ساختمان، واحدها، کارمندان و متعلقات مربوط به این بخش از تجارت توشیبا که در شهر جنوبی Oita واقع شده، به همراه 110 کارمند در اختیار سونی قرار خواهد گرفت. خرید این بخش نیز تا پایان سال مالی توشیبا یعنی مارس 2016، کامل خواهد شد.
پیش‌تر نیز سونی اشاراتی به وجود آمدن یک بخش جدید در دنیای سنسورهای مربوط به تصویر خود منتشر و اعلام کرده بود که احتمالاً نام این بخش، Sony Semiconductor Corporation باشد. همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه توشیبا زیر سایه‌ی سونی در این بخش فعالیت خواهد کرد نیز به گوش می‌رسید تا اینکه این خرید به‌صورت رسمی علنی شد. هرچند باید اشاره کنیم که توشیبا نیز بخش‌های بسیار مهم‌تری را در این زمینه داشته و شاید این بخش از توشیبا، جای کار زیادی برای نتیجه دادن داشته باشد. از طرفی، به دنبال انتشار رسوایی مالی از سوی مدیران توشیبا، این شرکت قصد دارد به‌صورت کلی ساختار مدیریتی خود را تغییر دهد.
در مورد سونی نیز همان‌طور که گفتیم، سنسورهای تصویر می‌تواند یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت این شرکت ژاپنی به‌حساب بیاید چرا که هم‌اکنون سونی، سنسورهای دوربین بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند را تأمین می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت‌های اپل، گوگل، شیائومی، موتورولا و … اشاره نمود. حتی اخیراً گوگل از چیپ‌های تولید شده توسط سونی نیز در محصولات خود استفاده می‌کند. البته سونی تنها در بخش تلفن‌های هوشمند قدرتمند عمل نکرده و حتی دوربین‌های فوق پیشرفته و حرفه‌ای موجود در بازار نیز از سنسورهای این شرکت بهره می‌برد. برای این مورد می‌توان شرکت نیکون را مثال زد که تقریباً تمامی دوربین‌هایی که توسط این شرکت تولید می‌شوند به سنسورها تصویر سونی مجهز شده‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال