سونی: زیر آب، از گوشی اکسپریا خود استفاده نکنید!

گوشی‌های هوشمند با قابلیت ضد آب بودن به سرعت در حال فراگیر شدن در میان گوشی‌های اندرویدی بوده و باید اعتراف کنیم که این موضوع را مدیون شرکت سونی هستیم. شرکت ژاپنی سونی، اولین سازنده‌ای بود که استاندارد IP68 را برای گوشی‌های هوشمند ثبت نمود و محصولات ضد آب را عرضه کرد و این موضوع نیز […]

گوشی‌های هوشمند با قابلیت ضد آب بودن به سرعت در حال فراگیر شدن در میان گوشی‌های اندرویدی بوده و باید اعتراف کنیم که این موضوع را مدیون شرکت سونی هستیم. شرکت ژاپنی سونی، اولین سازنده‌ای بود که استاندارد IP68 را برای گوشی‌های هوشمند ثبت نمود و محصولات ضد آب را عرضه کرد و این موضوع نیز از قابلیت‌های کلیدی و اصلی در گوشی‌های سونی به حساب می‌آید. اما حالا به نظر می‌رسد که شرکت، موضع خود را در این مورد عوض کرده و آنطور که همگان تصور می‌کردند، محصولات ضد آب این سونی، در برابر آب مقاوم نیستند!

جدیدا خبری توسط وب‌سایت XperiaBlog از سوی سونی انتشار پیدا کرده که در آن این شرکت ژاپنی صراحتا اشاره نموده :”به یاد داشته باشید که از دستگاه هوشمند خود در زیر آب استفاده نکنید”. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند که “استاندارد IP که برای این گوشی به ثبت رسیده، در حالت Standby یا آماده‌باش بوده، پس نباید دستگاه خود را در زیر آب استفاده کرده و کارهایی همچون ثبت تصاویر را انجام دهید”.

البته همچنان هم محصولات این شرکت در مناطق عمیق آب، سالم خواهند ماند. اما چیزی که به خوبی می‌توان آن را احساس کرد، این است که سونی تمایلی ندارد که هنگام غوطه‌ور شدن دستگاه، کاربران بخواهند از آن استفاده نمایند. که این وضعیت و گفته‌های سونی، با موضعی که همیشه داشته، تفاوت بسیار زیادی دارد چرا که بازاریابی سونی برای گوشی‌هایی همچون Xperia Z3 و جدیدتر از آن، تماما بر اساس توانایی این گوشی در ثبت تصاویر زیر آب بوده و این موضوع یک قابلیت کلیدی برای این محصولات به حساب می‌آمده. اما باید بدانید که حالا این موضوع، دیگر ادامه نخواهد داشت…

Sony Don’t use your Xperia smartphone underwater 2

هنوز معلوم نیست که چرا سونی بدین گونه صحبت‌های خود را تغییر داده، و شاید بتوان این حدس را زد که شرکت پیش از اینکه هر مشکلی در این مورد به وجود بیاید، سعی کرده تا کاربران را از حقیقتی که تا کنون پنهان کرده بود، آگاه سازد. حتی یک گوشی با استاندارد IP68 نیز نمی‌تواند دستگاه شما را به صورت کامل در برابر آب محافظت نماید، و این پاسخی است که سونی در بخش پشتیبانی خود به کاربرانی که از دستگاه‌های خراب‌شده‌ی خود شکایت می‌کنند، با آن رو به رو می‌شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال