اطلاعات جدیدی از اکسپریا Z4 کامپکت سونی منتشر شد

از آن جایی که سونی هنوز نتوانسته به برنامه‌ی مشخصی برای گوشی‌های هوشمند خود دست یابد، این روز‌ها خواندن ذهن سونی مخصوصا در بخش موبایل کار بسیار دشواری است. می‌توان گفت که سونی شکست بزرگی را با عرضه‌ی دو نسخه‌ی مختلف از پرچمدار خود Z4/+Z3 شاهد بوده است. حال جدیدترین بنچمارک لو رفته از نسخه‌ی E5663 […]

از آن جایی که سونی هنوز نتوانسته به برنامه‌ی مشخصی برای گوشی‌های هوشمند خود دست یابد، این روز‌ها خواندن ذهن سونی مخصوصا در بخش موبایل کار بسیار دشواری است. می‌توان گفت که سونی شکست بزرگی را با عرضه‌ی دو نسخه‌ی مختلف از پرچمدار خود Z4/+Z3 شاهد بوده است. حال جدیدترین بنچمارک لو رفته از نسخه‌ی E5663 نشان از این می‌دهد که سونی ممکن است شکست خود را جبران کند. البته ممکن است باز هم شاهد این گوشی در بقیه‌ی نقاط نباشیم و فقط کشور هند شاهد عرضه‌ی این گوشی باشد.

تنها نکته‌ای که باعث شد تا ما به کامپکت بودن این گوشی فکر کنیم نمایشگر 4.6 اینچی آن بوده است که در Z3 کامپکت نیز همین سایز را شاهد بودیم. از دیگر مشخصات لو رفته‌ی گوشی می‌توان به رزولوشن 1080p آن اشاره داشت که نسبت به 720p نسخه‌ی قبلی پیشرفت خوبی را داشته است. حتی می‌توان گفت که Z4 کامپکت از لحاظ کیفیت صفحه نمایش می‌تواند Z4 را کنار زده چرا که سایز کوچک‌تری را داشته ولی تعداد پیکسل بیشتری را در خود جای داده است.

اطلاعات جدیدی از اکسپریا Z4 کامپکت سونی منتشر شد

3 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و سنسور 20.7 مگاپیسکلی برای دوربین اصلی از دیگر مشخصات این گوشی می‌باشد. هنوز مشخص نیست که آیا Z4 کامپکت از درگاه MicroSD برای حافظه‌ی بیشتر پشتیبانی می‌کند یا خیر. شاید یکی از محسوس‌ترین پیشرفت‌های این گوشی را علاوه بر صفحه نمایش بتوان به دوربین جلوی گوشی نسبت داد. سونی برای دوربین جلوی این گوشی سنسوری 13 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است.

شاید شما هم با دیدن مشخصات ذکر شده امید بسیار بالایی به این گوشی داشته باشید اما چیپستی که سونی برای پرچمدار کامپکت جدید خود انتخاب کرده کمی نامناسب به نظر می‌آید. سونی این بار از چیپست کمپانی مدیاتک استفاده کرده است. چیپست MT6795 به علاوه پردازنده‌ای 8 هسته‌ای دستگاه نتوانسته نتایج خوبی را در بنچمارک‌های مربوطه کسب کند. سونی قبلا اعلام کرده بود که از چیپست‌های مدیاتک فقط برای میان‌رده‌های خود استفاده خواهد کرد. همین مسئله باعث می‌شود تمامی شایعات مربوط به Z4 کامپکت و مشخصات قدرت‌مندی که در ابتدا به آن‌ها اشاره کردیم زیر سوال برود.

فعلا باید منتظر عکس العمل سونی به شایعات لو رفته باشیم. شماره‌ی 63 در این گوشی نشان دهنده‌ی این است که سونی بار دیگر ممکن است فقط بازار‌های محدودی نظیره هند و ژاپن را برای این گوشی هدف خود قرار داده باشد. به هر حال تمامی این مسائل شاید تا چند روز دیگر حل شود.

اطلاعات جدیدی از اکسپریا Z4 کامپکت سونی منتشر شد

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال