سونی توضیح داد که چرا اکسپریا Z5 پریمیوم تنها در زمان لازم از رزولوشن 4K استفاده می‌کند

اگر در روز‌های گذشته پیگیر اخبار تکنولوژی بوده باشید، مستحضر هستید که سونی در رویداد IFA سال جاری از اولین گوشی هوشمند خود با رزولوشن 4k رونمایی کرد. همین مسئله باعث شد تا بسیاری از هواداران این شرکت محبوب، شکستی که سونی به علت داغ شدن بیش از حد پرچم‌دار پیشین خود متحمل شد را فراموش کنند. کمی […]

اگر در روز‌های گذشته پیگیر اخبار تکنولوژی بوده باشید، مستحضر هستید که سونی در رویداد IFA سال جاری از اولین گوشی هوشمند خود با رزولوشن 4k رونمایی کرد. همین مسئله باعث شد تا بسیاری از هواداران این شرکت محبوب، شکستی که سونی به علت داغ شدن بیش از حد پرچم‌دار پیشین خود متحمل شد را فراموش کنند.

کمی بعد معلوم شد که اکسپریا Z5 پریمیوم تنها در صورتی که نیاز باشد از رزولوشن بالای خود استفاده می‌کند. در واقع سونی برای ذخیره باتری و داغ نکردن گوشی، تنها در صورت استفاده از بخش صوتی و تصویری گوشی، این رزولوشن را در گوشی فعال می‌کند. بنابراین شما هنگام کار در رابط کاربری اکسپریا Z5 پریمیوم سونی با رزولوشن 1080p پیکسل مواجه خواهید شد و هنگام تماشای فیلم و عکس‌های خود می‌توانید رزولوشن 4k را تجربه کنید.

سونی بعد از انتشار این خبر بیانیه‌ی زیر را منتشر کرد:

اکسپریا Z5 ‍پریمیوم بر اساس استانداردهای SID دارای نمایشگری با کیفیت 4K بوده که رزولوشنی معادل 3840×2160 را تحویل می‌دهد. این رزولوشن تنها زمانی فعال می‌شود که کاربر در حال تماشای محتوای تصویری فیلم و عکس باشد. تمامی کارهای گوشی از جمله استفاده از رابط کاربری با رزولوشن 1080P صورت می‌گیرد تا مصرف گوشی بهینه‌تر شده و باتری گوشی نیز دوام بیشتری داشته باشد.

سونی علت استفاده‌ از رزولوشن 4K در هنگام نیاز را در اکسپریا Z5 پریمیوم توضیح داد

استفاده از چنین قابلیتی با توجه به این که انرژی باتری گوشی‌های امروزی خیلی زود به اتمام می‌رسد و همچنین گوشی‌ها خیلی زود داغ می‌کنند قابل درک است. همین که سونی تلاش خود را کرده تا اولین برند در دنیا باشد که از چنین رزولوشنی در نمایشگر محصول خود استفاده کند، به تنهایی قابل ستایش است. چیپست اسنپدراگون 810 که در این گوشی تعبیه شده این قابلیت را دارد تا از رزولوشن 4k استفاده کند اما نه به طور مداوم! بنابراین می‌توان علت این مسئله را در همین مورد دانست. پردازنده‌ی گرافیکی تعبیه شده در این گوشی نیز  Adreno 430 بوده و طبیعتا این پردازنده نیز قابلیت تحمل چنین نمایشگری را به طور مداوم ندارد.

به هر حال اکسپریا Z5 پریمیوم سونی با توجه به داشتن چنین نمایشگری شاید هرگز نتواند همانند دو برادر خود، اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 کامپکت، باتری با دوام دو روز را به شما تحویل دهد اما اولین گوشی بوده که دارای رزولوشن 4K می‌باشد. همین مسئله می‌تواند بسیاری از کاربران را برای خرید این گوشی اغوا کند هر چند شاید سونی در گوشی‌های آینده خود بهتر بتواند از این رزولوشن استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال