سونی به 10000 کاربر گوشی‌های اکسپریا اجازه می‌دهد نسخه بتای اندروید 6 را بیازمایند

آخرین نسخه از پلتفرم محبوب گوگل، اندروید 6 مارشمالو، رفته رفته به گوشی‌های کاربران راه پیدا می‌کند. گوگل در روزهای گذشته، عرضه آن را به صورت رسمی آغاز کرده و در حال حاضر تنها دستگاه‌های نکسوس گوگل، نظیر نکسوس 6 و نکسوس 5 آن را دریافت می‌کنند. بسیار از تولیدکنندگان صنعت موبایل دست‌به‌کار شده و […]

آخرین نسخه از پلتفرم محبوب گوگل، اندروید 6 مارشمالو، رفته رفته به گوشی‌های کاربران راه پیدا می‌کند. گوگل در روزهای گذشته، عرضه آن را به صورت رسمی آغاز کرده و در حال حاضر تنها دستگاه‌های نکسوس گوگل، نظیر نکسوس 6 و نکسوس 5 آن را دریافت می‌کنند. بسیار از تولیدکنندگان صنعت موبایل دست‌به‌کار شده و در حال آماده‌سازی اندروید 6 برای برخی از گوشی‌های هوشمند خود هستند. هر شرکتی به نحوی سعی دارد تا در این سیستم‌عامل دست برده و ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود نظیر رابط کاربری اختصاصی و اپلیکیشن‌های خاص را به آن اضافه و آزمایش کنند.

گزارشات جدید حاکی از آن‌اند که کاربران دستگاه‌های سونی شانس این را خواهند داشت تا اندروید 6 را روی گوشی‌های خود امتحان کنند. بر اساس این گزارش، فعلاً این برنامه برای کاربران گوشی‌های اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت به اجرا در خواهد آمد. این برنامه در راستای طرح ابتکاری سونی برای اندروید بوده و بر اساس آن 10000 کاربر مشتاق خواهند توانست قبل از عرضه رسمی اندروید 6 توسط سونی، آن را تجربه کنند.

این اقدام جالب سونی در کشورهای سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ، ایسلند، استونی، لتونی، لیتوانی، انگلستان، ایرلند و آلمان اجرا خواهد شد و برای این‌کار نیاز است که اپلیکیشن ” Sony’s Concept For Android” دانلود شود. طبق عادت کاربران ایرانی از طرح از راه عادی برای آنان قابل اجرا نخواهد بود و باید برای شرکت در آن راه‌های دیگر را امتحان کرد.

دو گوشی اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت تنها بخش کوچکی از دستگاه‌های سونی هستند که اندروید 6 را دریافت خواهند کرد. سایر دستگاه‌هایی که این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد را پیش از این در تک‌نیوز معرفی کرده بودیم که می‌توانید لیست آن‌ها را از اینجا مشاهده کنید.