سونی باتری‌های موبایل را بهتر خواهد کرد؛ استفاده از گوگرد به‌ جای لیتیوم

سونی از پیشگام‌ترین شرکت‌ها در زمینه توسعه باتری‌ها به حساب می‌آید و اگر به یاد داشته باشید، بیش از دو دهه‌ی پیش بود که این شرکت برای اولین‌بار، باتری‌های لیتیوم-یونی را معرفی نمود. در سال‌های اخیر نیز سونی تلاش زیادی داشته تا بتواند تکانی اساسی به صنعت باتری‌ها بدهد و حالا بسیاری معتقد هستند که […]

سونی از پیشگام‌ترین شرکت‌ها در زمینه توسعه باتری‌ها به حساب می‌آید و اگر به یاد داشته باشید، بیش از دو دهه‌ی پیش بود که این شرکت برای اولین‌بار، باتری‌های لیتیوم-یونی را معرفی نمود. در سال‌های اخیر نیز سونی تلاش زیادی داشته تا بتواند تکانی اساسی به صنعت باتری‌ها بدهد و حالا بسیاری معتقد هستند که این شرکت می‌تواند در سال‌های آینده، انقلابی بزرگ را در این صنعت به وجود آورد.

در حال حاضر نیز مهندسین این شرکت استفاده از گوگرد را به جای لیتیوم توصیه کرده و بر روی توسعه باتری‌های گوگردی کار می‌کنند و اعلام شده که این باتری‌ها می‌توانند تا 40 درصد بیشتر از باتری‌ها فعلی، انرژی را در خود ذخیره نمایند.

در باتری‌هایی که در الکترولییت آنها از گوگردی استفاده شده باشد، باتری می‌تواند با سرعت بسیار بیشتری شارژ گردد و این موضوع می‌تواند در نهایت باعث کاهش ظرفیت باتری گردد. سونی مدعی شده که توانسته برای این موضوع راه حلی درست پیدا نماید و الکترولیت را به گونه‌ای جدید تولید کند تا علاوه بر کم نشدن ظرفیت باتری در طول زمان، امنیت آن نیز تضمین گردد. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند که احتمالا شاهد آغاز تولید انبوه این باتری‌ها در آینده نزدیک خواهیم بود.

همچنین سونی مدعی شده که اندازه‌ی باتری‌های گوگردی می‌تواند تا 30 درصد نسبت به باتری‌های لیتیومی فعلی کاهش پیدا نماید و اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم شاهد عرضه‌ی تلفن‌های هوشمند باریک‌تر توسط سازندگان باشیم. متاسفانه گزارش منتشر شده در مورد این باتری مشخص نکرده که سونی دقیقا چه زمانی می‌خواهد این باتری‌ها را به صورت انبوه تولید نماید اما اینطور که به نظر می‌رسد، به زودی می‌توانیم شاهد عرضه‌ی این باتری‌ها باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال