[CES 2016] سونی از 3 تلویزیون جدید 4K خود مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید پرده برداشت؛ سازگار با HDR

امروز شرکت سونی از تلویزیون جدید در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد. این محصولات جدید که با نام‌های XBR-X930D، XBR-X940D و XBR-X850D شناخته می‌شوند، در زمره تلویزیون‌های 4K Ultra HD TV شرکت سونی قرار گرفته و با مجهز بودن به Android TV، از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌نمایند. اینطور که سونی اعلام کرده، تلویزیون XBR-X940D […]

امروز شرکت سونی از تلویزیون جدید در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد. این محصولات جدید که با نام‌های XBR-X930D، XBR-X940D و XBR-X850D شناخته می‌شوند، در زمره تلویزیون‌های 4K Ultra HD TV شرکت سونی قرار گرفته و با مجهز بودن به Android TV، از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌نمایند.

اینطور که سونی اعلام کرده، تلویزیون XBR-X940D تنها در اندازه‌ی 75-اینچی عرضه خواهد شد و تلویزیون XBR-X850D نیز قرار است در اندازه‌های 55، 65، 75 و 85-اینچی عرضه گردد. دیگر عضو این خانواده یعنی XBR-X930D نیز تنها در اندازه‌های 55 و 65 اینچی عرضه خواهد شد که طبق گفته‌ی سونی این محصول به تکنولوژی جدید Slim Backlight Drive نیز مجهز شده است، تکنولوژی جدیدی که با تغییر پیدا کردن ساختار نورپردازی آن، قادر خواهد بود تا نور را در مناطق مختلف با دقت بالاتری متمرکز کرده و از منابع مختلف، بهینه‌تر استفاده نماید. نتیجه‌ی این موضوع نیز کاهش پیدا کردن ضخامت نمایشگرهای این تلویزیون شده است.

همچنین تمامی این محصولات جدید به تکنولوژی Triluminos نیز مجهز شده‌اند که در کنار پردازشگر 4K Processor X1 سونی، می‌تواند تصاویری خوش‌رنگ‌تر و با کنتراست بالاتر در کنار شفافیت بیشتر را پدید آورد. همچنین این پردازشگر می‌تواند کیفیت تصاویر به نمایش در آمده در این تلویزیون‌های 4K را بهبود بخشد. در کنار این موارد، این تلویزیون‌های جدید با پشتیبانی از Google Cast نیز قادر خواهد بود به کمک تکنولوژی Android Beam، به سرعت تمامی تصاویر موجود در گوشی‌هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر شما را به تلویزیون منتقل و نمایش دهد.

باید اشاره داشته باشیم که سونی یک اپلیکیشن اختصاصی و جدید با نام “Ultra” را نیز برای کاربران معرفی نموده که کاربران به کم آن می‌توانند ویدئوهای جدید را با کیفیت 4K و پشتیبانی از حالت HDR، به صورت مستقیم و از طریق این اپلیکیشن خریداری و آنها را در تلویزیون‌های سونی پخش نمایند.

با اینکه هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت این محصولات نشده، اما سونی اذعان داشته که قصد دارد آنها را در اوایل سال 2016 عرضه نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال