سونی گوشی‌ میان‌رده و ضدآب Xperia M5 را معرفی کرد: سنسور 21.5-مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار با سرعت 0.25 ثانیه!

روز گذشته بود که تصاویری زنده و با کیفیت از گوشی‌های هوشمند Xperia M5 و Xperia C5 Ultra منتشر شد و همان موقع، با بسیاری از قابلیت‌های محصولات جدید سونی آشنا شدیم. حالا کمتر از 24 ساعت از انتشار این تصاویر می‌گذرد که شاهد معرفی رسمی گوشی میان‌رده Xperia M5 با بدنه‌ای ضدآب هستیم. البته […]

روز گذشته بود که تصاویری زنده و با کیفیت از گوشی‌های هوشمند Xperia M5 و Xperia C5 Ultra منتشر شد و همان موقع، با بسیاری از قابلیت‌های محصولات جدید سونی آشنا شدیم. حالا کمتر از 24 ساعت از انتشار این تصاویر می‌گذرد که شاهد معرفی رسمی گوشی میان‌رده Xperia M5 با بدنه‌ای ضدآب هستیم. البته قدرت این گوشی به اندازه‌ی بالاست که شاید در مرز گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های رده‌بالا قرار بگیرد و همین موضوع سبب شده تا با محصولی کاملا متفاوت روبه‌رو باشیم.

اما چه چیزی باعث شده که Xperia M5 به یک محصول خواستنی تبدیل شود؟ این گوشی که می‌توان آن را جایگزین Xperia M4 Aqua دانست، قرار است با صفحه‌نمایشی 5-اینچی با وضوح تصویر 1080p و به همراه چیپ 64-بیتی و قدرتمند MediaTek MT6795 با پردازنده‌ای 8-هسته‌ای و با فرکانس 2.0 گیگاهرتز برای هر هسته، در اختیار کاربران قرار بگیرد. در واقع چیپ MT6795، یکی از اصلی‌ترین اعضای سری چیپ‌های قدرتمند Helio X10 به حساب می‌آید و قدرت پردازش آن نیز بسیار بالاست.

همچنین این گوشی قدرتمند به همراه 3 گیگابایت حافظه‌ی رم، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD و باتری 2600 میلی‌آمپرساعتی، می‌تواند یک محصول بسیار ایده‌آل باشد. سیستم‌عامل اندروید 5.0 آبنبات‌چوبی نیز به صورت پیش‌فرض به همراه رابط کاربری Xperia UI بر روی این گوشی قرار گرفته که البته شاید بهتر بود سونی از نسخه‌ی 5.1 استفاده می‌کرد. البته سونی در مورد عرضه‌ی نسخه‌های جدید اندروید برای این گوشی صحبتی نکرده اما به یقین باید شاهد عرضه‌ی بروزرسانی نرم‌افزاری Xperia M5 باشیم. از طرفی این محصول قرار است هم به صورت تک‌سیم‌کارته و هم به صورت دو سیم‌کارته عرضه گردد که هنوز مشخص نشده کدام‌یک از این نسخه‌ها، از شبکه‌ی 4G/LTE پشتیبانی خواهند کرد.

Sony Xperia M5 announced a super mid-range phone with 0.25-second hybrid autofocus 2

بدون شک پس از اشاره به مشخصات اصلی این گوشی میان‌رده، مهم‌ترین موضوعی که باید بدان اشاره کنیم، دوربین قدرتمند آن است که سبب شده این محصول سر و صدای زیادی به پا کند. سونی از یک سنسور 21.5-مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره برده که حساسیت آن در نور زیاد، در بالاترین حد خود یعنی ISO 3200 قرار گرفته است. از سوی دیگر، این سنسور به همراه فوکوس خودکار با سرعت فوکوس 250 میلی‌ثانیه تولید خواهد شد که سرعت فوکوس کردن بر روی تصاویر را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. همچنین این سنسور قادر است ویدئوهای مختلف را با کیفیت 4K ضبط نماید.  سونی سلفی‌بازان را نیز فراموش نکرده و برای قسمت جلویی گوشی، از یک دوربین 13-مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدئوها با کیفیت 1080p بهره برده تا کاربران بتوانند از خود سلفی‌های فوق‌العاده با کیفیت بگیرند.

Xperia M5 در کنار ضدآب بودن، ضدغبار نیز بوده و سونی، گواهینامه‌های IP65/IP68 را برای این گوشی به ثبت رسانده است. اما در کنار ضدآب بودن، سونی به یک دستآورد دیگر نیز رسیده و آن، عدم وجود درپوش برای پورت USB است. از این پس کاربران دیگر نیازی به جدا کردن درپوش USB برای انتقال اطلاعات و یا شارژ گوشی خود نیستند و همانند سایر گوشی‌های دیگر، می‌توانند بدون هر گونه مشکلی، گوشی خود را شارژ کنند. اگر به یاد داشته باشید، سایر محصولات ضدآب قبلی سونی، به صورت کامل پوشیده شده بودند اما حالا Xperia M5 بدون این درپوش هم ضدآب است.

متاسفانه هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی این گوشی‌هوشمند منتشر نشده اما انتظار می‌رود Xperia M5 با قیمت 390 دلار (بر اساس شایعات قبلی) و در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی عرضه گردد. در ادامه می‌توانید تصاویر رسمی این گوشی را مشاهده نمایید:

Sony Xperia M5 announced a super mid-range phone with 0.25-second hybrid autofocus8 Sony Xperia M5 announced a super mid-range phone with 0.25-second hybrid autofocus 3 Sony Xperia M5 announced a super mid-range phone with 0.25-second hybrid autofocus 4 Sony Xperia M5 announced a super mid-range phone with 0.25-second hybrid autofocus 5 Sony Xperia M5 announced a super mid-range phone with 0.25-second hybrid autofocus 6 Sony Xperia M5 announced a super mid-range phone with 0.25-second hybrid autofocus 7

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال