معرفی یک پرچم‌دار دیگر از سوی سونی: +Xperia Z3، نسخه‌ی جهانی Xperia Z4

بالاخره کمپانی سونی نسخه‌ی جهانی از گوشی‌هوشمند Xperia Z4 را با نام +Xperia Z3 معرفی نمود. در مورد مشخصات فنی این محصول جدید باید بدانید که هیچ چیزی در +Z3 نسبت به Z4 تغییر پیدا نکرده و همانطور که گوشی Xperia Z4 در هیچ کشوری جز ژاپن عرضه نمی‌شود، +Z3 نیز هیچ وقت وارد بازار […]

بالاخره کمپانی سونی نسخه‌ی جهانی از گوشی‌هوشمند Xperia Z4 را با نام +Xperia Z3 معرفی نمود. در مورد مشخصات فنی این محصول جدید باید بدانید که هیچ چیزی در +Z3 نسبت به Z4 تغییر پیدا نکرده و همانطور که گوشی Xperia Z4 در هیچ کشوری جز ژاپن عرضه نمی‌شود، +Z3 نیز هیچ وقت وارد بازار کشور ژاپن نخواهد شد!

در مورد انتخاب نام‌های مختلف برای پرچم‌دار سونی، این کمپانی اعلام کرده که دلیل آن تنها مسائل بازاریابی بوده و عرضه‌ی دیرتر نسخه‌ی جهانی از پرچم‌دار این شرکت، تصاحب کامل بازار تلفن‌های همراه در کشور ژاپن بوده است. تلفن‌ هوشمند +Xperia Z3 با طراحی بسیار خوبی که دارد، اصالت خود در Xperia Z3 را نیز حفظ کرده است. تنها تفاوت‌هایی که میان پرچم‌دار جدید Sony و Xperia Z3 وجود دارد، ضخامت و وزن کمتر، کوچک‌تر شدن پورت Micro USB، دوربین بهینه‌تر و پردازنده‌ی قدرتمندتر می‌باشد و واقعا تفاوتی بیش از این میان Xperia Z3 و +Xperia Z3 وجود ندارد.

اما بهتر است اشاره‌ای به مشخصات فنی گوشی‌هوشمند +Xperia Z3 نیز داشته باشیم. این محصول جدید با اندازه‌ی طول و عرض 142×72 میلی‌متر و ضخامت 6.9 میلی‌متر عرضه خواهد شد که سبب شده تا لقب باریک‌ترین محصول در سری XPERIA Z نیز به +Z3 برسد. وزن این گوشی‌هوشمند نیز تنها 144 گرم می‌باشد و کاهش وزن آن به نسبت Xperia Z3، کاملا محسوس است. در مورد SoC (چیپ به کار رفته) باید بدانید که پرچم‌دار جدید سونی از Snapdragon 810 به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 430 و یک باتری 2900 میلی‌آمپرساعتی در کنار 3 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. حافظه‌ی داخلی این گوشی نیز 32 گیگابایتی بوده و با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی MicroSD، می‌توان تا 128 گیگابایت به ظرفیت آن اضافه نمود.

دوربین نیز تغییر خاصی نداشته در +Z3 نیز از همان سنسور 20.7 مگاپیکسلی قبلی استفاده شده است اما حالا دوربین دوم آن با سنسوری 5-مگاپیکسلی، سلفی گرفتن را راحت‌تر از گذشته کرده است. تمامی حالت‌های Superior Auto، SteadyShot و Intelligent Active نیز همچون گذشته، در محیط نرم‌افزاری دوربین این گوشی وجود دارند. اما شاید آخرین چیزی که به آن اشاره نکرده باشیم، صفحه‌نمایش 5.2-اینچی این گوشی با تراکم پیکسلی 428 پیکسل در اینچ باشد که سبب شده +Z3 صفحه‌نمایش بسیار خوبی داشته باشد.

در مورد سیستم‌های صوتی و تکنولوژی‌های به کار رفته، تمامی تکنولوژی‌های DNC، Hi-Res و DSEE HX در این گوشی وجود دارند و در کنار آنها، سونی از تکنولوژی‌های جدیدی رونمایی کرده که بدون شک می‌تواند برای شما جذاب باشد. یکی از این تکنولوژی‌های جدید، LDAC نام دارد که به کاربران اجازه خواهد داد تا به صورت بی‌سیم، از بالاترین کیفیت ممکن برای آهنگ‌های خود بهره‌مند شده و با وجود تکنولوژی دیگر AHC، لذت گوش کردن به موسیقی به اوج خود برسد.

به زودی قرار است +Xperia Z3 در رنگ‌های مشکی، سبز، سفید و یک رنگ جدید با نام “مسی”، در اختیار کاربران قرار بگیرد اما اینکه چه زمانی شاهد حضور این محصول در بازار خواهیم بود و البته با چه قیمتی، هنوز مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال