Sony Xperia Z4 : زمان عرضه، شایعات و تمامی چیزهایی که باید در مورد آن بدانید!

دو سالی می شود که سونی، سری تلفن های هوشمند Z را معرفی و عرضه کرد و شهرت زیادی را با آن کسب کرد. حال سونی قصد دارد تا با عرضه ی جدیدترین مدل از این سری، نام این سری از تلفن های هوشمند خود را که پرچم داران آن به حساب می آیند، زنده […]

دو سالی می شود که سونی، سری تلفن های هوشمند Z را معرفی و عرضه کرد و شهرت زیادی را با آن کسب کرد. حال سونی قصد دارد تا با عرضه ی جدیدترین مدل از این سری، نام این سری از تلفن های هوشمند خود را که پرچم داران آن به حساب می آیند، زنده نگاه دارد..

دوربین 20.7 مگاپیکسلی Xperia Z1، دکمه ی پاوری که در کنارش قرار گرفته بود، ضد آب بودن و طراحی فوق العاده ای که داشت به دست علاقه مندان، در سپتامبر سال گذشته رسید. پس از آن یک مدل جدیدتر و قدرتمند تر یعنی Xperia Z2 در ماه فوریه عرضه شد و پس از آن، سونی باز هم جدیدترین پرچم دار خود یعنی Xperia X3 را معرفی و عرضه کرد. این تلفن هوشمند 2 ماه پیش و در ماه سپتامبر عرضه شد.

اگر شما فکر می کنید که Xperia Z3 آخرین پرچم داری است که سونی بر روی آن کار کرده است اشتباه می کنید چرا که شایعات زیادی در رابطه با نسل چهارم از این تلفن های هوشمند با نام Xperia Z4 در حال آماده سازی توسط سونی می باشد و شاید طی همین ماه ها عرضه شود. اطلاعات و شایعات زیادی در رابطه با این تلفن هوشمند در فضای مجازی منتشر شده است که ما سعی کرده ایم تا آنها را در قالب این مقاله برای شما جمع آوری کنیم تا نگاهی کلی تر به تلفن هوشمند Xperia Z4 سونی داشته باشیم.

زمان عرضه

اگر چرخه ی زمانی ای که سونی به آن پایبند است نکرار شود، باید شاهد حضور این تلفن هوشمند در نمایشگاه CES 2015 در ماه ژانویه یا در نمایشگاه Mobile World Congress در فوریه ی سال 2015 باشیم.

در حال حاضر سونی یک کنفرانس را در ساعت 5 بعد از ظهر روز پنجم ژانویه ی سال 2015 رزرو کرده است و هیچ اطلاعاتی در رابطه با اینکه برنامه های سونی برای این نمایشگاه چیست، منتشر نشده است. انتظار می رود در این نمایشگاه Xperia Z4 و یا حتی Xperia Z4 Ultra توسط سونی معرفی شوند.

البته این در حالی است که سونی، تلفن هوشمند Xperia Z1 Compact را در طی نمایشگاه های CES 2014 معرفی کرد و پس از آن در نمایشگاه های Mobile World Congress بود که سونی، Xperia Z2 را معرفی کرد. به علاوه، در حال حاضر صحبت هایی در رابطه با Xperia Z4 Compact نیز در حال منتشر شدن است، به همین علت انتظار می رود در ابتدای سال 2015، این کمپانی ژاپنی، محصول جدید خود یعنی Xperia Z4 را معرفی کند.

طراحی

طبق خبری که وب سایت AndroidOrigin منتشر ساخته است و البته منبع خود را مشخص نکرده است، Xperia Z4 قابلیت شارژ شدن به صورت بدون سیم را خواهد داشت، چیزی که در Xperia Z آن را مشاهده کردیم. همچنین، خبر دیگری که توسط این وبسایت منتشر شده است نشان می دهد که درپوش micro-usb این تلفن هوشمند برداشته خواهد شد و همچنان خاصیت ضد آب بودن به همراه Xperia Z4 خواهد بود.

sony xperia z4 vs z3

همچنین یک تصویر از Xperia Z4 منتشر شده است که آن را در کنار Xperia Z3 نشان می دهد. همانگونه که ما انتظارش را می کشیدیم، طراحی Xperia Z4 همانند نسخه های قبلی خواهد بود با این تفاوت که جای سنسور ها و اسپیکر ها تغییر پیدا کرده اند.

صفحه ی نمایش

همانطور که می دانید، صفحه ی نمایش Xperia Z1، وضوحی تصویری برابر با 1080×1920 داشت و این رزولوشن را در سپتامبر سال 2013 بر روی تلفن های هوشمند خود قرار داد. حال شایعاتی که توسط وبسایت معتبر و بزرگ GSMArena منتشر شده است، نشان می دهد که Xperia Z4 صفحه ی نمایشی با وضوح تصویر 1440×2560 و اندازه ی 5.5 اینچ خواهد داشت اما وب سایت معتبر و بزرگ PhoneArena اعلام کرده است که اندازه ی صفحه ی نمایش این تلفن هوشمند برابر با 5.4 اینچ خواهد بود.

شاید بر سر این موضوع اتفاق نظر وجود نداشته باشد اما چیزی که مسلم است، وضوح تصویر صفحه ی نمایش این تلفن هوشمند که QHD خواهد بود.

دوربین

از Xperia Z1 تا Xperia Z3، تمامی تلفن های هوشمند سونی مجهز به دورین 20.7 مگاپیکسلی بودند که هر نسل بهتر می شدند. حال وب سایت GSMArena اذعان داشته است که Xperia Z4 نیز دوربینی با سنسور 20.7 مگاپیکسلی دارد و اما با تغییراتی جدید و دوربین بهبود یافته و احتمالا نام سنسور آن، IMX230 باشد. همچنین شایعاتی پیرامون دوربین این تلفن هوشمند وجود دارد که نشان می دهد ممکن است این تلفن هوشمند، دارای 3 سنسور باشد!

وب سایت PhoneArena نیز اعلام کرده است که دوربین پشتی این تلفن هوشمند از یک سنسور 4.8 مگاپیکسلی بهره می برد که زاویه ی دید زیادی خواهد داشت.

سخت افزار

طبق شایعات Xperia Z4 به یک پردازنده ی 4 هسته ای با فرکانس 2.8 گیگاهرتز مجهز خواهد شد که در کنار آن، پردازنده های Cortex-A57 و Cortex-A53 نیز فعال خواهند بود اما وب سایت PhoneArena ادعا میکند که Xperia Z4 از پردازنده ی Snapdragon 805 شرکت کوآلکام بهره می برد.

همچنین شایعات نشان می دهد که میزان حافظه ی رم Xperia Z4، احتمالا 4 گیگابایت می باشد و فضای ذخیره سازی آن نیز حداقل 32 گیگابایت خواهد بود، در نتیجه دیگر نمی توانیم شاهد مدل 16 گیگاباتی از تلفن های هوشمند سری Z سونی باشیم.

وبسایت GSMArena نیز اعلام کرده است که Xperia Z4 از بلوتوث نسخه ی 4.1 و شبکه ی LTE پشتبانی خواهد کرد. در سویی دیگر، اطلاعاتی که در رابطه با ظرفیت باتری این تلفن هوشمند منتشر شده اند نیز جالب است. طبق ادعاهایی که توسط وب سایت های مختلف انجام گرفته است، ظرفیت باتری این تلفن هوشمند 3420 میلی آمپر ساعت خواهد بود، یعنی 320 میلی آمپر ساعت بیشتر از Xperia Z3 و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، باید خود را برای تجربه ی یک تلفن هوشمند تمام عیار آماده کنید!

نتیجه گیری

تمامی مواردی که در این مطلب ذکر شد، نشان می دهد که Xperia Z4 یک پرچم دار بزرگ خواهد بود اما همه ی اطلاعاتی که منتشر شد تنها شایعاتی هستند که پیرامون این تلفن هوشمند منتشر شده اند و شاید هیچ کدام حقیقت نداشته باشند.

البته این موضوع که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، شاهد پردازنده و رم های قوی تر و جدیدتر در تلفن های هوشند خواهیم بود امری بدیهی است و شاید اطلاعات منتشر شده از Xperia Z4 نیز در رابطه با میزان رم و قدرت پردازنده صحت داشته باشد…

نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام از این شایعات می تواند به واقعیت تبدیل شود؟ نظرات خود را با تکنولوژی نیوز به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه | منبع : Pocket-Lint

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال