اکسپریا Z5 سونی با 4 گیگابایت رم و ظرفیت باتری 4500 میلی آمپری پاییز امسال عرضه می‌شود

اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که سونی نتوانست با پرچمدار جدید خود یعنی اکسپریا Z4 و Z3 plus شما را راضی نگه دارد، خبرهای جدیدی از اکسپریا Z5، Z5 کامپکت و Z5 آلترا منتشر شده‌اند. سونی در تلاش است تا هر سه گوشی را تا ماه سپتامبر آماده کرده و آن را معرفی […]

اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که سونی نتوانست با پرچمدار جدید خود یعنی اکسپریا Z4 و Z3 plus شما را راضی نگه دارد، خبرهای جدیدی از اکسپریا Z5، Z5 کامپکت و Z5 آلترا منتشر شده‌اند. سونی در تلاش است تا هر سه گوشی را تا ماه سپتامبر آماده کرده و آن را معرفی کند.

در حالی که می‌توان گفت اکسپریا Z3 Plus و اکسپریا Z4 تکاملی بوده‌اند، اکسپریا Z5 قصد دارد انقلابی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. اطلاعات زیادی از صفحه نمایشگر گوشی منتشر نشده اما جدیدترین گزارش‌های حاکی از این است که این کمپانی ژاپنی تصمیم گرفته تا از جدیدترین چیپست کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 820 برای پرچمدار آینده‌ی خود استفاده کند. 4 گیگابایت رم بر روی این چیپست قرار خواهد گرفت و باتری 4500 میلی آمپری نیز در زیر قاب گوشی قرار می‌گیرد. طبیعتا سونی باید حسگر اثر انگشت را برای رقابت با دیگر کمپانی‌ها بر روی پرچمدار آینده‌ی خود قرار دهد.

سونی برای دوربین اصلی گوشی قصد دارد تا از سنسور  Exmor RS IMX230 استفاده کند. این سنسور قابلیت عکس برداری را تا 21 مگاپیکسل درون خود جای داده است. قابلیت ضبط تصاویر با رزولوشن 4K به همراه قابلیت HDR از دیگر نکات مربوط به این سنسور قدرت‌مند می‌باشد.

در ماه آپریل نیز شایعاتی مبنی بر استفاده‌ی سونی از چیپست اسنپدراگون 820 در پرچمدار جدید این کمپانی به گوش رسید. این شایعه صفحه نمایشی با رزولوشن QHD را برای گوشی انتخاب کرده بود. همچنین بر اساس این شایعه‌ی قدیمی، سونی از حسگر اثر انگشتر در اکسپریا Z5 آلترا استفاده خواهد کرد. از دیگر نکاتی که این خبر به آن اشاره داشت طراحی متفاوت اکسپریا Z5 نسبت به اکسپریا Z4 بوده است.

باز هم در همان ماه بود که تصویری از پرچمدار آینده‌ی گوشی منتشر شد که در پایین مشاهده می‌کنید. این تصویر نشان دهنده‌ی این بود که سونی همچنان جای دوربین خود را تغییر نداده و از پورت USB تایپ C برای پرچمدار آینده‌ی خود استفاده می‌کند.

طبیعتا میان این دو خبر تفاوت‌های زیادی از جمله طراحی گوشی دیده می‌شود. پس می‌توان گفت که فعلا نمی‌توان به قطعیت در مورد پرچمدار آینده‌ی سونی خبر داد تا شایعاتی جدید و محکم‌تری منتشر شوند.

اکسپریا Z5 سونی با 4 گیگابایت رم و ظرفیت باتری 4500 میلی آمپری پاییز امسال منتشر می‌شود

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال