سیری اپل از دو دستیار صوتی کورتانا و گوگل Now عملکردی بهتری دارد

دستیار‌های صوتی گوشی‌های هوشمند امروزه کاربردهای فراوانی داشته و توانسته‌اند با اقبال خیل عظیمی از کاربران مواجه شوند. سه دستیار صوتی سیری، کورتانا و گوگل Now که به ترتیب ساخته دستان شرکت‌های اپل، مایکروسافت و گوگل هستند، سه گزینه مطرح در زمینه خود بوده که همگی دارای ویژگی‌های خاص، نقاط ضعف و قوت مربوط به […]

دستیار‌های صوتی گوشی‌های هوشمند امروزه کاربردهای فراوانی داشته و توانسته‌اند با اقبال خیل عظیمی از کاربران مواجه شوند. سه دستیار صوتی سیری، کورتانا و گوگل Now که به ترتیب ساخته دستان شرکت‌های اپل، مایکروسافت و گوگل هستند، سه گزینه مطرح در زمینه خود بوده که همگی دارای ویژگی‌های خاص، نقاط ضعف و قوت مربوط به خود هستند. با این حال ممکن است تاکنون این سؤال برایتان پیش آمده باشد که کدام یک از این دستیارهای صوتی از دو گزینه دیگر بهتر خواهد بود؟

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان Eperts Exchange، پس از مقایسه هر سه این دستیارهای صوتی و در کنار هم قرار دادن آن‌ها، مشخص گردیده که محصول اپل، سیری، برنده این رقابت بوده است. از مقایسه سیری و گوگل Now مشخص شده که سیری از دقت کمتری نسبت به دستیار گوگل برخوردار بوده، اما تجربه کاربری که سیری به ارمغان آورده است، کمی متفاوت‌ بوده است.

1

نتایج این مطالعه، حکایت از این دارد که در زمینه تجربه کاربری و میزان رضایت کاربران، سیری نقش خود را بهتر بازی کرده و گوگل Now پس از سیری در رتبه دوم قرار گرفته و به طبع کورتانا آخرین جایگاه را از آن خود کرده است. از لحاظ میزان ارائه پاسخ‌های نادرست، سیری به 2.6 درصد سؤال‌ها جواب نادرست داده، این میزان برای گوگل Now، در حدود 4 درصد بوده و درنهایت کورتانای مایکروسافت هم 8 درصد سوالات را پاسخ غلط گفته است.

در این تحقیقات، سه دستیار صوتی فوق‌الذکر از لحاظ پاسخ دهی به سوالات بدون ارجاع کاربر به جستجوی اینترنتی هم مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که سیری و گوگل Now به‌صورت مشترک، 5 درصد از سوالات را ارجاع داده و کورتانا نیز 7 درصد سوالات کاربران را به جستجوی اینترنتی سپرده است.

باید توجه داشت که تجربه شما در نوع استفاده و نیازتان از این سه دستیار صوتی ممکن است متفاوت باشد؛ اما به‌هرحال آنچه مشخص است و از این تحقیقات استنباط می‌شود، سیری برنده قاطع این رقابت بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال