کالبدشکافی سرفیس پرو 4 سخت تعمیر بودن آن را روایت می‌کند

در اوایل ماه جاری میلادی، شرکت مایکروسافت از آخرین تبلت سری سرفیس خود یعنی سرفیس پرو 4 پرده برداشت. گفتنی است که این شرکت در هر نسل تغییرات و ویژگی‌های جدیدی را معرفی و بهبودهای زیادی را در محصولات خود منظور می‌کند. با این حال شما اگر از آن دسته از کاربران نسل جدید سرفیس […]

در اوایل ماه جاری میلادی، شرکت مایکروسافت از آخرین تبلت سری سرفیس خود یعنی سرفیس پرو 4 پرده برداشت. گفتنی است که این شرکت در هر نسل تغییرات و ویژگی‌های جدیدی را معرفی و بهبودهای زیادی را در محصولات خود منظور می‌کند. با این حال شما اگر از آن دسته از کاربران نسل جدید سرفیس پرو مایکروسافت هستید که قصد دارید برای چند سال آینده از این دستگاه استفاده کنید، باید بدانید که مراقبت از آن نیازمند دقت بالایی خواهد بود.

گروه iFixit مانند همیشه دست به کالبدشکافی محصولات جدید دنیای تکنولوژی برده و این بار سرفیس پرو 4 مایکروسافت را مورد بررسی قرار داده‌اند. بنا به نتایج به دست آمده توسط این گروه، ظاهراً تبلت جدید مایکروسافت به معنای واقعی یک دستگاه غیرقابل تعمیر است! این تبلت در آزمون قابلیت تعمیر، نمره 2 را از 10 کسب کرده و همان‌طور که احتمالاً مستحضر هستید کسب نمره 10 در این آزمون به معنای داشتن آسان‌ترین شیوه تعمیر و کسب نمره 1 توسط یک دستگاه نشان‌دهنده داشتن سخت‌ترین شکل تعمیر آن دستگاه است و مسلماً کسب نمره 2 برای سرفیس پرو 4 تعمیر دشوار آن را حکایت می‌کند.

surface-pro-4-teardown-640x480 (1)

طبق نتایج به دست آمده در کالبدشکافی گروه iFixit، اصلی‌ترین دلیل این مسئله مربوط به این امر است که اکثر اجزای داخلی سرفیس پرو 4 پیوند زیادی با هم داشته و در واقع به یکدیگر متصل هستند. این بدین معنی است که در صورت از کار افتادن یک قطعه، برداشتن آن ممکن است موجب آسیب رسیدن به اجزای دیگر شده و سبب اختلال در عملکرد آن‌ها شود. برای نمونه در نمایشگر این دستگاه، پنل شیشه‌ای و ال‌سی‌دی با یکدیگر ترکیب شده‌اند به گونه‌ای که در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض یک بخش از آن، ناچار به تعویض هر دو بخش خواهید بود که مسلماً نتیجه این امر، صرف هزینه بیشتر خواهد بود.

با این تفاسیر به نظر می‌زسد که هارد SSD یکی از قطعاتی است که تعویض آن در محصول جدید اهالی ردموند آسان است و در صورت از کار افتادن، تعویض آن بدون هیچ مشکلی صورت خواهد گرفت تا حدی که حتی خودتان قادر خواهید بود این کار را انجام دهید که این امر خود می‌تواند یک مزیت به شمار آید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال