آزمایشات جدید حکایت اعتماد به نفس بالای کاربران را هنگام حمل کردن گوشی‌ خود دارند

آیا شما نیز هنگام حمل گوشی‌‌هوشمند خود از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار هستید؟ براساس جدیدترین آزمایش‌های انجام شده بر روی کاربران گوشی‌های آیفون اپل در بازه‌ی سنی 18 تا 24 سال، کاربران هنگام حمل گوشی خود از هوشیاری و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند و اگر گوشی‌شان را با خود حمل نکنند از […]

آیا شما نیز هنگام حمل گوشی‌‌هوشمند خود از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار هستید؟ براساس جدیدترین آزمایش‌های انجام شده بر روی کاربران گوشی‌های آیفون اپل در بازه‌ی سنی 18 تا 24 سال، کاربران هنگام حمل گوشی خود از هوشیاری و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند و اگر گوشی‌شان را با خود حمل نکنند از هوشیاری کامل برخوردار نیستند.

این آزمایش را سه استاد دانشگاه فلوریدا، اوکلاهاما و ایندیانا انجام داده‌اند. بر اساس این آزمایش کاربران با پیدا کردن حرف‌های مورد نظر می‌بایستی کلمه‌های موجود در یک پازل را کامل کرده و با کامل کردن این کلمه‌ها، گیفت کارت برنده می‌شدند. حدودا بعد از گذشت نیمی از زمان طی شده‌ی مسابقه، به کاربران گفته می‌شود که گوشی خود را کنار گذاشته و به ادامه‌ی مسابقه بپردازند. در نهایت کاربران در نیمه‌ی اول مسابقه که گوشی خود را به همراه داشتند به طور میانگین 9 حرف را پیدا کردند و در نیمه‌ی دوم مسابقه که گوشی‌های همراه کنار گذاشته شده بود، تنها موفق به پیدا کردن 6 حرف شده‌اند.

حواس‌پرتی و عدم داشتن اعتماد به نفس کامل مهم‌ترین عواملی است که با حمل نشدن گوشی‌‌هوشمند توسط کاربر می‌تواند برای وی ایجاد شود. علاوه بر موارد ذکر شده، بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب برای کاربرانی که نتوانستند به گوشی خود هنگام زنگ خوردن دسترسی داشته باشند، از دیگر عوامل فیزیکی ایجاد شده در کاربران بوده است.

بنابراین بر اساس این آزمایش، همراه داشتن همیشگی گوشی‌هوشمند آن‌چنان هم که انتظار می‌رود نمی‌تواند برای کاربر مضر باشد. به گفته‌ی Russell Clayton یکی از اساتید دانشگاه فلوریدا، کاربران می‌توانند به طور دائم گوشی‌‌های‌هوشمند را به خود حمل کنند اما نباید اجازه دهند گوشی‌های هوشمند باعث حواس‌پرتی و اعتیاد بیش از حد به گوشی شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال