برند بلک‌بری 18 ساله شد

چند روز پیش، جشن تولد ده سالگی آیفون‌های اپل گرفته شد؛ حالا نوبت به برند محبوب بلک‌بری رسیده تا 18 سالگی خود را جشن بگیرد. برندی که بسیاری از ما با کیبوردهای گوشی‌هایش خاطره داریم و اولین محصول این شرکت، دقیقا در همین امروز و در 18 سال پیش منتشر شد. اولین محصولی که به […]

چند روز پیش، جشن تولد ده سالگی آیفون‌های اپل گرفته شد؛ حالا نوبت به برند محبوب بلک‌بری رسیده تا 18 سالگی خود را جشن بگیرد. برندی که بسیاری از ما با کیبوردهای گوشی‌هایش خاطره داریم و اولین محصول این شرکت، دقیقا در همین امروز و در 18 سال پیش منتشر شد. اولین محصولی که به صورت بی‌سیم می‌توانست به تبادل پیام و ایمیل بپردازد.

اولین محصول شرکت بلک‌بری Handheld نام گرفت؛ این محصول می‌توانست توسط پیجینگ به صورت بی‌سیم ایمیل‌های کاربران را دریافت و به اطلاع آنان برساند. باتوجه به کمبود چنین شرایطی در آن زمان، مدیران اجرایی شرکت‌ها و بسیاری از افراد دیگر استقبال فوق‌العاده‌ای را از آن به عمل آورند تا در نهایت نام این محصول به BlackBerry 850 تبدیل شود.

پیجینگ بی‌سیم بلک‌بری به نمایشگری با پنل LCD مجهز شده بود؛ این محصول از پردازنده‌ی 32 بیتی 386 اینتل استفاده می‌کرد و تنها با استفاده از 2 مگابایت حافظه‌ی فلش رم اینتل و مودم بی‌سیم به همراه تکنولوژی رمزنگاری DES سه‌تایی به یکی از بهترین محصولات بلک‌بری تبدیل شد. این در حالی است که پیجینگ بی‌سیم بلک‌بری می‌توانست تنها با استفاده از یک باتری AA تا یک روز جواب‌گوی نیاز کاربران باشد.

بلک‌بری خیلی زودتر از آن‌چه که فکرش را می‌کرد توانست به محبوبیت بالایی دست یابد و حتی با معرفی اولین نسل از آیفون‌های اپل، پرفروش‌ترین گوشی‌ها را در میان دیگر رقبا داشت تا این که نمایشگرهای لمسی و آیفون‌های پیشرفته‌تر اپل، به بلک‌بری فرصت رقابت و پس گرفتن تاج و تخت پادشاهی را ندادند. حالا بلک‌بری بار دیگر به دنیای گوشی‌های‌هوشمند این‌بار با سیستم‌عامل اندروید بازگشته و انتظار می‌رود به زودی از محصول جدید خود موسوم به Mercury رونمایی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال