کشتی چینی ردیاب فضایی مأموریت خود را به پایان رساند

چینی ها یک کشتی ردیاب فضایی به نام یوآنوانگ۳ طراحی کردند تا بتوانند ماموریت‌های نظارتی دریایی را انجام دهند. این کشتی ردیابی فضایی ماموریت اخیر خود را با موفقیت به پایان رسانده و توانسته در شرق چین لنگر بیندازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت اخیر کشتی ردیاب فضایی چینی ها نظارت […]

چینی ها یک کشتی ردیاب فضایی به نام یوآنوانگ۳ طراحی کردند تا بتوانند ماموریت‌های نظارتی دریایی را انجام دهند. این کشتی ردیابی فضایی ماموریت اخیر خود را با موفقیت به پایان رسانده و توانسته در شرق چین لنگر بیندازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت اخیر کشتی ردیاب فضایی چینی ها نظارت بر فعالیت ماهواره هواشناسی است که اخیراً به مدار ارسال شده است. این ماهواره در ماه گذشته از مرکز پرتاب ماهواره در چین به فضا ارسال شده بود.

وظیفه ماهواره ارسالی با عمر ۸ ساله اندازه گیری دمای جو، رطوبت و پارامترهای هواشناسی است تا بتواند آب و هوای چین را با وضعیت بهتری پیش‌بینی کند. این ماهواره همچنین به محموله سنجش از راه دور نیز مجهز بوده که می‌تواند بر خدمات شهری نیز ارائه کند. ماهواره هواشناسی Fengyun 3E وظایف دیگری مانند نظارت بر محیط خورشید و فضا و تاثیرات آنها و همچنین داده‌های یونسفرو، پیش بینی وضعیت هوا و خدمات پشتیبانی نظیر آن را بر عهده خواهد داشت. از طرفی کشتی ناظر بر آن نیز ردیاب فضایی چینی است که از سال ۱۹۹۵ شروع به کار کرده است. وظیفه آن نیز ردیابی و نظارت دریایی ماموریت‌های فضایی همانند فضاپیماهای کاوشگر ماه چانگ ای و ماهواره‌های بیدو بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال