با اخراج مدیرعامل و استعفای رئیس هیئت مدیره، بحران در OpenAI آغاز شد

رئیس هیئت مدیرهOpenAI پس از اخراج سم آلتمن استعفا داده و اکنون بحران شدیدی در این شرکت آغاز شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخراج سم آلتمن به عنوان مدیرعامل در شرکت OpenAIگرک بروکمن، به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت و از بنیانگذاران این استارتاپ از سمت خود استعفا داده و […]

رئیس هیئت مدیرهOpenAI پس از اخراج سم آلتمن استعفا داده و اکنون بحران شدیدی در این شرکت آغاز شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخراج سم آلتمن به عنوان مدیرعامل در شرکت OpenAIگرک بروکمن، به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت و از بنیانگذاران این استارتاپ از سمت خود استعفا داده و از نقش خود کناره‌گیری کرد.

به نظر می‌رسد این استعفای ناگهانی باعث شده است وضعیت آشفته در این شرکت افزایش پیدا کرده و در مرحله بحرانی قرار بگیرد. این در حالی است که تنها چند روز پیش اولین کنفرانس توسعه دهندگان این استارتاپ به رهبری آلتمن برگزار شده بود.

بروکمن در شبکه اجتماعی ایکس پستی را منتشر کرد و در آن اعلام کرد در روز جمعه جلسه‌ای به رهبری ایلیا سوتسکور دانشمند ارشد این شرکت برگزار شد که در این رویداد اعضای هیئت مدیره OpenAI اخراج آلتمن را به وی اطلاع رسانی کردند.

حال حاضر موراتی مدیر ارشد فناوری در این شرکت به طور موقت در سمت مدیرعامل قرار گرفته است. بروکمن در توضیحات خود اعلام کرد خبر اخراج آلتمن از طریق پلتفرم گوگل میت دریافت کرده است.

اپن ai پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد بروکمن را از ریاست هیئت مدیره کنار گذاشته اما وی را در شرکت نگه دارد. بروکمن همراه با آلتمن به عنوان بنیانگذاران OpenAI محسوب می‌شوند و همچنین دو از دوستان قدیمی یکدیگر نیز هستند. همچنین بروکمن اعلام کرد هیئت مدیره از او درخواست کرده تا در این شرکت به کار خود ادامه دهد اما وی به دلیل ناراحتی از اخراج آلتمن تصمیم به استعفا گرفته است.

در این بین مایکروسافت به عنوان صاحب نیمی از شرکت OpenAI هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است. البته باید این مورد را در نظر داشت که مایکروسافت در هیئت مدیره شرکت حضور نداشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال