از این پس برج ایفل برق مصرفی خود را به وسیله‌ی توربین‌های بادی جدیدش، تامین می‌کند

معروف‌ترین بنای تاریخی کشور فرانسه، برج ایفل که در سال 1889 بنا شده، در سال‌های گذشته با تغییرات بسیاری همراه بوده و اطراف آن، با وسایل و ابزارهای مختلفی برای جشن‌های گوناگون، دگرگون‌‎‌سازی شده است و آخرین اقدامی که برای هر چه بهتر شدن فضای این برج انجام شده، به منظور تقویت منافع اقتصادی سازندگان در […]

معروف‌ترین بنای تاریخی کشور فرانسه، برج ایفل که در سال 1889 بنا شده، در سال‌های گذشته با تغییرات بسیاری همراه بوده و اطراف آن، با وسایل و ابزارهای مختلفی برای جشن‌های گوناگون، دگرگون‌‎‌سازی شده است و آخرین اقدامی که برای هر چه بهتر شدن فضای این برج انجام شده، به منظور تقویت منافع اقتصادی سازندگان در کنار زنده نگاه داشتن این اثر تاریخی بوده است.

تغییرات اصلی که در حال انجام گرفتن می‌باشد، به نوسازی و ارتقاء طبقه‌ی اول این برج مربوط می‌شوند. به همین منظور، یک شرکت فرانسوی، در حال افزایش ویژگی‌های متعدد و گوناگون برای این برج است که مهم‌ترین آن، افرودن دو توربین بادی VisionAIR5 به جهت تولید برق است که سبب می‌شود، انرژی تجدید شدنی در این برج به وجود بیاید.

این توربین‌های بادی که به صورت افقی و در طبقه‌ی دوم این برج نصب شده‌اند، در ارتفاع 122 متری زمین قرار دارند، جایی که میزان وزش باد در بیشترین حالت خود خواهد بود. این توربین‌ها به صورت خلافانه‌ای رنگ شده‌اند که سبب می‌شود، در میان قسمت‌های مختلف برج، قرار گرفته و دیده نشوند. همچنین، این شرکت فرانسوی سعی کرده از توربینی استفاده کند که تقریبا هیچ صدایی را تولید نخواهد کرد. یکی از ویژگی‌های جالبی که این توربین‌ها دارند، مربوط به قابلیت تولید انرژی آن‌هاست. این توربین‌های بادی قادر خواهند بود تا میزان 10,000 کیلووات ساعت را در سال تولید انرژی داشته باشند، میزانی که به منظور تامین انرژی برق طبقه‌ی اول این برج، کاملا کافی خواهد بود.

The Eiffel Tower now generates its own power with new wind turbines (2)

مدیر اجرایی شرکت Urban Green Energy، آقای Nick Blitterswyk در این رابطه از خوشحالی خود در استفاده شدن از توربین‌ها و تکنولوژی‌های روز این شرکت، سخن به میان آورده و از قدمی که در جهت هر چه بهتر شدن پاکی هوا و البته استفاده از محصولات جدید به جهت کاهش هزینه‌ها برداشته شده، اظهار خرسندی می‌کند.

البته اینکه برج ایفل به چنین تغییری نیاز داشت، احتیاجی به مراجعه به معیار‌های زیست محیطی ندارد، حتی پس از این موضوع، SETE امید دارد تا اثرات زیست محیطی برج ایفل، حدود 25 درصد کمتر از گذشته شوند که این موضوع در راستای طرح City of Paris Climate Plan، می‌تواند فوق العاده مفید باشد. هزینه‌ای که برای صرف شدن در این پروژه اعلام شد، چیزی در حدود 30 میلیون یورو است که بروزرسانی موارد امنیتی را نیز شامل می‌شود.

اقدامات دیگری که در آینده انجام خواهند شد و به تازگی اعلام شده‌اند که شامل مواردی همچون استفاده از سیستم روشنایی برج ایفل به وسیله‌ی لامپ‌های LED، نصب پنل‌های خورشیدی، سیستم جمع آوری آب باران و پمپ‌های حرارتی فشار قوی می‌شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال