آژانس فضایی اروپا برای ساخت ایستگاه فضایی استارلب از دو شرکت خصوصی کمک می‌گیرد

آژانس فضایی اروپا توافقنامه‌ای را با دو شرکت خصوصی به نام ایرباس و ویجر اسپیس امضا کرده است تا بتواند ایستگاه فضایی بین‌المللی جدیدی را توسعه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توافقنامه جدید آژانس فضایی اروپا با دو شرکت خصوصی ایرباس و ویجر اسپیس در حوزه فضا با هدف جایگزینی ایستگاه […]

آژانس فضایی اروپا توافقنامه‌ای را با دو شرکت خصوصی به نام ایرباس و ویجر اسپیس امضا کرده است تا بتواند ایستگاه فضایی بین‌المللی جدیدی را توسعه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توافقنامه جدید آژانس فضایی اروپا با دو شرکت خصوصی ایرباس و ویجر اسپیس در حوزه فضا با هدف جایگزینی ایستگاه فضایی بین المللی ISS و بهره‌برداری‌های فضایی در آینده در مدار پایین زمین انجام گرفته است. در این توافق قرار است یک ایستگاه فضایی بین المللی به نام استارلب ساخته شود که نسبت به ایستگاه کنونی کوچک‌تر بوده اما از تکنولوژی پیشرفته‌تری بهره‌مند خواهد بود.

طبق گزارش‌های منتشر شده در این تفاهم سه جانبه ایستگاه‌های احتمالی جانشین ISS و نحوه چگونگی کارکرد آنها بررسی خواهد شد. طبق گزارش‌های قبلی ناسا قصد دارد ایستگاه فضایی بین‌المللی را در سال ۲۰۳۰ بازنشسته کند و پس از آن نیز به طور کامل از مدار خارج می‌شود. در حال حاضر بسیاری از کشورها به همراه پیمانکاران خصوصی خود در سراسر جهان به دنبال توسعه یک ایستگاه فضایی جایگزین هستند. این نسخه جایگزین به معنای یک کاملاً جدید و بهبود یافته نخواهد بود بلکه می‌تواند شامل پایگاه‌های کوچک‌تر باشد که هر کدام از آنها توسط برخی از شرکت‌ها توسعه داده شده‌اند. تصاویر مفهومی مربوط به ایستگاه جدید نشان می‌دهد ایستگاه استارلب اکوسیستمی مشابه ایستگاه کنونی خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال