تلسکوپ فضایی اقلیدس سازمان فضایی اروپا در فاز راه‌اندازی به مشکل برخورده است

طبق اعلام سازمان فضایی اروپا تلسکوپ فضایی اقلیدس که چند وقت پیش پرتاب شده در فاز راه‌اندازی دچار مشکل شده و تلاش‌ها برای حل آن همچنان ادامه دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سنسور تعیین موقعیت در تلسکوپ فضایی اقلیدس سازمان فضایی اروپا دچار مشکل شده است. سازمان فضایی اروپا این تلسکوپ […]

طبق اعلام سازمان فضایی اروپا تلسکوپ فضایی اقلیدس که چند وقت پیش پرتاب شده در فاز راه‌اندازی دچار مشکل شده و تلاش‌ها برای حل آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سنسور تعیین موقعیت در تلسکوپ فضایی اقلیدس سازمان فضایی اروپا دچار مشکل شده است. سازمان فضایی اروپا این تلسکوپ را با هدف مشاهده ماده و انرژی تاریک به فضا ارسال کرده بود. اما به نظر می‌رسد ابزاری که برای نشان دادن موقعیت این تلسکوپ بر اساس برخی ستاره‌های خاص تنظیم شده بود اکنون کار نمی‌کند.

این ابزار با نام Fine Guidance Sensor در تلسکوپ فضایی اقلیدس قرار داشته و اکنون نمی‌تواند به درستی به ستارگان خیره شود. بنابراین جهت رصدی تلسکوپ و همچنین تنظیم موقعیت با مشکل مواجه شده است.

در صورتی که این ابزار به درستی کار کند اطلاعات سنسور به سیستم حرکتی و سیستم کنترل منتقل شده همچنین می‌توان این تلسکوپ را در موقعیت صحیح حفظ کرد. اما از آنجایی که این سنسور نتوانسته به خوبی عمل کند فاز راه‌اندازی طولانی شده و اکنون تیم‌های متخصص پشتیبان در حال بررسی این موضوع هستند.

آندریاس رودالف، مدیر عملیات اقلیدس در این مورد گفته است: مشکل ایجاد شده در سیستم هدایتگر این تلسکوپ پیش از این نیز باعث نگرانی ما شده بود. تیم‌های بخش فنی و کنترل ماموریت و همچنین مرکز اخترشناسی و صنعت در سازمان فضایی اروپا بدون خستگی و برای ماه‌ها به طور شبانه روزی در حال کار روی تلسکوپ بودند. اکنون نیز با خوشحالی می‌گویم آزمایش‌های اولیه به اندازه کافی خوب هستند. در حال حاضر تیم مهندسی سعی دارد تا ستاره های بیشتری را مورد آزمایش قرار دهد و اگر مشاهدات بیشتری انجام شود نشانه‌ها نویدبخش خواهد بود. اما هنوز برای جشن گرفتن زود است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال