سرعت جهانی حرکت روی پله‌ها توسط ربات انسان نمای چینی شکسته شد

ربات انسان نمای شرکت یونی تری در چین توانست رکورد مربوط به سرعت حرکت روی پله‌ها و بالا و پایین رفتن را بشکند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت چینی یونی تری رباتیکس Unitree Robotics رکورد جدیدی را برای حرکت ربات انسان نمای خود به نام h1 ثبت کرده است. در ویدیویی […]

ربات انسان نمای شرکت یونی تری در چین توانست رکورد مربوط به سرعت حرکت روی پله‌ها و بالا و پایین رفتن را بشکند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت چینی یونی تری رباتیکس Unitree Robotics رکورد جدیدی را برای حرکت ربات انسان نمای خود به نام h1 ثبت کرده است. در ویدیویی که اخیراً از این ربات توسط شرکت سازنده منتشر شده ربات مورد نظر با سرعت ۳.۳ متر در ثانیه در حال حرکت دیده می‌شود. میزان سرعت این ربات طبق ادعای شرکت چینی این رقم اعلام شده است.

شرکت یونی تری ربات انسان نمای خودرو برای نخستین بار در دسامبر سال گذشته معرفی کرده بود این اولین مدل انسان نمای یونیتری بوده که معرفی شده است. این شرکت پیش از این تمامی ربات‌های خود را به صورت چهارپا و شبیه به سگ تولید کرده بود.

این ربات انسان نما دارای قد ۱۸۰.۵ سانتی‌متر بوده و حدود ۴۷ کیلوگرم وزن دارد. همچنین این ربات می‌تواند محموله‌های دارای ۳۰ کیلوگرم را حمل کند. طبق ادعای این شرکت در پاهای این ربات از مفاصل لگن، زانو و مچ پا با آزادی حرکت دارای ۵ درجه استفاده شده است.

دوربین تشخیص عمق به کار رفته در این ربات Intel RealSense D۴۳۵i روی سر آن و به همراه ماژول لیدار امکان تصویربرداری از محیط اطراف را به صورت ۳۶۰ درجه می‌دهد. همچنین این دستگاه‌ها توسط ریز پردازنده‌های متعلق به شرکت اینتل تجزیه و تحلیل خواهند شد. طبق ویدیوی منتشر شده این ربات علاوه بر انجام بسیاری از کارهای روزمره سرعت بالایی در حرکت دارد. طبق اعلام شرکت سازنده یک رکورد جهانی برای حرکت یک ربات انسان نما به ثبت رسیده است. پیش از این ربات‌های دوپای دیگری از شرکت‌های Agility Robotics و فیگور عرضه شده بود که در آنها سرعت حرکت ربات به ترتیب به ۴ متر در ثانیه یا ۶ متر در ثانیه می‌رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال