دوربین تلسکوپ هابل پس از یکماه مجدد بازیابی شد

در حالی که دوربین میدان باز ۳ هابل از کار افتاده بود ناسا روز دوشنبه طی اعلامیه ای از موفقیت در بازیابی آن و تا حدودی برگشت به فعالیت طبیعی و علمی خبر داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا موفق شد یکی از دوربین های میدان باز هابل را مجدداً راه […]

در حالی که دوربین میدان باز ۳ هابل از کار افتاده بود ناسا روز دوشنبه طی اعلامیه ای از موفقیت در بازیابی آن و تا حدودی برگشت به فعالیت طبیعی و علمی خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا موفق شد یکی از دوربین های میدان باز هابل را مجدداً راه اندازی کند. این دومین بخش از کار افتاده هابل است که توانسته فعالیت خود را از سر بگیرد. پیش از این دوربین پیشرفته نقشه برداری نیز توسط ناسا فعال شده بود. دوربین اخیر نیز وظیفه تصویربرداری از طول موج های نوری مختلف را برعهده داشت. پس از تعمیرات لازم و یکماه قرارگیری در حالت ایمن اکنون این دوربین می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

 به گفته آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا این دوربین مجدداً فعال شده است و مسئول بیشترین زمانیست که این تلسکوپ در حال رصد فضاست. مهندسان ناسا اکنون تلاش دارند تا پارامترهای این دوربین را تغییر داده به طوری که در ادامه فعالیت طبیعی بتواند به مشکلات همگام‌سازی نیز رسیدگی کند. از طرفی این تغییرات روی طیف نگار کیهانی هابل نیز انجام خواهد شد تا امکان موفقیت در آشکارساز فرابنفش آن نیز به وجود بیاید. به گفته ناسا انجام کلیه این فرایند ها چند هفته زمان نیاز دارد. از اول نوامبر تاکنون نیز خطای دیگری در این بخش دیده نشده اما اقدامات لازم انجام می گیرد تا در آینده نرم افزار این تلسکوپ حتی در صورت وجود مشکل نیز بیمه باشد. هم اکنون نیز جستجوها برای یافتن علت بروز مشکل ادامه خواهد داشت.

قرارگیری تلسکوپ در حالت ایمن بدین معنا است که داده‌ ای جمع‌آوری نمی کند و امکان رصد هیچ  جرم آسمانی را نیز نخواهد داشت. اما همچنان روشن است. حدود سی سال از زمان قرارگیری تلسکوپ فضایی هابل در فضا میگذرد. اولین مشکل تلسکوپ هابل نیز در تاریخ ژوئن امسال و هنگام خاموش شدن رایانه های داخلی دهه ۱۹۸۰ مشخص شد. پس از آن نیز در تاریخ ۱۷ ژوئیه مجدداً به فعالیت خود ادامه داد. ناسا توانست در یک مانور بسیار خطرناک هابل را به رایانه پشتیبان منتقل کند که از زمان فعالیت این تلسکوپ تاکنون روشن نشده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال