اطلاعات ۳.۸ میلیارد کاربر کلاب هاوس در دارک نت قرار گرفت

یک محقق امنیتی اعلام کرده دیتابیس شماره تلفن های کلاب هاوس هک شده است. اکنون ۳.۸ میلیارد شماره تلفن از کاربران این شبکه اجتماعی در دارک نت به فروش میرسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مقام امنیتی به نام  مارک روف اعلام کرده ۳.۸ میلیارد شماره تلفن که مربوط به کاربران […]

یک محقق امنیتی اعلام کرده دیتابیس شماره تلفن های کلاب هاوس هک شده است. اکنون ۳.۸ میلیارد شماره تلفن از کاربران این شبکه اجتماعی در دارک نت به فروش میرسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مقام امنیتی به نام  مارک روف اعلام کرده ۳.۸ میلیارد شماره تلفن که مربوط به کاربران کلاب هاوس است، اکنون در دارک نت به فروش گذاشته شده است. این اطلاعات تنها مربوط به شماره تلفن کاربران بوده و اطلاعات دیگری را شامل نمی شود.

به نظر می رسد شماره ها علاوه بر کاربران این شبکه اجتماعی، شماره مخاطبین آنها را نیز شامل می شود. بدین ترتیب افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده نمی کنند نیز ممکن است شماره آنها در این لیست باشد. اسکرین شات هایی که این محقق منتشر کرده نشان می دهد کلاب هاوس می تواند به دفترچه تلفن تمام کاربران متصل شود. سپس این اطلاعات به طور خودکار به دیتابیس کلاب هاوس انتقال خواهد یافت.

  بنابراین ۳.۸ میلیارد شماره منتشر شده در دارک نت مربوط به کاربران و مخاطبین آنها بوده است. در اطلاعات موجود در این لیست تنها شماره تلفن ها وجود دارد و اطلاعات دیگری منتشر نشده است. برخی کارشناسان نیز مدعی شدند این اطلاعات ممکن است جعلی باشد و هر شخصی می تواند چنین لیستی را درست کند. فروشنده پس از اطلاع از این موضوع اعلام کرد میتواند شماره تلفن برخی از افراد را به طور رایگان و برای اطمینان در اختیار افراد قرار دهد. هنوز کلاب هاوس نسبت به اطلاعات منتشر شده و همچنین ادعای محققان امنیتی واکنشی نشان نداده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال