اینفوگرافیک: آیا فروش آیفون دیگر شاهد رشد نخواهد بود؟

زمانی که اپل میزان درآمد خود در سه ماهه‎ی دوم را فردا در انتهای روز کاری اعلام می‎کند، داستان رشد فروش آیفون به صورت رسمی به پایان خواهد رسید. در طول آخرین نشست بررسی درآمد این شرکت در اسفند سال 94، مدیرعامل اجرایی این شرکت تیم کوک به سهام‎داران نسبت به افت بارز فروش هشدار داده […]

زمانی که اپل میزان درآمد خود در سه ماهه‎ی دوم را فردا در انتهای روز کاری اعلام می‎کند، داستان رشد فروش آیفون به صورت رسمی به پایان خواهد رسید. در طول آخرین نشست بررسی درآمد این شرکت در اسفند سال 94، مدیرعامل اجرایی این شرکت تیم کوک به سهام‎داران نسبت به افت بارز فروش هشدار داده بود، که چنین چیزی برای اولین بار از زمان عرضه‎ی اولین آیفون در سال 2007 رخ داده است.

سوالی که باقی می‎ماند این است که میزان افت در واقع چقدر خواهد بود. تحلیل‎گران انتظار دارند که فروش آیفون در حدود 51 میلیون دستگاه باشد، که باید در مقایسه با همین زمان در سال قبل افت 17 درصدی داشته باشد. با توجه به تقویم کامل سال 2016، تحلیل‎گر قابل اطمینان برنامه‎های اپل یعنی آقای Ming-Chi Kua از شرکت KGI Securities پیش‎بینی کاهشی با همین ابعاد را می‎کند. او انتظار دارد که اپل امسال چیزی بین 190 تا 205 میلیون دستگاه آیفون فروش داشته باشد، که نشان از یک کاهش 12 تا 18 درصدی خواهد داشت.

با وجود چشم‎اندازی مایوس‎کننده برای سال 2016، آقای Kuo در رابطه با آینده‎ی آیفون مثبت فکر می‎کند. او انتظار دارد که فروش آیفون قویا در سال 2017 دوباه اوج بگیرد، یعنی زمانی که طبق پیش‎بینی‎های او اپل نسخه‎ی از نو طراحی شده‎ای از این گوشی همراه محبوب را به بازار عرضه خواهد کرد.

نمودار زیر آمار فروش اپل را از سال 2007 نشان می‎دهد.

chartoftheday_4730_iphone_sales_since_2007_n

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال