رهبر اقلیت مجلس آمریکا: آیفون توسط اداره تحقیقات فدرال اختراع شد نه اپل!

نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس آمریکا اعتقاد دارد که اپل یا استیو جابز عاملین شکل‎گیری آیفون نبوده‎اند! پلوسی که در مقابل اعضای کنوانسیون ملی دموکرات در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، گوشی که به نظر آیفون 6 اس پلاس می‎آمد را از جیب خود در آورد و گفت این گوشی به واسطه‎ی تحقیقات دولت فدرال آمریکا ساخته […]

نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس آمریکا اعتقاد دارد که اپل یا استیو جابز عاملین شکل‎گیری آیفون نبوده‎اند!

پلوسی که در مقابل اعضای کنوانسیون ملی دموکرات در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، گوشی که به نظر آیفون 6 اس پلاس می‎آمد را از جیب خود در آورد و گفت این گوشی به واسطه‎ی تحقیقات دولت فدرال آمریکا ساخته شده است، نه نبوغ استیو جابز یا اپل.

گفته‎های او به این صورت بود: “تمامی حاضرین جمع شده در این محل یک گوشی‎هوشمند دارند؟ هر چیزی که داخل این گوشی‎هوشمند قرار دارد، تقریبا حاصل سرمایه‎گذاری و تحقیق دولت فدرال است. جی‎پی‎اس توسط ارشد ساخته شده است، صفحات تخت ]ال‎سی‎دی[، دوربین دیجیتال، تراکم بی‎سیم داده‎ها، تحقیق در رابطه با آلیاژ فلزی به خاطر استحکام و سبک بودن، قابلیت شناخت صدا، همگی حاصل این تحقیقات بوده‎اند و این لیست همین‎طور ادامه دارد….آن‎ها می‎گویند که استیو جابز در طراحی این گوشی ایده‎ی خوبی را به کار گرفته و آن را عملی کرده ولی در واقع این تحقیقات دولت فدرال بوده که باعث اختراع آن شده است.”

شاید در جواب او بشود گفت چون به این علت که فردی نحوه‎ی درست کردن نخ را یاد گرفته، به این معنا نیست که فرش را نیز او بافته است. ولی منظور رهبر حزب دموکرات آمریکا چیزی است که دهه‎ها قبل گفته شده است، گفته‎ای که طبق اعلام  واشنگتن پست توسط افرادی نظیر باراک اوباما رئیس‎جمهور آمریکا، سناتور الیزابت وارن و حتی فرانکلین دلانو روزولت بیان شده است.

روزولت در سال 1935 در پیامی به کنگره گفت “یک فرد محصول صنعت خود را با دستانش به وجود نمی‎آورد، بلکه او فرآیندها و نیروهای بسیار تولید انبوه را به کار می‎گیرد تا نیازهای یک بازار ملی و بین‎المللی را برآورده سازد.”

و شاید گفته‎ی باراک اوباما را قبلا به یاد آورید که اظهار کرده بود “اینترنت به خودی خود اختراع نشده است. تحقیقات دولت اینترنت را به وجود آورد تا تمامی شرکت‎ها بتوانند از اینترنت درآمد‎زایی کنند.”

ضرورتا، ایده‎ی پشت این صحبت‎ها این است که شرکت‎های تجاری و اشخاص گوناگون از طریق سایر افراد، چیزهای مختلف و آن‎طور که پولسی می‎گوید “تحقیقات فدرال”، به موفقیت دست پیدا می‎کنند. این بستگی به این شرکت‎های تجاری دارد که موفقیت خود را به دولت ربط دهند و پولسی بر این باور است که قراردادهای تحقیقاتی فدرال نیز شایسته‎ی توجه هستند.

Drew Hammill سخنگوی پولسی در گفتگو با وب‎سایت Digital Trends می‎گوید “استیو جابز مرحوم و تیم شرکت اپل که آیفون را ساخته‎اند، اولین افرادی خواهند بود که به شما بگویند آن‎ها بسیاری از فناوری‎های اصلی آن‎ را نساخته‎اند، در حالی‎که امروزه عقیده‎ی عموم خلاف آن است. رهبر پلوسی استیو جابز را به عنوان یک دوست پنداشته و نمی‎خواسته است که به میراث او را بی‎احترامی کند، ولی سخنان او معتبر و صحیح است. پولسی معتقد است که استیو جابز و همکارانش در اپل، به خاطر استفاده، تغییر، تجاری‎سازی و تبدیل نوآوری‎هایی که دست‎پخت دولت فدرال محسوب می‎شوند، به یک دستگاه زیبا که دنیا را تغییر داده بسیار قابل تقدیر هستند.”

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال