بیشترین پتنت ثبت شده در حوزه امنیت سایبری و هواوی و غول‌های چینی تعلق دارد

در حال حاضر بیشترین سهم ثبت پتنت‌های حوزه امنیت سایبری به شرکت‌های چینی تعلق داشته و این شرکت‌ها سهم خود را در این مورد افزایش داده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تنش‌های ایجاد شده بین ایالات متحده و چین باعث شده است تا تعداد پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت‌های چینی در زمینه […]

در حال حاضر بیشترین سهم ثبت پتنت‌های حوزه امنیت سایبری به شرکت‌های چینی تعلق داشته و این شرکت‌ها سهم خود را در این مورد افزایش داده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تنش‌های ایجاد شده بین ایالات متحده و چین باعث شده است تا تعداد پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت‌های چینی در زمینه امنیت سایبری افزایش یابد. گزارش جدید نشان می‌دهد در حال حاضر ۱۰ شرکت دارای بیشترین پتنت در حوزه امنیت سایبری هستند که ۶ مورد آنها از جمله شرکت‌های چینی مانند هواوی و تنسنت بوده‌اند.

گزارشی که اخیراً توسط Nikkei Asia منتشر شده است نشان می‌دهد شرکت‌های چینی در ماه آگوست پتنت‌های بسیاری را در حوزه امنیت سایبری به ثبت رساندند. این گزارش حدود ۹۵ کشور را از نظر ثبت پتنت‌های مربوطه مورد بررسی قرار داد.

در این گزارش شرکت آمریکایی IBM با ثبت ۶۳۶۳ پتنت در ماه آگوست در رتبه نخست قرار دارد. شرکت های بعدی هواوی و تنسنت بوده‌اند که به ترتیب ۵۷۳۵ پتنت و ۴۸۰۳ پتنت ثبت کرده اند. در ادامه این لیست ۶ شرکت چینی دیگر نیز قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به Ant Group به عنوان قسمت مالی علی بابا و ۳ شرکت چینی ازState Grid Corp .و علی بابا و شرکت سرمایه‌گذاری China Investment .Corp اشاره کرد.

شرکت‌های چینی با توجه به افزایش تنش‌های دو کشور آمریکا و چین تلاش دارند تا با اتکا به خود زمینه رشد را فراهم کنند. همچنین دسترسی شرکت‌ها به فناوری‌های آمریکایی نیز بسیار محدود شده است. ایالات متحده محدودیت‌های بسیاری را در حوزه هوش مصنوعی برای شرکت‌های چینی در نظر گرفته است. به عنوان مثال شرکت چینی هواوی با تحریم‌های آمریکا به بسیاری از فناوری‌های روز دنیا دسترسی نداشته و این تحریم‌ها باعث منزوی شدن این غول چینی شده است.

اما اکنون به نظر می‌رسد تمامی رویکردها بی اثر بوده و شرکت‌های چینی علاوه بر فاصله‌گیری از فناوری‌های آمریکایی دست دارند به یکی از قطب‌های اصلی فناوری در دنیا تبدیل شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال