تحقیق جدید دانشمندان از تغییر مغز توسط محرک های عشق خبر می‌دهد

محرک‌های عشق می‌تواند مکانیزم‌های پیچیده‌ای را در مغز ایجاد کند و به همین دلیل از بین تمام محرک‌های خروجی مغز بیشترین اولویت را برای معشوق قائل خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، در این تحقیقات دانشمندان برای نخستین بار نشان دادند در صورتی که افراد عشق رمانتیک را تجربه کنند. سیستم فعال‌ساز رفتاری […]

محرک‌های عشق می‌تواند مکانیزم‌های پیچیده‌ای را در مغز ایجاد کند و به همین دلیل از بین تمام محرک‌های خروجی مغز بیشترین اولویت را برای معشوق قائل خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، در این تحقیقات دانشمندان برای نخستین بار نشان دادند در صورتی که افراد عشق رمانتیک را تجربه کنند. سیستم فعال‌ساز رفتاری می‌تواند باعث تغییر مغز آنها شود. در این دوران سیستم فعال‌ساز رفتاری روی دیگر عملکردهای شناختی و محرک‌های بیرونی تسلط می‌یابد. بدین ترتیب تمرکز مغز فرد تنها روی یک فرد معطوف خواهد شد.

از مدت‌ها پیش دانشمندان در مورد عشق تحقیقاتی انجام دادند و با این حال اطلاعات زیادی درباره نحوه تکامل آن به دست نیاورده‌اند. آنها در این مطالعه سیستم فعال‌ساز رفتاری را زیر نظر گرفتند تا بتوانند واکنش به تجربیات مختلف را بررسی کنند.

محققان دانشگاه کانبرا دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه جنوب استرالیا در مقاله اخیر خود ۱۵۵۶ جوان را در وضعیت عاشقی بررسی کردند. در این مطالعه کشف مسیرهای شیمیایی و محرک‌های رفتاری ناشی از قدرت عشق در مغز آنان مورد بررسی قرار گرفت. در این مکانیزم محرک‌های معشوق در مغز فرد از دیگر محرک‌ها ارزش بالاتری خواهد داشت و این تغییرات رفتارهایی را نشان می‌دهد که در آن فرد معشوق کاملاً بی‌نقص تصور خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال