HTC One S9 رونمایی شد: یک One M9 با طراحی جدید

شرکت اچ‎تی‎سی با رونمایی از گوشی همراهی که هیچ‎کس انتظار آن را نداشته، کار غیرمنتظره‎ای انجام داده است. چند هفته بعد از مواجه شدن با پرچم‎دار این شرکت یعنی گوشی HTC 10، حالا One S9 را در پیش رو داریم. یک واحد کمتر از عدد پرچم‎دار فعلی شرکت علاوه بر اینکه این گوشی همراه جدید […]

شرکت اچ‎تی‎سی با رونمایی از گوشی همراهی که هیچ‎کس انتظار آن را نداشته، کار غیرمنتظره‎ای انجام داده است. چند هفته بعد از مواجه شدن با پرچم‎دار این شرکت یعنی گوشی HTC 10، حالا One S9 را در پیش رو داریم.

یک واحد کمتر از عدد پرچم‎دار فعلی شرکت علاوه بر اینکه این گوشی همراه جدید عنوان One هم در خود دارد تا به گوشی‎های One M9, A9, E9, X9، با داشتن چندین مزیت که در راس آن یک دوربین عالی به چشم می‎خورد، بپیوندد.

به عنوان عضوی از نسل قبلی این گوشی از نظر طراحی و ظاهر بسیار شبیه به گوشی M9 است، با این تفاوت که سطح اریب متقارن بارز بر روی قسمت عقب HTC 10 جایی پیدا نمی‎شود. در واقع، بسیار غیرممکن است که با نگاه کردن به پشت این دو گوشی، S9 را از M9 از هم متمایز کرد. در جلوی این گوشی است که همه چیز تغییر یافته است، بارزترین آن توری‎های محافظ اسپیکر است که جای خود را به شکاف‎هایی داده‎اند.

از طرف دیگر صفحه‎ی نمایش همان پنل 5 اینچی فول‎اچ‎دی سوپر ال‎سی‎دی است، که در راس آن یک لایه‎ی محافظتی مشخص نشده از گوریلا گلس قرار دارد. داخل گوشی برای قدرت بخشیدن به اوضاع، تراشه‎ی Helio X10 مدیاتک دیده می‎شود که دارای پردازنده‎ی 8 هسته‎ای Cortex-A53 با کلاک 2 گیگاهرتز به همراه 2 گیگابایت رم می‎باشد.

در رابطه با فضای ذخیره سازی داخلی، اچ‎تی‎سی می‎گوید که از میزان فضای 16 گیگابایتی، 9.24 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد. ولی پشتیبانی از کارت حافظه‎ی خارجی نیز دیده می‎شود و حتی با آنکه این شرکت دائم می‎گوید این گوشی از کارت حافظه‎هایی تا 2 ترابایت پشتیبانی می‎کند، ولی هنوز ما شاهد microSD‎هایی فراتر از 200 گیگابایت نبوده‎ایم.

gsmarena_002

در پشت این گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی دیده می‎شود در حالیکه در M9 دوربین 21 مگاپیکسلی بود. با نگاه به ویژگی‎های این دوربین یعنی دیافراگم باز f/2.0، فاصله کانونی معادل 28 میلی‎متر و لرزشگیر اپتیکال تصویر، دوربین این گوشی بسیار مشابه با دوربین One A9 به نظر می‎آید. دوربین جلو از نوع اولتراپیکسل است، که مجددا مشابه با دوربین 4 مگاپیکسلی، پیکسل‎های 2 میکرو‎متری، بازشدگی دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی معادل 26.8 میلی‎متر دوربین جلوی A9 می‎باشد.

ابعاد این گوشی برابر با 144.6 در 69.7 در 10.1 میلی‎متر است تا از این نظر بسیار مشابه با M9 باشد، با این استثناء که ضخامت یک میلی‎متر افزایش داشته است. ما مطمئن نیستیم چه کسی مقصر است، ولی ظرفیت باتری همان 2,840mAh باقی مانده است. در بخش جلویی و قسمت سخت‎‌افزاری دوباره اسپیکرهای BoomSound را البته از نوع خوبش یعنی استریو داریم.

چیزی که البته شاهد آن نیستیم یک سنسور پردازش اثر انگشت است.

gsmarena_003

تلفن هوشمند HTC One S9 از نظر قابلیت‎های ارتباطی و پشتیبانی از شبکه‎ها بسیار کامل عمل می‎کند؛ یعنی از 9 باند شبکه‎ی LTE از نوع Cat.4 و شبکه‎ی وای-فای a/b/g/n/ac پشتیبانی میکند. بلوتوث v4.1 و سرویس‎های مسیریابی جی‎پی‎اس، GLONASS و Beidou نیز فراموش نشده است. سیستم عامل این گوشی اندروید مارشملو است و به همراه آن رابط کاربری HTC Sense دیده می‎شود.

روی کاغذ یک گوشی میان‎رده‎ی عالی به نظر می‎آید، ولی مطمئن نیستیم که قیمت این گوشی هم همینطور باشد. این گوشی در آلمان 499 یورو قیمت گذاری شده است، که به سختی می‎تواند با گوشی‎های دیگر که همین مشخصات را دارند ولی به شکل بارزی ارزان‎قیمت‎تر هستند رقابت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال