[تماشا کنید] عکسهایی از دوربینی با قدرت بزرگنمایی اپتیکال 65 برابر

هم اکنون رقابت بین میزان مگاپیکسل در دوربین‌های دیجیتال، تنها موردی نیست که در حال افزایش است. یکی از بزرگترین رقابت‌هایی که به تازگی شکل گرفته است، نبرد میان دوربین‌های کامپکتِ سوپرزوم در میزان قدرت زوم اپتیکال است. (همانطور که مطلع هستید، دوربین‌های کامپکتِ سوپرزوم از جمله دوربین‌هایی هستند که لنز آنها غیر قابل تعویض […]

هم اکنون رقابت بین میزان مگاپیکسل در دوربین‌های دیجیتال، تنها موردی نیست که در حال افزایش است. یکی از بزرگترین رقابت‌هایی که به تازگی شکل گرفته است، نبرد میان دوربین‌های کامپکتِ سوپرزوم در میزان قدرت زوم اپتیکال است. (همانطور که مطلع هستید، دوربین‌های کامپکتِ سوپرزوم از جمله دوربین‌هایی هستند که لنز آنها غیر قابل تعویض بوده و سنسور آنها ابعادی برایر سنسور دورببین‌های کامپکت داشته و ابعاد دوربین چیزی بین دوربین‌های کامپکت و DSLR می‌باشد)

در ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، قدرت زوم 65 برابر اپتیکال (به اضافه 4 برابر زوم دیجیتال) در دوربین Canon SX60 HS نمایش داده شده است. (البته باید این نکته را هم متذکر شویم که زوم اپتیکال همان بزرگتمایی از طریق جابه‌جایی لنزها بوده و از کیفیت عکس و فیلم نمی‌کاهد، اما زوم دیجیتال برعکس از کیفیت خروجی دوربین کم می‌کند).

البته این دوربین‌های شبه DSLR، ممکن است شما را به خود جذب کند اما این دانستن این نکته نیز خالی از لطف نمی‌باشد که سنسور این دوربین‌ها اندازه‌ای برابر سنسور دوربین‌های کامپکت (1/2.3 اینچ) دارند (در بیشتر مدل‌ها) و نباید انتظار کیفیت بالا در عکس‌ها را همانند دوربین‌های DSLR از آنها داشته باشیم. (در حالی که با هزینه آنها می‌توان دوریبنی DSLR در سطح مبتدی با سنسور بزرگ APS-C خریداری نمود). ولی در کل، این دوربین‌ها، آرزوی انسان برای دستیابی به بزرگنمایی بسیار زیاد و با کیفیت بدون خرید تلسکوپ‌های گران قیمت و با پرداخت هزینه کمتر را میسر کرده‌اند.

در عکس‌های زیر شاهد زوم فریم به فریم 65 برابری اپتیکال + 4 برابر دیجیتال(در انتهای بزرگنمایی) در دوربین Canon SX60 HS کنون هستیم:

canon sx60 1

canon sx60 2

canon sx60 3

canon sx60 4

canon sx60 5

canon sx60 6

البته نبرد شرکت‌ها در میزان زوم اپتیکال به همین جا ختم نمی‌شود و شرکت نیکون به تازگی دوربینی جدید در سطح شبه DSLR معرفی کرده است که زوم اپتیکال خارق العاده 83 برابر را فراهم می‎کند. توجه کنید که نیکون در مدل قبلی این دوربین (Coolpix P600)  آن را به زوم 60 برابری مجهز کرده بود ولی اینبار پا را فراتر گذاشته و بزرگنمایی اپتیکال 83 برابری را در دوربین Coolpix P900 این شرکت مهیا کرده است.

(البته نکته مهم در خرید این دوربین‌ها، مناسب بودن لرزشگیر دوربین است، هرچند که این تصاویر بر روی سه‌پایه ثبت شده است.)

با این تفاسیر، بنظر شما، خرید کدامیک با قیمتی برابر یه صرفه‌تر است؛ Canon SX60 HS یا یک DSLR ارزان قیمت مانند Canon EOS 1200D؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال