کوه اخیر کشف شده در زیر دریا ارتفاعی دو برابر برج خلیفه دارد

دانشمندان موفق به کشف یک کوه در بستر دریا در سواحل گواتمالا شدند که ارتفاع آن حدود دو برابر ارتفاع برج خلیفه است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی دانشمندان آمریکایی اعلام کردند کوه بزرگی را در زیر آب کشف کردند که ارتفاع بسیار زیادی دارد. مشغول نقشه برداری در بستر دریا […]

دانشمندان موفق به کشف یک کوه در بستر دریا در سواحل گواتمالا شدند که ارتفاع آن حدود دو برابر ارتفاع برج خلیفه است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی دانشمندان آمریکایی اعلام کردند کوه بزرگی را در زیر آب کشف کردند که ارتفاع بسیار زیادی دارد. مشغول نقشه برداری در بستر دریا در سواحل گواتمالا بودند که موفق شدند این رشته کوه را در زیر آب کشف کنند. به گفته این دانشمندان ارتفاع کوه کشف شده ۱۶۰۰ متر بوده و تقریباً ۲ برابر ارتفاع برج خلیفه است

کارشناسان موسسه اقیانوس اشمیت در آمریکا با کمک پژواک سنج توانستند این کوه را کشف کنند. وندی اشمیت از بنیانگذاران این موسسه در این مورد می‌گوید: هنگامی که پژواک سنج روی کشتی تحقیقاتی فالکور نصب شده بود به صورت غیر منتظره توانستیم این مورد را کشف کنیم. با وجود کشف اطلاعات بسیار زیاد هنوز موارد زیادی در اقیانوس ناشناخته باقی مانده و ما برای کاوش‌های جدید هیجان زده خواهیم بود.

محل قرارگیری این کوه در مساحت ۱۴ کیلومتر مربع در عمق ۲۴۰۰ متر از سطح دریا است که به صورت تصادفی توسط گروه موسسه اقیانوس اشمیت طی یک عبور ۶ روزه در تابستان از منطقه پونتارناس کاستاریکا کشف شده است.

دکتر جیوتیکا ویرمانی، مدیر اجرایی این موسسه در مورد کشف اخیر می‌گوید: این کشف یافتن کوهی با ارتفاع بیش از یک و نیم کیلومتر نشان دهنده این موضوع است که هنوز واقعیت‌های بسیاری در مورد اقیانوس وجود دارد که کشف نشده است. با تهیه یک نقشه کامل از بستر دریا میتوان به درک اساسی از اقیانوس‌ها رسید. در عصر کنونی با استفاده از فناوری به راحتی می‌توان قسمت‌هایی شگفت انگیز از سیاره خود را نقشه‌برداری کرده و برای نخستین بار آنها را مشاهده کرد.

کوه‌های دریایی یکی از مراکز مهم و کانون اصلی تنوع زیستی محسوب می‌شوند که در آن طیف گسترده‌ای از موجودات زنده دریایی از قبیل مرجان‌ها اسفنج‌ها و انبوهی از بی‌مهرگان زندگی می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال