احتمال معرفی گوشی Galaxy A8 سامسونگ به همراه حسگر ایزوسل جدید این شرکت

گوشی گلکسی A7 سامسونگ را یادتان هست؟ همان گوشی لوکسی که اخیرا بطور جامع به بررسی و نقد آن پرداختیم. هم اینک کمپانی کُره‌ای سامسونگ در سدد تولید نسل بعدی گوشی‌های سری A این شرکت می‌باشد و این گوشی از این نظر برای سامسونگ حائز اهمیت است که  این گوشی در زمینه ضخامت بدنه، رکورد دار […]

گوشی گلکسی A7 سامسونگ را یادتان هست؟ همان گوشی لوکسی که اخیرا بطور جامع به بررسی و نقد آن پرداختیم. هم اینک کمپانی کُره‌ای سامسونگ در سدد تولید نسل بعدی گوشی‌های سری A این شرکت می‌باشد و این گوشی از این نظر برای سامسونگ حائز اهمیت است که  این گوشی در زمینه ضخامت بدنه، رکورد دار و سردمدار گوشی‌های باریک این شرکت خواهد بود (طبق اطلاعات منتشر شده ضخامت این گوشی برابر 5.9 میلی‌متر خواهد بود در حالی که ضخامت گوشی گلکسی A7 این شرکت به 6.3 میلی‌متر می‌رسد).

اخیرا تصاویری بسیار کاملی از گوشی گلکسی A8 به همراه اطلاعات و مشخصات سخت‌افزاری آن منتشر گشته بود و امروز نیز اطلاعات جامع‌تری از این گوشی بدستمان رسیده است. این اطلاعات حاکی از آن است که A8 به احتمال بسیار زیاد از سنسور تعبیه شده بر روی پرچمداران کنونی سامسونگ، گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج، بهره خواهد برد و آن هم حسگری با دقت 16 مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی دستگاه خواهد بود. اما تفاوت در اینجا‌ست که سنسور قابل استفاده بر روی این گوشی از انواع سنسور‌های IMX240 شرکت سونی نخواهد بود و این بار ترجیحا از چیپ LSI3P3  ایزوسل ساخته شده بدست خود شرکت سامسونگ در این گوشی استفاده خواهد شد.

نکته جالب اینجا‌ست که مهندسین کمپانی سامسونگ این سنسور جدید دوربین گوشی را در بنده بسیار باریک گلکسی A8 تعبیه خواهند کرد و از این رو، این حسگر جدید ضخامت بسیار کمتری نسبت به دیگر سنسور‌‌ها داشته و هم اینک ضخامت آن به 0.5 میلی‌متر می‌رسد که این مقدار ضخامت از یک ماژول دوربین بسیار شگفت‌انگیز است. برای مقایسه  و درک صحیح‌تر مسئله بهتر است به این نکته اشاره کنیم که سنسور 16 مگاپیکسلی IMX240 سونی که هم اینک بر روی گوشی‌های پرچمدار شرکت سامسونگ (گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج) در حال استفاده است، دارای ضخامتی معادل 6.8 میلی‌متر بوده و از این نظر این دو نوع سنسور به میزان 26 درصد اختلاف ضخامت دارند.

علاوه بر آن گوشی گلکسی A8 سامسونگ از صفحه نمایشی از نوع سوپر‌‌آمولد با ابعاد 5.7 اینچ و با دقت 1080p بهره می‌برد که در این حالت میزان چگالی تصویر به عدد بسیار رضایت‌بخش 386 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. همچنین در درون این گوشی از تراشه هشت هسته‌ای  اسنپدراگون 615 کوآلکام به همراه دو گیگا‌بایت حافظه RAM و 16 گیگا‌بایت حافظه داخلی استفاده شده است. دوربین سلفی این گوشی دارای حسگری با دقت 5 مگاپیکسل بوده و از باطری قدرتمندی با ظرفیت 3050 میلی‌آمپر ساعت نیز بهره‌مند است. همچنین پشتیبانی از شبکه LTE از دیگر خصوصیات این گوشی خواهد بود. ظاهرا این گوشی به طور پیش‌فرض از نسخه 5.1.1 سیستم عامل اندروید با نام لالی‌پاپ بهره می‌برد و از طرفی دیگر مسلما به آخرین ویرایش رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ مزین خواهد شد.

تمامی ویژگی‌های گفته شده خبر از تولید گوشی هوشمندی با قابلیت‌های بسیار بالا می‌دهد و انتظار می‌رود که این گوشی در آینده‌ای نه چندان دور معرفی شده و اطلاعات دقیق و جدید‌تری را بدستمان برساند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال