زمان چهارمین پرتاب استارشیپ و برنامه‌ریزی‌های آینده اسپیس ایکس توسط ایلان ماسک اعلام شد

ایلان ماسک در مورد برنامه‌های اسپیس ایکس برای پرتاب چهارم استارشیپ گزارشاتی را منتشر کرد که در آن زمان پرتاب آزمایشی بعدی و آمادگی برای سفر به مریخ مشخص شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس پس از انجام سومین پرتاب استارشیپ اطلاعاتی را در مورد برنامه‌ریزی‌های […]

ایلان ماسک در مورد برنامه‌های اسپیس ایکس برای پرتاب چهارم استارشیپ گزارشاتی را منتشر کرد که در آن زمان پرتاب آزمایشی بعدی و آمادگی برای سفر به مریخ مشخص شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس پس از انجام سومین پرتاب استارشیپ اطلاعاتی را در مورد برنامه‌ریزی‌های بعدی این شرکت و چهارمین پرواز آزمایشی استارشیپ منتشر کرده است. طبق این اطلاعات زمان پرواز آزمایشی و برنامه‌ریزی‌ها به همراه آزمایشات موشک‌های آینده برای سفر به مریخ مشخص شده است.

ایلان ماسک اعلام کرد احتمالاً مرحله دوم استارشیپ برای استفاده مجدد در سال ۲۰۲۵ آماده خواهد بود. در این زمان نیاز است که این راکت دو بار دیگر پرتاب آزمایشی را تجربه کند. این شرکت فضایی قصد دارد استارشیپ را برای پرواز دیگر در ماه آینده مورد بررسی و آزمایش قرار دهد. در حال حاضر ایلان ماسک زمان این پرتاب آزمایشی را تایید کرده است.

با توجه به اهداف کلیدی مشخص شده در این آزمایش احتمالاً استارشیپ می‌تواند فرود موفقی را روی اقیانوس داشته باشد. به طوری که گویی یک برج پرتاب مجازی در آن وجود دارد. با جهت‌گیری موفق موشک بازگرداندن آن به بوکاچیکای تگزاس بر روی برج پرتاب آسان‌تر خواهد شد.

طبق اعتقاد ایلان ماسک بوستر استارشیپ در سال جاری میلادی می‌تواند ۸۰ تا ۹۰ درصد بازیابی شود. در صورت امکان بازیابی و استفاده مجدد زمان بیشتری برای آزمایش‌ها و فرود موفقیت آمیز متوالی آن نیاز خواهد بود. این شرکت باید برای بازگشت استارشیپ به محل پرتاب و جلوگیری از ایجاد زباله بتواند آن را به نقطه‌ای در اقیانوس نزدیک کند.

از دیگر جزئیات اعلام شده توسط ایلان ماسک نحوه سوخت‌گیری این فضاپیما در سفر به مریخ است. برای انجام این مرحله نیاز است تا بخش دوم این فضاپیما در کنار یک راکت مرحله دوم استارشیپ در مدار زمین پهلو بگیرد. به گفته ماسک برای سفر به مریخ ۶ مرحله سوخت گیری با کمک راکت‌ها نیاز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال