باریک‌تر از باریک؛ آشنایی با تبلت اکسپریا Z4 سونی

شرکت سونی در رویداد MWC از پرچمدار جدید خود رونمایی نکرد اما با آوردت تبلت اکسپریا Z4 تقریبا توانست کاربران را راضی نگه دارد. اکسپریا Z4 را می‌توان جایگزینی مناسب برای تبلت اکسپریا Z2 دانست. با تک نیوز همراه باشید تا آشنایی مختصری با جدیدترین تبلت سونی داشته باشیم.

شرکت سونی در رویداد MWC از پرچمدار جدید خود رونمایی نکرد اما با رونمایی از تبلت اکسپریا Z4 تقریبا توانست کاربران را راضی نگه دارد. اکسپریا Z4 را می‌توان جایگزینی مناسب برای تبلت اکسپریا Z2 دانست. با تک نیوز همراه باشید تا آشنایی مختصری با جدیدترین تبلت سونی داشته باشیم.

تبلت 10.1 اینچی با صفحه نمایش IPS سونی که توسط تکنولوژی Triluminos و موتور پردازشی X-Reality Mobile صفحه نمایشی مناسب را ارائه داده است. رزولوشن 2560×1600 پیکسل و تراکم پیکسلی 300 پیکسل در اینچ (ppi) به خوبی از پس پردازش تصاویر بر می‌آید. این تبلت با آخرین چیپست Qualcomm یعنی اسنپدراگون 810 به همراه پردازنده‌ی قدرتمند 64 بیتی هشت هسته‌ای که چهار هسته‌ی Cortex-A57 قدرت پردازش 2 گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی دیگر آن Cortex-A53 قدرت پردازش 1.5 گیگاهرتزی را دارند به بازار می‌آید. پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 430 به همراه رم سه گیگابایتی از دیگر مشخصات این تبلت می‌باشند.

تبلت اکسپریا Z4 با داشتن 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و درگاه میکرو SD به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی ExmorRS سونی در دوربین اصلی و سنسور 5 مگاپیکسلی برای دوربین جلو چیزی کم نگذاشته است. باتری 6000 میلی آمپر ساعت برای این تبلت تعبیه شده که به گفته‌ی سونی قابلیت پخش تصاویر ویدیوی را تا 17 ساعت به طور مداوم دارد. اسپیکرهای استریو به همراه قابلیت اتصال 3G و 4G و همچنین GSM سایر امکانات این تبلت را تشکیل می‌دهند.

همانطور که انتظار می‌رفت؛ جدیدترین تبلت سونی ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و با لایسنس IP68 می‌تواند به مدت سی دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد.

تبلت اکسپریا Z4

بدنه‌ای فلزی که باریکی آن فقط 6.1 میلی متر است و وزن 395 گرم دستان شما را هیچ گاه خسته نمی‌کند. همانند جدیدترین گوشی هوشمند معرفی شده سونی، Xperia M4 Aqua، این تبلت دارای پورت یو اس بی بدون محافظ بوده تا کار شارژ کردن آسان‌تر صورت بگیرد و صدمه‌ای به ضد آب بودن تبلت هم نمی‌زند. تبلت اکسپریا Z4 همانند دیگر تبلت‌های سونی در رنگ‌های سفید و مشکی به بازار عرضه ‌می‌شود.

تبلت جدید سونی با اندروید لالی پاپ روانه بازار خواهد شد و لانچر معروف اکسپریا برای تبلت‌‌ها هم به صورت پیش فرض بر روی آن قرار گرفته است. همچنین شما با خرید این تبلت می توانید از سرویس Xperia Lounge Gold بهره ببرید که به شما اجازه‌ی دسترسی رایگان به فیلم‌ها، موزیک‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های مختلفی را  می‌دهد.  این تبلت به صورت رسمی در ماه ژوئن عرضه‌ می‌شود و هنوز به طور رسمی قیمت آن علام نشده اگرچه بعضی از شایعات قیمت 599 دلاری را برای آن تعیین کرده‌اند.

سونی برای این تبلت لوازم جانبی مخصوصی نیز ارائه کرده است. یکی از این لوازم جانبی، کیبورد طراحی شده برای این تبلت می‌باشد. کیبورد بلوتوث BKB50 سونی که با زاویه‌های 0 تا 130 درجه بر روی تبلت نصب می‌شود، دارای تاچ پد، کیبورد کامل و پورت‌های پروژکتر و پرینتر می‌باشد.

کیبورد تبلت اکسپریا Z4

یکی دیگر از لوازم جانبی معرفی شده توسط سونی، کاور مخصوص تبلت بوده که به عنوان پایه هم می‌تواند از آن استفاده کرد و مثل کیبورد در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود.

در نهایت، اسپیکر هوشمند BSP60 که از اتصال One Touch هم بهره می‌برد برای این محصول معرفی شده است.

اسپیکر هوشمند تبلت اکسپریا Z4

تمامی محصولات جانبی معرفی شده از سونی در ماه ژوئن به طور جداگانه فروخته می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال